بوف کور

قیمت اصلی 18.000 تومان بود.قیمت فعلی 15.000 تومان است.

(کامل و بدون سانسور)

نسخه ی دستنویس و چاپی این اثر نیز ضمیمه شده.

نویسنده:

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 96، 144 و 116 صفحه

حجم فایل: 42.78 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب بوف کور pdf

دانلود کتاب بوف کور pdf

کتاب بوف کور تاکنون به زبان‌های گوناگونی از جمله فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی، اسپانیایی، عبری، چکی، مجارستانی، ترکی و ارمنی ترجمه شده است و به عقیده‌ بسیاری از صاحب‌نظران کتاب حاضر در میان ۱۰ رمان برتر سوررئال جهان جای دارد.

کتاب بوف کور مهمترین اثر صادق هدایت است. کتابی پر از نماد که از چنان عمق و محتوایی برخوردار است که با انواع مختلف تحلیل‌ها قابل بررسی هست. تا به حال نقدهای بسیاری، به ویژه در حوزه نقد روان‌شناسانه، از داستان حاضر ارائه شده است.

این اثر سمبولیک آنقدر عمیق است که هرکسی قادر به درک آن نیست و از دید خود آن را تفسیر می‌کند. کتاب‌های متعددی در شرح و تفسیر کتاب بوف کور نوشته شده است که هرکدام از دید همان نویسنده بوف کور را تفسیر می‌کند. شاید بتوان گفت «بوف کور» معروفترین و تنها داستان ایرانی است که هم طرفداران و عاشقان بسیار و هم در نزد بسیاری دیگر مطرود و منفور است.

نقد کتاب بوف کور pdf

هنر نویسندگی صادق هدایت، توانایی او در تصویرسازی و قدرت تخیلش در رمان، آن را به اثری بی‌مانند در ادبیات فارسی تبدیل کرده است. کتاب بوف کور را می‌توان بارها خواند و هربار رمزی را کشف کرد و با این وجود نتوان به جواب تمام سوالات پیش‌آمده رسید.

راوی مشغول نوشتن و شرح ماجرا برای سایه‌اش می‌شود که شکل جغد است و با ولع هرچه تمام تر هرآنچه را راوی می‌نویسد می‌بلعد. راوی در اینجا شخص جوان ولی بیمار و رنجوری است که زنش (که راوی از وی تحت عنوان لکاته یاد می‌کند) از وی تمکین نمی‌کند و حاضر به همبستری با شوهرش نیست ولی ده‌ها فاسق دارد.

ویژگی‌های ظاهری «لکاته» درست همانند ویژگی‌های ظاهری «دختر اثیری» در بخش نخست رمان است. راوی همچنین به ماجرای آشنایی پدر و مادرش (که یک رقاصهٔ هندی بوده‌است) اشاره و اینکه از کودکی نزد عمه‌اش (مادر «لکاته») بزرگ شده‌ است.

رمان بوف کور اثری خیالی و ترسناک است که درون‌مایه‌های فلسفی و هستی‌شناسانه‌ی بسیاری در خود دارد و به همین دلیل قدرتی دارد که می‌تواند خواننده‌ی خود را به فکر فرو برده تا درباره‌ی چیستی خود، دیگران و مرگ بیندیشد.

این به خواننده بستگی دارد که در این سیر و سلوک درونی با کتاب بوف کور همراه شود یا نه.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1132 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بوف کور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *