دراکولا

قیمت اصلی 53.000 تومان بود.قیمت فعلی 38.000 تومان است.

یکی از مشهورترین آثار ادبیات انگلیسی

نویسنده:

مترجم: محمود گودرزی

تعداد صفحات کتاب: 421 صفحه

حجم فایل: 44.76 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب دراکولا pdf

بخش زیادی از کتاب دراکولا در دههٔ ۱۸۹۰ نوشته شده‌ است. برام استوکر بیش از صد صفحه یادداشت برای این رمان تهیه کرد که به‌طور گسترده‌ای دربارهٔ فرهنگ عامه و تاریخ ترانسیلوانیا بود.

برخی از دانشوران معتقدند که شخصیت دراکولا براساس نمونه‌های تاریخی همچون ولاد سوم، شاهزادهٔ والاچیایی یا کنتس الیزابت باتوری خلق شده‌ است اما اتفاق‌ نظری در این مورد وجود ندارد. استوکر در یادداشت‌هایش به این دو شخصیت اشاره‌ای نمی‌کند. او نام دراکولا را هنگام تعطیلات در کتابخانهٔ عمومی ویتبی یافت و با این تصور که در رومانیایی به‌ معنای شیطان است، آن را برگزید.

رمان دراکولا پس از انتشار با استقبال خوب نقادان مواجه شد و آن‌ها به استفادهٔ مؤثر از عنصر ترس در این رمان اشاره کردند. در مقابل، برخی از نقادان عقیده داشتند که رمان بیش از حد ترسناک است. برخی از نقادان و دانشوران این اثر را با سایر آثار ادبیات گوتیک مقایسه کردند و به بیان شباهت ساختاری آن با زن سفیدپوش، نوشتهٔ ویلکی کالینز پرداختند. در قرن گذشته، دراکولا به‌ عنوان یکی از آثار داستانی گوتیک در نظر گرفته‌اند. دانشوران امروزی این رمان را از نظر موقعیت تاریخی بررسی و درمورد تلقی آن از نقش‌های جنسیتی، جنسیت و نژاد بحث می‌کنند.

 بسیاری از شخصیت‌های کتاب دراکولا به‌عنوان نسخه‌های کهن‌ الگویی از شخصیت‌های خود وارد فرهنگ عامه شده‌اند. برای نمونه، کنت دراکولا به‌ عنوان خون‌آشام اصلی و آبراهام ون هلسینگ به‌عنوان شکارچی خون‌آشام معرفی می‌شوند. این رمان که در مالکیت عمومی است، بیش از سی بار برای ساخت فیلم اقتباس شده‌است و شخصیت‌های آن تقریباً در تمامی گونه‌های رسانه‌ای حضور یافته‌اند.

جاناتان هارکر به نمایندگی از شرکت وکلای اقتصادی، به منظور نهایی کردن قراردادی با نجیب زاده ای از ترنسیلوانیا به نام کنت دراکولا به کوه های کارپات سفر می کند. اما او هیچ نمی داند که با سفر به این منطقه، تمام چیزهای باارزش زندگی اش در خطری مرگبار قرار خواهد گرفت؛ چرا که دراکولا، نامیرا و خون آشامی صدساله است که روزها می خوابد و شب ها به منظور خوردن خون قربانیان بی دفاع خود به کمین می نشیند.

در ادامه داستان کتاب، دراکولا به محض ورود به خاک انگلیس، توجه خود را معطوف اطرافیان جاناتان، به خصوص همسر عزیزش مینا، می کند. جاناتان و دوستانش برای نقش بر آب کردن نقشه های شیطانی دراکولا، باید عجیب ترین و مضحک ترین خرافه ها درباره ی خون آشامان را به عنوان حقیقت بپذیرند و پا به ماجراجویی خطرناکی بگذارند که حتی در بدترین کابوس هایشان نیز آن را ندیده بودند…

نقد کتاب دراکولا pdf

ممکن است شکل طرح و توطئه‌ی داستان دراکولا برای خواننده‌ی امروزی دیگر مهیج و نفس‌گیر به نظر نرسد، اما این داستان همچنان از ارزش‌های ادبی‌ای بسیاری برخوردار است که برای محققان ادبی و به‌خصوص طرفداران ژانر فانتزی و خون‌آشام‌ها اهمیت بسیاری دارد. پیگیری تغییر و تکامل شمایل و خصوصیات این موجودات ساختگی تنها با بررسی سرچشمه‌ی آن امکان‌پذیر است؛ کتاب دراکولا به قلم برام ‌استوکر سرمنشأ حضور این گونه‌ی ادبی در تاریخ ادبیات است.

همچنین امکانات روایی، داستانی و تکنیکی بسیاری با ظهور دراکولا در قرن نوزدهم به جامعه‌ی نویسندگان و هنرمندان علاقه‌مند به نوع ادبی فانتزی عرضه شده است. داستان‌های مهمی در ادبیات گوتیک و سینمای وحشت، وام‌دار این اثر هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رمان دراکولا توصیف و تصویرسازی غنی برام ‌استوکر است. در فصل اول به‌عنوان دریچه‌ای برای ورود به دنیای دراکولا، بیش از باقی فصل‌ها به فضاسازی بصری داستان توجه شده است. جزئیاتی که جاناتان در برخورد با مردم حاشیه‌ی قلعه و درباره‌ی کنت دراکولا روایت می‌کند به‌ حدی تأثیرگذار و مخوف است که بسیاری از اقتباس‌های سینمایی دراکولا به آن‌ها وفادار مانده‌اند. همچنین توصیف جاناتان از ظاهر کنت دراکولا، جزئیات صورتش و شمایل قلعه و زنان خون‌آشام و زیبایی‌ شهوانی آن‌ها به تأثیرگذارترین تصاویر ژانر خون‌آشام تبدیل شده‌اند.

رمان دراکولا با پررنگ‌ کردن نشانه‌های شکل‌گیری جهان مدرن به سندی مهم در بررسی اوضاع اجتماعی و فرهنگی آن دوران تبدیل شد. ازجمله حضور تأثیرگذار زنان در پیشرفت حقوق و جایگاه اجتماعی آن‌ها با توسل به دو شخصیت اصلی، لوسی و مینا. موفقیت مینا در پیشبرد اهداف اصلی داستان و حضور پررنگش در تغییر سرنوشت داستان نشان‌دهنده‌ی کم‌رنگ‌شدن دیدگاه سنتی نسبت به زنان قرن نوزدهم است. علاوه بر این‌ها، تأکید برام استوکر بر تنوع و پیشرفت علوم مختلفی است که بدون آن‌ها درک و دریافت وقایع غریب داستان امکان‌پذیر نبوده است. علم روان‌شناسی و شناخت ذهن انسان به یکی از کلید‌های حل معمای درام هولناک برام‌ استوکر تبدیل می‌شود.

کتاب دراکولا pdf بسیار ارزشمند و به یاد ماندنی ست که در سال 1897 برای اولین بار منتشر شد و قوانین و استانداردهای تمامی داستان های مربوط به خون آشامان را از نو نوشت.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1210 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دراکولا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *