زوربای یونانی

قیمت اصلی 34.000 تومان بود.قیمت فعلی 28.000 تومان است.

جزو برترین کتاب های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نویسنده:

مترجم: محمود مصاحب

تعداد صفحات کتاب: 313 صفحه

حجم فایل: 40.19 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب زوربای یونانی pdf

کتاب زوربای یونانی به بازتاب فرهنگ و طرز فکر زمانه و جامعه ای می پردازد که ماجراهای کتاب در آن رخ داده، اما این هم چیزی از وضعیت اسفناک جنسیت زدگی این اثر کم نمی کند!

نباید اسیر اضطراب‌ها و تنش‌های زندگی بشری شد، نباید در جریان تکاپوی این زندگیِ روی دورِ تندِ عصر مدرنیته قرار گرفت. اگر بخواهیم مدام اسیر گذشته و یا آینده باشیم پس کی به حال فکر کنیم؟ باید به لحظه فکر کرد و از آن استفاده کرد. کتاب زوربای یونانی را می‌توان مانیفستی قابل دفاع از این تفکر دانست.

کتابی که به‌ نوعی مبلّغ «در بند نظر و قضاوت دیگران نبودن» بوده و پیام‌آور خوشی است. نیکوس کازانتزاکیس این اثر را در سال ۱۹۴۶ میلادی در یونان منتشر کرد. در ایران این کتاب با ترجمه‌های زیادی به انتشار رسیده است. هم‌چنین از این کتاب فیلمی با همین عنوان در سال ۱۹۶۴ به کارگردانی مایکل کاکویانیس ساخته شد.

کتاب زوربای یونانی داستان یک جوان روشنفکر یونانی است. او که تمام زندگی‌اش را بین کتاب‌ها گذرانده است و حالا تصمیم دارد شکل متفاوتی از زندگی را تجربه کند. او به معدنی در جزیزه‌ی کرت رفته تا آن را بازگشایی کرده و مدیریتش را بر عهده بگیرد. او در راه سفرش در کافه‌ای با مردی به نام الکسیس زوربا آشنا می‌شود. زوربا به او می‌گوید که توانایی‌ّهای زیادی دارد و می‌خواهد او را همراه خوش ببرد. مرد جوان و زوربا با هم همراه می‌شوند، جوان کم‌کم جلب شخصیت‌ آزاد و رهای زوربا می‌شود و تلاش می‌کند بیشتر و بیشتر از او یاد بگیرد و سبک زندگی‌اش را بفهمد.

کتاب زوربای یونانی -که به عقیده­‌ی بعضی اساساً یک رمان اتوبیوگرافی است و حاوی ماجراهایی­‌ست که بر خودِ کازانتزاکیس رفته- برخورد نزدیک و ملموسی­‌ست با زندگی همراه با دو نگاه توامانِ متضاد. نگاهی که گاه از منظر فلسفی به زندگی نگاه می‌­کند و گاه بی­‌واسطه و درآمیخته با روحِ آن. راوی 35 ساله‌­ی داستان که در ابتدای کتاب به نوعی درگیر هویت خویش و سنجش حد و مرزهای فکری­ش است و در سراسر عمرش پیوسته از خلال کتاب­‌ها وتاملات فلسفی و اخلاقی، به جهانِ پیرامون­‌اش نگریسته، با پیرمردی 60 ساله آشنا می­‌شود به نام زوربا که هرگز تحصیل نکرده.

نقد کتاب زوربای یونانی pdf

کتاب زوربای یونانی، رمانی کلاسیک است که نخستین بار در سال 1946 منتشر شد. این رمان ارزشمند به داستان دو مرد، دوستیِ باورنکردنی آن ها و اهمیت بهره جویی کامل از زندگی می پردازد. زوربا، مردی یونانی، بسیار پرانرژی و غیرقابل پیش بینی است. او به همراه راوی بی نام و نشان داستان به جزیره ی کرِت می رود تا در معدن ذغال سنگِ راوی کار کند؛ پس از این اتفاق، رابطه ی منحصر به فردی میان این دو شخصیت شکل می گیرد.

این دو کاراکتر از نظر شخصیت بسیار از هم دور هستند: راوی، مردی متفکر، فروتن و کم حرف است و زوربا، شخصیتی آزاد، سرزنده و ورای محدودیت های آداب معاشرت دارد. زوربا در ادامه ی داستان به بهترین دوست راوی تبدیل می گردد و به او کمک می کند تا قدر و ارزشِ لذتِ زنده بودن را بیش از پیش درک کند.

زوربا، قهرمان کتاب، گرچه فردی است عامی و تحصیل نکرده، ولی مرد کار است و مرد زندگی. اگر از معتقدات دینی و شوریدگی بی‌حد و پایانش نسبت به زن ــ یا، به قول خودش، آن سرگرمی پایان‌ناپذیر ــ صرف‌نظر کنیم، مردی است بسیار توانا، اهل عمل و فرزانه.

کتاب زوربای یونانی یکی از برترین رمان های عصر حاضر است و زوربا به عنوان یکی از شاخص ترین شخصیت ها در ادبیات، مورد تحسین قرار گرفته است.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1230 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زوربای یونانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *