آخرین نامه ی معشوق

قیمت اصلی 38.000 تومان بود.قیمت فعلی 22.000 تومان است.

برنده جایزه انجمن رمان نویسان عاشقانه بریتانیا 2011

نویسنده:

مترجم: متین کریمی

تعداد صفحات کتاب: 347 صفحه

حجم فایل: 31.67 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آخرین نامه ی معشوق pdf

دانلود کتاب آخرین نامه ی معشوق pdf

در این رمان نیز مثل سایر آثار جوجو مویز، شخصیت اصلی یک زن است.  «جنیفر» به عنوان شخص اول کتاب آخرین نامه ی معشوق، داستان را برای ما روایت می‌کند.

برای کسی که طرفدار آثار مویز است، در درجه‌ی اول فرقی نمی‌کند کتاب چه اسمی داشته باشد، مهم این است که جوجو مویز آن را نوشته باشد. این مسئله را از فروش بالای تقریبا تمام آثار این نویسنده می‌توان فهمید. کتاب آخرین نامه ی معشوق هم جزو همین رمان‌هاست. رمانی که علاوه بر فروش بالا توجه بسیاری از منتقدان را نیز به خود جلب کرده است و نقد مثبت زیادی را شاهد بوده است. این رمان بعد از انتشار توانست در زمره‌ی رمان‌های پرفروش سال قرار گیرد و از همین رو کاندید یک از معتربترین جوایز ادبیات عامه، یعنی رمان سال شد.

جوجو مویز داستان کتاب آخرین نامه ی معشوق را با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان آغاز می‌کند. جنیفر در اوایل دهه ۱۹۶۰ بعد از یک تصادف در بیمارستان بستری می‌ شود و پس از بازیابی هوشیاری‌ اش متوجه می‌ شود که حافظه خود را از دست داده و هیچ چیز در رابطه با زندگی گذشته و حتی شوهرش را به یاد نمی‌آورد. در ادامه جنیفر نامه‌ هایی را مطالعه می‌ کند که ظاهرا توسط معشوقه‌ وی برایش نوشته شده‌ اند. در ادامه داستان اینکه جنیفر پس از پیدا کردن و مطالعه نامه‌ها گرفتار سردرگمی شده و اتفاقاتی برایش می‌افتد و در نهایت تصمیمش برای ادامه زندگی روایت می‌گردد و…

روایت‌های موازی و شخصیت‌های زن داستان همچون دیگر کتاب‌های این نویسنده رفته‌رفته خواننده را به سبک نگارش نویسنده علاقه‌مند می‌سازد. جوجو مویز در هریک از کتاب‌های خود از یک شیء برای ارتباط دو زمان مختلف و درهم تنیدن زندگی‌ها و حوادث رخداده برای شخصیت‌های داستان بهره می‌گیرد. در کتاب آخرین نامه ی معشوق، همان‌طور که از اسم آن پیداست این بار از نامه‌های عاشقانه برای ساختن تونل زمان برای یک سفر ۴۰ ساله بهره گرفته و این کار را بسیار هنرمندانه انجام داده‌است:

بالاخره یک روز صبح به او گفتند می‌تواند بیمارستان را ترک کند. از آن موقع به بعد سر پا ایستاد، در بخش قدم زد و با دیگر بیماران آشنا شد. گهگاهی نگاهی به مجله‌ها می‌انداخت. با پرستارها صحبت می‌کرد و بعضی وقت‌ها هم رادیو گوش می‌داد. عمل دوم هم روی دستش انجام شده و دیگر رو به بهبودی بود. ولی باز هم از زخم روی دستش می‌ترسید و همیشه آستین لباسش را پایین می‌کشید تا آن را پنهان کند. بینایی‌اش را سنجیدند، شنوایی‌اش را سنجیدند. زخمِ جای عمل هم دیگر مثل روز اول شده بود. آثاری از کوفتگی نبود، دنده و ترقوه‌اش هم به قدر کافی خوب جوش خورده بودند که با تکان دادن بدنش درد نگیرد.

نقد کتاب آخرین نامه ی معشوق pdf

جوجو مویز در هر یک از کتاب های خود از یک شی برای ارتباط دو زمان مختلف و در هم تنیدن زندگی ها و حوادث رخداده برای شخصیت های داستان بهره می گیرد. کتاب آخرین نامه ی معشوق رمانی است که یک ماجرای عاشقانه را از ورای دهه ها به تصویر می کشد. در سال ۱۹۶۰ ، جنیفر استرلینگ، وقتی در بیمارستان چشمانش را می گشاید، هیچ چیزی را به خاطر نمی آورد، نه حادثه ی تصادفی که کار او را به آنجا کشیده است، نه شوهر ثروتمندش و نه حتی نام خودش را.

او در جستجوی هویت فراموش شده خویش به نامه ای بر می خورد که با حرف B امضا شده و از طرف مردی بود که گویی حاضر است همه چیزش را به خاطر او به خطر بیندازد. حدود چهل سال بعد، در سال ۲۰۰۳، این نامه به طور اتفاقی به دست یک خبرنگار می افتد و او مشتاقانه برای فهمیدن این که آیا سرانجام ماجرای آنان به پایان خوشی منجر شده است یا نه، پیگیر یافتن نشانه هایی از ماجرای آن عشاق ناشناس می شود…

کتاب آخرین نامه ی معشوق هشتمین رمان بلند جوجو مویز است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1094 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آخرین نامه ی معشوق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *