خزه

قیمت اصلی 33.000 تومان بود.قیمت فعلی 29.000 تومان است.

جنگ جهانی دوم از نگاه مردی فرانسوی

نویسنده:

مترجم: احمد شاملو

تعداد صفحات کتاب: 291 صفحه

حجم فایل: 28.17 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب خزه pdf

دانلود کتاب خزه pdf

کتاب خزه یکی از آثار مشهور ادبی جهان است. رمان بازتابی از وقایع جنگ جهانی دوم در فرانسه است که روحیه و زندگی مردم شهری و روستایی را در روزگار جنگ به نمایش می‌گذارد.

هربر لوپوریه در این کتاب هنرمندانه گوشه‌ای از حوادث جنگ جهانی دوم بعد از اشغال فرانسه را بیان می‌کند و در این بین مردی که همسرش را در بمباران از دست داده توصیف می‌کند که آرام آرام به زندگی معمولی در یک روستا باز‌می‌گردد.

کتاب خزه روایتی ست از فرانسه ی تحت اشغال نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم، مردم جنگ زده ای که به طرز رقت باری روزگار می گذرانند، روزگاری سرشار از پوچی و سردرگمی، وطن فروشی و تن فروشی، در زمانی که برنده و بازنده هر دو واژه ای نفرت برانگیز می شوند، داستان توحشی که در روح بازماندگانش تنها یک چیز به یادگار میگذارد: وحشت… و از همین روست که من همیشه مردمان روزگار جنگ را ستایش میکنم، و ادبیات جنگ را نیز هم…

کتاب خزه داستان مردی ست که همسر و فرزندانش را طی بمباران هوایی از دست داده است و تصمیم می گیرد به ناشناخته ترین مکانی که می شود برود، تا شاید بتواند جوری خودش را دور بریزد، او بعدها با آشنا شدن ساکنان روستایی که بدان پناه برده است، از ترس بازگشتن حس نوع دوستی به خویشتن خویش، تصمیم می گیرد ناغافل ترک روستا کند، اما منصرف می شود و بعدها با جملاتش می گوید که چقدر از انسان بودن احساس خفت می کند…

نقد کتاب خزه pdf

جنگ جهانی دوم میان سال‌های 1945-1939 اروپا و جهان را به آتش کشید. آثار ادبی زیادی تحت‌ تاثیر این جنگ و وقایع آن منتشر شده‌اند. کتاب خزه یکی از این آثار است که از نگاهی شخصی‌تر این تجربه را به‌ تصویر می‌کشد. زندگی در جهان جنگ‌زده از هر منظر تجربه‌ای دهشتناک است. در این میان و با نگاه به تاریخ، جنگ جهانی دوم با حدود پنجاه میلیون نفر کشته جایگاهی بدنام‌تر از جنگ‌های دیگر دارد.

جنگی که ایران نیز از آتش آن مصون نماند و گرفتار اشغال‌گری نیروهای روسی و انگلیسی از شمال و جنوب و قحطی و مشکلات دیگر درون کشور شد. تجربه فرانسویان نیز از این جنگ خانمان‌سوز بسیار دردناک است. فرانسه در همان اوایل جنگ وارد درگیری با نیروهای آلمان و ایتالیا شد که نتیجه‌ آن اشغال خاک فرانسه توسط نیروهای نازی و فاشیست شد. این اشغال تقریبا تا اواخر جنگ ادامه داشت و هسته‌های مقاومت مردمی فرانسه در تمام این مدت در تلاش برای ایستادگی در برابر اشغالگران بودند.

اما در حین چنین تجربه‌ای چگونه می‌توان به انسانیت و تداوم زندگی امید داشت؟ کتاب خزه داستان تلاش برای عبور از فاجعه است. مردی که با کناره‌گیری از جهان آشوب‌ناک پیرامون خود، تلاش می‌کند تا اندکی از امید و شور زندگی ازدست‌رفته خود را بازیابد. داستان کتاب خزه در میانه مردابی از ناامیدی و شکست به دنبال بارقه‌هایی از نیروی زندگی می‌گردد. روایتی که خواننده را تا انتها با خود همراه می‌سازد.

داستان کتاب خزه از روندی خطی برخوردار بوده و فرایندی مستقیم و رو به جلو را طی می کند. “هربر لوپوریه” موفق شده تا با بیانی ساده و بدون ایجاد کلافی سردرگم از وقایعی که اتفاق افتاده، داستان زندگی این مرد را به طرز جالبی از زبان خودش ارائه کند. نویسنده برای اینکه بتواند به چنین مهمی دست یابد و با مخاطب نیز ارتباط برقرار کند، از موضوعات حیاتی و مهمی همچون عشق و آزادی بهره می برد و قصه ی مردی با مشکلات روحی فراوان را روایت می کند که به نظر می رسد دیگری امیدی در زندگی ندارد و می خواهد با چنگ و دندان خود را از این بحران بیرون بکشد.

به این طریق مخاطب قدم به قدم با این مرد که تلاش می کند امید و عشق را در زندگی باز یابد و به آرامش و صلحی درونی دست یازد، همراه می شود. در بخشی از کتاب می خوانیم: گایار جان! برادر! آخر امید که یک موضوع جغرافیائی نیست. امید زیر پلک‌های آدمیزاد است و حکم چشم‌هایش را دارد و اگر از دست رفت دیگر هیچ‌جای دنیا نمی‌شود گیرش آورد… از دست دادن امید درست به این می‌ماند که آدم براثر پیشامدی سانحه‌ئی چیزی چشمش را از دست بدهد…

علاقه‌مندان به تاریخ جنگ جهانی دوم و تجربه زیسته قربانیان آن و نیز افرادی که در مقطعی از زندگی خود با ناامیدی دست به گریبان بوده‌اند از خواندن روایت کتاب خزه pdf لذت خواهند برد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1208 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خزه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *