باخانمان

قیمت اصلی 15.000 تومان بود.قیمت فعلی 10.000 تومان است.

اثری برای افزایش توان تحمل مشکلات

نویسنده:

مترجم: محمد قاضی

تعداد صفحات کتاب: 202 صفحه

حجم فایل: 18.63 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب باخانمان pdf

داستان کتاب باخانمان از یک دختر سیزده ساله به نام پرین آغاز می‌شود. پرین دختر ادموند فرانسوی و ماری هندی است.

ادموند، پسر یک تاجر سرشناس به نام آقای وولفران است. مادر پرین ماری دختری اهل هندوستان بود و در یکی از سفرهای ادموند به هندوستان با وی آشنا شد. عشق بین این دو آنقدر عمیق بود که ادموند برای زندگی با عشقش پدرش را نیز ترک کرد.

آقای وولفران با این ازدواج مخالف بود. به همین دلیل پسرش را از خانه خود بیرون کرد. ادموند و ماری زندگی معمولی و ساده‌ای داشتند. این خانواده سه نفره یک خر بامزه به نام پاریکال دارند. پدر مادر پرین پشت این گاری از مرد عکاسی کرده و به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند. آن‌ها پس از مدتی تصمیم می‌گیرند که به شهر ماروکور فرانسه سفر کنند. خانواده ادموند در آنجا زندگی می‌کنند. اما در ابتدای این سفر ادموند به بیماری مبتلا شده و از دنیا می‌رود.

پس از چند روز نیز مادر پرین ماری درگیر بیماری سختی می‌شود. پرین برای نجات مادرش حاضر است دست به هرکاری بزند تا او را نجات دهد. پرین حتی پالیکار بیچاره را نیز می‌فروشد تا هزینه‌های درمان مادرش را تامین کند. اما در نهایت مادرش از دنیا می‌رود. حال پرین با یک عالم تنهایی باقی مانده‌است. او که راهی به جز رفتن ندارد. راه ماروکور را به پای پیاده و بدون پول پیش می‌گیرد. او در ین راه سختی‌ها، آواردگی‌ها و گرسنگی‌های بسیاری را تحمل می‌کند.

در این راه او با دخترکی به نام روزالی آشنا می‌شود. رزالی هم مانند او پدر و مادرش را از دست داده و تنها زندگی می‌کند. او در یکی از کارخانه‌های آقای وولفران کار می‌کند. روزالی از مدیر یکی از کارخانه‌ها اجازه می‌گیرد که پرین هم با او کار کند. پرین از معدود کسانی است که در ماروکور می‌تواند انگلیسی صحبت کند. توانایی انگلیسی صحبت کردن او، او را به آقای وولفران نزدیک می‌کند. پرین در شهر نامش را به هیچ کس نگفته و نمی‌گوید. همه مردم او را با نام آورلی  Aurelie می‌شناسند. آقای وولفران از روزی که پسرش ادموند را ترک کرده، بسیار پیر شده‌است. او افسرده، غمگین و بسیار تنها است.

به علاوه چشمانش نیز بینایی خود را از دست داده‌اند. پرین در ابتدا هویت خود را مخفی می‌کند. اما زمانی که درمی‌یابد پدربزرگش واقعا مرد خوبی است به او کمک می‌کند. پدربزگش نیز کم کم متوجه می‌شود که این دختر مهربان نوه‌ی خودش پرین است. پس از اثبات اینکه پیرن نوه‌ی وولفران است. او تصمیم به عمل جراحی سختی می‌گیرد تا بتواند صورت زیبای نوه‌اش را ببیند. به علاوه او دستور می‌دهد تا برای کارگران کارخانه‌اش خوابگاه‌های بزرگی را بسازند. هویت پرین زمانی مشخص می‌شود که زنی به نام مادربزرگ فرانسوا او را می‌بیند.

فرانسوا از زمان تولد تا کودکی پرین همراه خانواده ادموند بود. اما پس از مرگ ادموند به فرانسه بازگشت تا این خبر را به وولفران برساند. مادربزرگ فرانسوا به وولفران گفت که چنین کمک و عشق بی‌قید و شرطی فقط از یک هم‌خون برمی‌آید. وولفران نیز وکلای خود را به محل تولد پرین فرستاد تا مدارک تولد او را پیدا کنند… با اقباس از داستان کتاب باخانمان در سال 1978 یک مجموعه انیمیشن در ژاپن ساخته شد.

نقد کتاب باخانمان pdf

کتاب باخانمان داستان زندگی سخت و دردناک دختری است که با تحمل رنج‌های بسیار در برابر دشواری‌ها، سرانجام روی خوش زندگی را می‌بیند و خوش‌بخت می‌شود. زندگی سختی‌ها و خوشی‌ها را در کنار هم برای انسان قرار داده‌است. اگر مدتی زندگی سخت و غم‌انگیز بود نمی‌توان گفت همیشه همینطور خواهد ماند. امید تنها چیزی است که در تاریکی مطلق، کور سوی روشنایی را به انسان نشان می‌دهد.

محمد قاضی در مقدمه‌ی کتاب باخانمان نوشته است: «داستان مفصل‌تر و پیچیده‌تر از آن بود که تنها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد و من برای این‌که مورد استفاده‌ی ایشان باشد شاخ و برگ‌های زاید آن را زدم، زبان کتاب را ساده‌تر کردم و به‌اصطلاح به آرایش و پیرایش آن پرداختم.»

خواندن کتاب باخانمان pdf را که بسیار هم الهام‌ بخش است برای افزایش توان تحمل مشکلات پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1170 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “باخانمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *