باخانمان اثر هکتور مالو

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
باخانمان اثر هکتور مالو

دانلود کتاب باخانمان اثر هکتور مالو

هکتور مالو نویسندۀ رمان های خوبی مثل «کتاب باخانمان» و «بی خانمان» در 1830 در لابوی از توابع ایالت سن ماریتیم متولد شد و در 1907 دیده از جهان فرو بست.

مالو یکی از نویسندگان فرانسه است که هنر خود را در راه خدمت به بچه‌ها به کار انداخته و داستانهای زیبایی برای همۀ کودکان دنیا نوشته که همۀ آن‌ها را با شور و شوق تمام می‌خوانند و لذت می‌برند. نکتۀ جالب در داستانهای هکتورمالو و بویژه در «باخانمان» ماجراهای شیرینی است که پشت سر هم اتفاق می افتند و چنان خواننده را به دنبال خود می‌کشند که تا کتاب را به پایان نرساند بر زمین نخواهد گذاشت.

در عین حال همۀ آن ماجراها انعکاسی از واقعیتهای زندگی هستند و به همین جهت هیچگاه کهنه نمی‌شوند و لطف و گیرایی خود را از دست نمی‌دهند. داستان «باخانمان» مفصل‌تر و پیچیده‌تر از آن بود که تنها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد. این کتاب به صورت ساده تر با حذف شاخ و برگ های اضافی برای کودکان و نوجوانان آماده سازی شده است. داستانی بسیار زیبا و دلنشین. اگرچه این داستان داستان رنج‌ها و سختی‌های زندگی یک دختربچه است و در اصل برای بچه‌ها نوشته شده اما درس‌های بزرگی برای همه افراد دارد. نکته اصلی این داستان این است که هر کس می‌تواند با تلاش, سرسختی, پایداری و پشتکار و البته امید به خوشبختی و سعادتی که در جستجوی آن است دست پیدا کند.

بخشی از متن

مادر، فایده‌ی خوبی من به خودم برمی‌گردد، چون شادی و لذت تو شادی و لذت من است. کافی است خوب باشی و با همه مهربان باشی تا محبوب شوی و سعادت را در محبت دیگران بیابی. ما همه در زندگی روزمره گاهی دلیر و سربلند به پیشواز سختی‌ها می‌رویم و گاهی خود را افتاده و درمانده حس می‌کنیم. به همان نسبت، زندگی گاهی به نظرمان سبک و دلفریب می‌آید و گاهی سنگین و طاقت‎فرسا.

خلاصه داستان باخانمان اثر هکتور مالو

ادموند، پدر پرین، فرزند کارخانه‌داری ثروتمند است که در یک سفر تجاری به هندوستان عاشق مادر پرین می‌شود. و با هم ازدواج می‌کنند. پدر ادموند، آقای وولفران، که از شنیدن این خبر ناراحت می‌شود پسرش را طرد می‌کند و رابطه‌ی این دو برای همیشه قطع می‌شود. پرین برای نجات مادرش از بستر بیماری به هر کاری دست می‌زند و تا آن جا پیش می‌رود که پالیکار محبوبش را هم می‌فروشد. اما تلاش پرین نتیجه‌ای نمی‌دهد و او ناگزیر، سفر را به تنهایی ادامه می‌دهد. در این سفر پرین با دختری به نام روزالی آشنا می‌شود.

روزالی هم مانند او یتیم است و کارگر کارخانه‌ی پدربزرگ پرین و دخترخوانده‌ی اوست. پدربزرگ پرین اکنون پیرمردی شده و از غم دوری از ادموند سخت غمگین و افسرده است. و بینایی چشمانش را از دست داده است. پرین بنا به توصیه‌ی مادر، هویت خود را آشکار نمی‌کند تا در فرصتی مناسب حقیقت را آشکار کند. او با صبوری، مشکلات را پشت سر می‌گذارد و برای جلب محبت مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند. زندگی کم‌ کم روی خوش خود را به پرین نشان می‌دهد و در پایان از بی‌خانمانی و سرگردانی نجات می‌یابد.

محمد قاضی در مقدمه‌ی کتاب «باخانمان» نوشته است:

«داستان باخانمان مفصل‌تر و پیچیده‌تر از آن بود که تنها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد و من برای این‌که مورد استفاده‌ی ایشان باشد شاخ و برگ‌های زاید آن را زدم، زبان کتاب را ساده‌تر کردم و به‌اصطلاح به آرایش و پیرایش آن پرداختم.»

او درباره‌ی هکتور مالو نیز نوشته که او یکی از نویسندگانی است که هنر خود را در راه خدمت به بچّه‌ها به کار انداخته و داستان‌های زیبایی برای همه‌ی کودکان دنیا نوشته که همه‌ی آن‌ها را با شور و شوق تمام می‌خوانند و لذّت می‌برند. نکته‌ی جالب در داستان‌های هکتور مالو و به‌ویژه در باخانمان ماجراهای شیرینی است که پشت‌سر هم اتفاق می‌افتند و چنان خواننده را به دنبال خود می‌کشند که تا کتاب را به پایان نرساند بر زمین نخواهد گذاشت.

در عین حال همه‌ی آن ماجراها انعکاسی از واقعیت‌های زندگی هستند و به همین جهت هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و لطف و گیرایی خود را از دست نمی‌دهند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 6,794 بار

Hector Malot هکتور مالو2

عنوان کتاب: باخانمان

نویسنده: هکتور مالو

مترجم: محمد قاضی

تعداد صفحات کتاب: 202 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.63 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب هنوز هم من  رمانی عاشقانه از جوجو مویز رمانتیک ‌نویس معروف انگلیسی است. جوجو مویز که با دو کتاب من پیش از تو و پس از تو به شهرت رسید. در سال 2018 با رمان هنوز هم من علاقه مندان به ژانر عاشقانه را خوشحال کرد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8993
کتاب سیزده دلیل برای اینکه در ژانر نوجوانان است و داستان یک دانش‌ آموز دبیرستانی را روایت می‌ کند که تحت آزار و اذیت شدید هم‌ مدرسه‌ای‌ هایش افسرده می‌ شود و در نهایت دست به خودکشی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2548

3 پاسخ

  1. به نظرم میشه این رمان جز رمان های فمینیستی به حساب آورد البته خیلی دیگه زن محوره ولی قشنگ و عبرت آموز

  2. من اشتراک دارم این دومین کتابیه که میخوام دانلود کنم لینک خرید پی دی اف هست . لینک دانلود نیست. علت ؟

    1. با سلام. این کتاب جزو کتابهای اشتراکی نیست و فقط به صورت خرید تکی در دسترس است.
      شما با خرید اشتراک به کتابهای اشتراکی دسترسی دارید نه به کتابهای فروشگاه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *