رویای تب آلود

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
رویای تب آلود (nbookcity.com)

دانلود کتاب رویای تب آلود

کتاب رویای تب آلود، اثری درخشان در ژانر فانتزی است که رؤیای اتحاد یک خون‌آشام با نژاد بشر را در فضایی تب‌آلود در رودخانه‌ای باستانی به تصویر می‌کشد.

این رمان که بسیاری آن را جزو سه رمان برتر خون‌ آشامی در طول تاریخ می‌دانند، داستانی جذاب و پرکشش را روایت می‌کند که در اطراف رودخانه‌ی میسی‌سیپی در سال 1857 می‌گذرد. توانایی جرج آر آرمارتین در به تصویر کشیدن شخصیت هایی که خوب مطلق یا بد مطلق نیستند در این کتاب مشهود است. همچنین عمقی که شخصیت های داستان دارند و صحنه سازی عالی بر روی رودخانه ی تب از این داستان یک شاهکار ساخته.

یک داستان تماما خاکستری با پایان بندی جذاب. این اثر پس از انتشار، مورد استقبال بسیاری از مخاطبین خود قرار گرفت و موفقیت‌های زیادی را کسب کرد که از میان آنها می‌توان به جایزه‌ی لوکاس اشاره کرد. فضای این رمان با دیگر آثار مارتین کاملا متفاوت است. او در این اثر به سراغ خون‌ آشام‌های واقعی و ترسناک رفته است. رمانی که طرفداران استیون کینگ و مارک تواین را هم‌زمان به وجد می‌آورد… عاشقانه‌ای تاریک، سرد و برانگیزاننده… موفقیتی درخشان.

خلاصه کتاب

در رمان رویای تب آلود ماجرا از این قرار است که ابنر مارش، کاپیتان کشتی، پیشنهاد مشارکتی را از اشراف‌ زاده‌ای ثروتمند به نام جاش یورک دریافت می‌کند. این پیشنهاد بسیار مشکوک است؛ مارش تمام کشتی‌هایش را در یخبندان از دست داده و حالا فقط برایش یک کشتی مانده که آن هم بسیار قدیمی است و تازه ده سال بعد ممکن است توان بازگشت سرمایه‌ی یورک را داشته باشد. چرا کسی باید بخواهد در این شرایط با او شریک شود؟

مارش، با این تردیدها و به‌قصد رد کردن پیشنهاد یورک، به ملاقات او می‌رود. اما زمانی که برای اولین بار به چشم‌ های یورک خیره می‌شود، تمام فکرها و تصمیم‌ هایش رنگ می‌بازد و تنها یک چیز باقی می‌ماند: قدرت، جذبه و رؤیای یورک. و این‌چنین است که مارش درگیر ماجرایی می‌شود که بسیار فراتر از خیالی‌ترین کابوسش است. ماجرایی که شاید چیزی باشد نزدیک به ناممکن‌ترین رؤیای بشر… جاودانگی.

بیشتر فضای داستان در داخل کشتی است که توصیف هنرمندانه ای از فضای آن صورت گرفته است. بقیه فضاها مانند خانۀ دیمون جولیان یا هتل پلانتز مکانهایی موقتی هستند که نقش کوتاهی در داستان دارند و به قدر کفایت در طول کتاب به آنها پرداخته شده است. با این وجود اگر از خواندن فانتزی های خون آشامی آبکی خسته شده اید و می خواهید با خون آشام های واقعی تجربه ای داشته باشید، بر رویای تب آلود سوار شوید تا سفری بر رود تب داشته باشید.

بخشی از متن کتاب

روی عرشه ی پایینی کشتی مایک پشمالو عربده می کشید و همانطور که با میله ی آهنی اش کارگران را تهدید می کرد، دستوراتی نیز به آنها می داد. اما کلمات مایک در میان سر و صدای بارگیری و سوت ممتد کشتی ها گم می شد. کوهی از محموله های مختلف که به نظر بیش از هزار تن وزن داشت، بر روی اسکله آماده بارگیری بود. هنوز حتی یک چهارم بارها هم به روی عرشه منتقل نشده بود. مسلما چند ساعتی طول می کشید. وقتی هنوز آنقدر بار بر روی اسکله مانده بود، حتی اگر می خواست هم نمی توانست دستور حرکت بدهد. مطمئنا مایک پشمالو و جفرز تصور می کردند که دیوانه شده است.

آرزو می کرد که کاش می توانست، همانطور که قصدش را داشت، همه چیز را با آنها در میان بگذارد. اما برای این موضوع زمان کافی در اختیار نداشت. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاده بود و بعد از غروب آفتاب ديمون جولیان برای صرف شام به روی عرشه رویای تب آلود می آمد. زمانی برای حرف زدن با جاناتان جفرز و مایک پشمالو و پاسخ دادن به سؤالات و تردیدهایی که مسلمة در ذهنشان ایجاد می شد، باقی نمانده بود. پس آن شب ابتر مارش تنها می ماند، یا تقریبا تنها می ماند؛ فقط او و جاشوا در اتاقی پر از آنها، پر از اهالی شب! مارش، جاشوا را یکی از آنها نمی دانست. جاشوا به نوعی فرق می کرد. جاشوا به او اطمینان داده بود که همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

جاشوا معجونش را داشت و پر از کلمات امیدبخش و رویا بود. اما ابتر مارش تردیدهایش را همچنان به همراه داشت. رویای تب آلود ساکت بود. جاشوا تقریبا همه را مرخص کرده بود تا مهمانی شامش کاملا خصوصی باشد. مارش از این موضوع چندان خوشش نمی آمد، اما وقتی جاشوا تصمیمی میگرفت بحث کردن با او فایده ای نداشت. میز سالن اصلی چیده شده بود. چراغ ها هنوز روشن نشده بودند و دود و بخار و طوفانی که از دوردست نزدیک می شد همه و همه دست به دست هم داده بودند تا فضایی تیره و وهم آلود ایجاد کنند.

نقد کتاب رویای تب آلود

نویسنده در داستان کتاب رویای تب آلود توصیف خیر و شر را به زیبایی و هنرمندانه انجام داده است و در دل داستانی خون آشامی مفاهیمی اخلاقی در خصوص رستگاری را گنجانده است. یک خون آشام که قصدش کمک به دیگران است، یک ناخدا که بدون اینکه این خون آشام را بشناسد به او کمک می کند و یک خون آشامی که بعد از زندگی در هزاره ها دیوانه شده است. شخصیت دیمون جولیان در این رمان، بعد از شخصیت دراکولا را می توان یکی از خبیث ترین خون آشامان دنیای ادبیات دانست. زیرا که این شخصیت به راحتی از ذهن خواننده پاک نمی شود.

یكى از چشمگیرترین آثار كارنامه چهل و چند ساله این نویسنده‌ى آمریكایى رمان حاضر است كه در سال 1982 منتشر شد. این رمان نفس‌گیر منتقدان زیادى را به تحسین واداشت و براى اولین بار نام مارتین را در قامت یك نویسنده‌ى صاحب سبك در دنیا مطرح كرد. داستان آنچنان مجذوب کننده است که اگر عجیب بودن صد صفحه اولش را به جان بخرید می توانید خواننده یکى از بهترین فانتزى هاى خون آشامى موجود در بازار باشید.

کتاب رویاى تب آلود آنچنان حقیقى است که بوى دریا از صفحاتش بیرون زده و شورى نمک اقیانوس را زیر زبانتان حس خواهید کرد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 568 بار

George%20R.%20R.%20Martin%20 %D8%AC%D8%B1%D8%AC%20%D8%A2%D8%B1.%20%D8%A2%D8%B1.%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: رویای تب آلود

نامزد دریافت جایزه ی بهترین داستان فانتزی جهان

نامزد دریافت جایزه ی لوکس

نویسنده: جرج آر آر مارتین

مترجم: میلاد فشتمی

تعداد صفحات کتاب: 506 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 53.97 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پشت و رو مجموعه ای از ۵ داستان کوتاه است. در حقیقت این کتاب اولین کتاب آلبر کامو است که در سن ۲۲ سالگی آن را نوشته است. داستان های کتاب عبارتند از ریشخند، بین آری و نه، دل مردگی، عشق زیستن و پشت و رو...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 1984
مصیبت‌نامه از آثار منظوم عطار نیشابوری می‌باشد که شامل ۷۵۳۹ بیت و ۳۴۷ حکایت است که عطار آن را در بیان سیر آفاقی انسان نگاشته‌است. مصیبت‌نامه به همراه سه اثر مهم دیگر او، یعنی «الهی‌نامه»، «اسرارنامه»، «منطق‌الطیر» در قالب مثنوی سروده شده‌است.
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 6178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *