عملیات شکر قهوه ای

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عملیات شکر قهوه ای (nbookcity.com)

دانلود کتاب عملیات شکر قهوه ای

در کتاب عملیات شکر قهوه ای ماجرای کشف و متلاشی کردن یک باند خطرناک تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از شهرهای بزرگ هندوستان بازگو می‌شود.

رئيس پليس و رئيس مبارزه با مودمخدر از اينكه دو پسر جوان را به لانة شير می فرستند، اصلاً راضي نیستند اما راهي بهتر سراغ ندارند. عمليات شكر قهوه‌اي يكي از عمليات‌هاي بزرگ پليس براي مبارزه با مواد مخدر است…

خلاصه کتاب

کتاب عملیات شکر قهوه ای داستان پلیسی جنایی است که برای نوجوانان و جوانان به فارسی ترجمه شده است. «گولو» پسری نوجوان و پیشخدمت هتل راجا غذاخوری کثیفی در کوچه‌ای بن‌بست در یکی از مناطق بومی هندوستان، است. در تاریکی شب ناگهان «امدادعلی»، مشتری خوب آنها، با چهره‌ای وحشت‌زده وارد شده و بسته‌ای به گولو می‌دهد و می‌گوید که آن بسته را به رئیس پلیس نانگیا و مانیول برساند. گولو بسته را گرفته و پنهان می‌کند.

بعد از چند لحظه چند مرد وحشی وارد غذاخوری می‌شوند و بعد از کتک زدن امدادعلی او را با خود می‌برند. گولو بعد از اتمام کار بسته را برداشته و در مسیر آن را باز می‌کند. بسته حاوی عکس یک مرد خشن و چند خط نوشتة ناخوانا است. بسته را دوباره مثل اول می‌بندد، ولی ناگهان آن دو مرد وحشی می‌رسند و به اجبار گولو بسته را به آنها تحویل می‌دهد. صبح روز بعد گولو به همراه دوستش راوی به قرارگاه پلیس می‌روند و ماجرا را برای نانگیا و مانیول بازگو می‌کند.

نانگیا و مانیول می‌گویند که امدادعلی جاسوس پلیس بوده و آن عکس متعلق به تولیدکنندة مواد مخدر به نام اسمک یا شکر قهوه‌ای است که از نوع هروئین ولی با کیفیت پایین در داخل کشت می‌شود. مانگیا و مانیول تصمیم می‌گیرند گولو را به جای امدادعلی به درون شبکة آنها بفرستند و گولو می‌پذیرد. اتفاقاتی که از این پس برای گولو می‌افتد ادامة داستان را شکل می‌دهد. کتاب عملیات شکر قهوه ای، دومین شماره از مجموعة «معمای پلیسی» است.

بخشی از متن کتاب

پال با استفاده از امتیاز کوچک و سبک بودن موتور، چرخی زد و میان خودروها رفت و خودش را به جلو یک اتوبوس دوطبقه رساند. چراغ که سبز شد و خودروها به حرکت درآمدند، او در پناه سایه اتوبوس دوطبقه بدون آنکه از پشت سر دیده شود، حرکت کرد. ناگهان مسیرش را عوض کرد، گاز داد و بدون اینکه آن دو مامور او را ببینند، توی خیابانی پیچید. نگاهی به عقب انداخت و وقتی که کسی را پشت سرش ندید، لبخندی شیطانی زد. پس از رد شدن از چند کوچه و خیابان، به عمارت بزرگی رسیدند که شبیه یک انبار بود.

دیوار بلندی تمام عمارت و حیاطش را احاطه کرده و تنها راه ورودی به آن دروازه ای بود که بالای آن نوشته شده بود «شرکت شیمیایی وابسته». دربان ساختمان مثل اینکه پال را خوب می شناخت؛ چون با تکان دادن دست، به او اجازه ورود داد. پال موتور را در حیاط مقابل عمارت نگه داشت و در حالی که به گولو می گفت صبر کند، داخل شد. اما گولو به هیچ وجه قصد نداشت آن بیرون صبر کند. به محض اینکه پال از نظر دور شد، گولو دنبالش رفت و انگار که عمارت او را حیرت زده کرده باشد. با سری کج مرتب به این ور و آنور نگاه می کرد.

در ورودی ساختمان دفاتر اداری قرار داشت و بخش اعظم این عمارت که جدا از دفاتر بود و با یک در بزرگ به آن وصل می شد، عبارت بود از کارخانه. گولو که بوی تند مواد شیمیایی بینی اش را می آزرد، ناگهان فکری به سرش زد. آیا این کارخانه در واقع همان آزمایشگاه تولید شکر قهوه ای بود؟ گولو دیگر برای سرک کشیدن به این ور و آنور وقتی نداشت؛ چون در دفتر باز شد و پال همراه با مردی لندهور بیرون آمد. مرد داشت به پال می گفت: «پال، نباید اینجا می آمدی، به محض اینکه اوضاع جور شود، ما خودمان مواد را برایت می فرستیم.» – بله، بله، درست است. ببخشید که مزاحمتان شدم. داشتم کم کم نگران می شدم.

می فهمید که. مرد گفت: «درستش هم همین بود. من هم از دیر رسیدن مواد نگرانم. امشب از موضوع سر درمی آورم.» پال با آن مرد دست داد و به تندی از او جدا شد و به طرف در ورودی رفت. وقتی گولو را کنار موتور ندید، نگاهی به اطراف انداخت و او را دید که دارد از آن طرف می آید. چشمانش گرد شد. باخشونت گفت: «مثل اینکه به تو گفته بودم پهلوی موتور بمانی! نه؟» گولو که خیلی متأسف به نظر می رسید، گفت: «ببخشید ارباب! فقط رفتم ببینم که یک کارخانه واقعی چه شکلی است. کار بدی که نکرده ام صاحب، بله؟» | پال جوابی نداد. موتور را روشن کرد، گولو را پشتش نشاند و حرکت کرد. آنها به طرف مغازه پال می رفتند.

نقد کتاب عملیات شکر قهوه ای

رمان عملیات شکر قهوه ای نوشته آروپ کومار داتا نویسنده هندی است. او تاکنون ۱۷ عنوان رمان ماجراجویانه کودکان و نوجوانان نوشته است. این کتاب نمونه‌ای از این مجموعه است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 195 بار

Arup%20Kumar%20Dutta%20 %D8%A2%D8%B1%D9%88%D9%BE%20%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7

عنوان کتاب: عملیات شکر قهوه ای

نویسنده: آروپ کومار داتا

مترجم: مهرداد مهدویان

تعداد صفحات کتاب: 96 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.69 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هیپی‌ها عده‌ای از جوانان آمریکایی بودند که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در پی یک جنبش اجتماعی به وجود آمدند. آنها دسته جمعی زندگی می‌کردند، مرام اشتراکی داشتند، معتقد به عشق آزاد بودند، به مادیات...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 238
منطق الطیر کتابی است از مجموعه «شاهکارهای ادبیات فارسی». در این مجموعه، شاهکارها از هر نویسنده و گوینده فارسی ‌زبان که مطالعه اثرش مفید و سودمند به نظر آمده، نمونه‌ای آورده شده و از هر کتاب مهم، اعم از نظم و نثر که در این دور هزار ساله نوشته شده باشد...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 7956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *