این سوی بهشت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
این سوی بهشت (nbookcity.com)

دانلود کتاب این سوی بهشت

مضمون کتاب این سوی بهشت تقابل احساسات رمانتیک و واقعیت توهم‌زا است و داستان جوان عاشق‌ پیشه‌ای است که در تقابل با واقعیت‌های جاافتاده دچار درهم‌ریختگی و به همان اندازه سرخوردگی می‌شود.

شخصیت اول این داستان، یکی از دانشجویان دانشگاه پرینستون، در روابط اجتماعی و عاشقانه خود آن‌قدر خودخواه و مغرور است که همیشه به مشکل برمی‌خورد. به عبارتی این رمان به بررسی برخی از اصول اخلاقی جوانان در دوران بعد از جنگ جهانی اول می‌پردازد.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب ، « ایمری بلین » در سی سالگی با ثروتی که با مرگ دو برادر بزرگ ترش به او می رسد ، احساس می کند دنیا مال اوست . پدرش « استیفن بلین » مردی نالایق که به اشعار « لرد بایرون » شاعر انگلیسی علاقه زیادی داشت تزلزل و دودلی خاصی برای پسرش به ارث گذاشت که او را انسانی سست عنصر با صورتی که نصفش پشت موهای ابریشمی و عاری از حیاتش محو شده بود، نشان می داد.

کتاب این سوی بهشت داستان زندگی پسرکی است که تا قبل از ده سالگی مادرش به او آموزش های فراوان داد. او در یازده سالگی می توانست روان و راحت یا شاید با لحنی یادآور برامس و موتسارت و بتهوون حرف بزند. پسری که به گمان مادرش واقعا با فرهنگ و جذاب بود و در عین حال خیلی ظریف با زندگی در خانه ای که همیشه تشریفات خاص خودش را داشت.

خانواده بلین به هیچ شهر خاصی وابسته نبودند . از اسکات فیتز جرالد نویسنده بزرگ آمریکایی قرن بیستم پیش از این رمان « گتسبی بزرگ » با ترجمه شادروان کریم امامی راهی بازار نشر شد و اینک رمانی دیگر از این نویسنده با نام « این سوی بهشت » منتشر شده است .

بخشی از متن کتاب

او حتی کاتولیک هم نبود، اما این در هر حال، تنها مجموعه قوانین شبح واری بود که داشت، کاتولیسیسم پرزرق و برق، آیینی و متناقض نما که پیامبرش خود چسترتن بود، کسی که تحسین کنندگانش قلندران اصلاح شده عالم ادبیات بودند، کسانی مثل هویسمانز و بورژه که حامی آمریکاییشان رالف آدامز کرم بود، کسی که با تمام وجود مدح کلیساهای اعظم قرن سیزدهمی را میگفت – کاتولیسیسمی که برای ایمری مقبول و راحت و آماده بود، بدون کشیش یا آیین های مقدس یا مراسم قربانی.

خواب به چشمش نمی آمد، به همین دلیل، چراغ مطالعه اش را روشن کرد و سونات کروتزر را برداشت و با دقت به دنبال بخش هایی گشت که بورن را به شور و شوق آورده بود. ناگهان بورن بودن به نظرش بسیار واقعی تر از هوشمند بودن آمد. با این همه، آه کشید… این جا احتمالات دیگری هم وجود داشتند. به دو سال گذشته فکر کرد، به بورن به عنوان دانشجوی عجول و عصبي سال اول، کاملا غرق شده در شخصیت برادرش. بعد به یاد اتفاق سال دوم تحصیلش افتاد، اتفاقی که گویا بورن در بروز آن نقش عمده ای داشت.

گروهی بزرگ صدای دین هالیستر را حین جر و بحث با راننده تاکسی، که او را از ایستگاه راه آهن با خود آورده بود، شنیده بودند. در خلال مشاجره، رئیس اشاره کرد که «شاید اصلا یه تاکسی بخره.» پول را داد و رفت، اما صبح روز بعد که وارد دفتر شخصی اش شد، جای همیشگی میز کارش یک تاکسی دید که بر تابلویی روی آن نوشته شده بود، «متعلق به دین هالیستر. خریداری شده و بهایش هم پرداخت شده است.»… دو مکانیک متخصص نصف روز کار کردند تا ماشین را تا آخرین ذره های ریزش باز کنند و از آنجا ببرند، کاری که فقط انرژی نادر نهفته در شوخ طبعی و روحیه طنز رهبري مؤثر دانشجوهای سال دومی را ثابت می کرد.

نقد کتاب این سوی بهشت

کتاب این سوی بهشت اولین رمان اسکات فیتز جرالد نویسندهٔ آمریکایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۰ توسط مؤسسه انتشاراتی اسکریبنر به چاپ رسید. عنوان این کتاب بخشی از شعری است که پیش از انتشار این رمان، از سوی شاعری به نام تیاره تاهیتی منتشر شده بود و مضمون کلی آن حول محور زندگی افراد و اخلاق‌مداری در جوان‌ها بعد از جنگ جهانی اول می‌چرخید.

آثار فیتزجرالد نمایانگر عصر جاز در آمریکا است. او به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ سده ی بیستم میلادی شناخته می شود. شناخته شده ترین اثر او رمان گتسبی بزرگ است که اولین بار در سال ۱۹۲۵ منتشر شد.

اگر از خواندن آثاری که درباره جنگ نوشته شده لذت می برید و یا اگر از طرفداران قلم جرالد هستید، از خواندن رمان این سوی بهشت لذت خواهید برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 238 بار

F.%20Scott%20Fitzgerald%20 %D8%A7%D9%81.%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA%20%D9%81%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF

عنوان کتاب: این سوی بهشت

جزو برترین رمان ها درباره زندگی دانشگاهی

نویسنده: اف اسکات فیتز جرالد

مترجم: سهیل سمی

تعداد صفحات کتاب: 352 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 34.81 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب چرخدنده، روایت انقلابیونی است که خودشان طعم فقر و خشونت را چشیده‌اند و بعد از پیروزی انقلاب، به جای اینکه آرامش را برای جامعه به ارمغان بیاورند، به مسیر حاکمان قبلی می‌افتند و از ابزار...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 165
کتاب اسطوره اولین اثر از مجموعه داستان فانتزی The Drenai Series است. این مجموعه شامل یازده کتاب است که از سال 1984 تا 2004 به نگارش درآمده‌اند. فضای داستان‌های این مجموعه کاملاً اساطیری و فانتزی است و مخاطب...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *