اسطوره

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
اسطوره (nbookcity.com)

دانلود کتاب اسطوره دیوید گمل

در کتاب اسطوره، دیوید گمل با داستانی چند لایه شبیه به فضای ارباب حلقه ها خواننده را به وجد می آورد.

در سال ۱۹۷۰ دیوید گمل که مشکوک به بیماری سرطان بود، برای اینکه خود را سرگرم کند و بیماری اش را از یاد ببرد شروع به نوشتن کتابی کرد که بعد از مرگش از او به یادگار بماند. اما بعد از مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها و مطمئن شدن از سلامت خود، او کار بر روی کتاب را کنار گذاشت.

سر انجام در سال ۱۹۸۰ یکی از دوستان دیوید که دست نوشته‌های او را مطالعه کرده بود او را به کارش امیدوار کرد و این مقدمه‌ای بر آن بود که گمل اولین رمان حماسی خود یعنی کتاب اسطوره را در سال ۱۹۸۴ منتشر کند.

خلاصه کتاب

این داستان با حضور پیک درنای در مقابل درهای بزرگ تالار فرمانروایی آغاز می‌شود. این پیک درنای مأموریت مهمی دارد، او برای گرفتن تائید و تصویب عهدنامه با اولریک به گلگوتیر آمده است. او در حالی که به دشت عصبانی است و از احتمال موفقیتش در این سفر مطمئن نیست جلوی درهای بزرگ فرمانروایی ایستاده است. دو نگهبان نادیر از این درها حفاظت می‌کنند و به پیک درنای خیره شده‌اند. نگهبان سمت راست مردی کوتاه قد است که کلاهخودی سیخ سیخی با حاشیه‌ای از پوست بز بر سر دارد.

پیک درنای پس از آن که اجازه‌ی ورود به مرکز فرمانروایی را کسب می‌کند از سالنی دراز با ستون‌های مرمری گذر می‌کند و به اولریک، جنگ سالار شمال می‌رسد. او را در ردای سفید درنای می‌بیند که نشان خانوادگی آبلاین است. صحبت پیک درنای با اولریک درباره‌ی عهدنامه‌های جدید و توافق‌ نامه‌ی تجاری ارباب آبلاین ادامه‌ی داستان کتاب را شکل می‌دهد.

کتاب اسطوره اولین اثر از مجموعه داستان فانتزی The Drenai Series است. این مجموعه شامل یازده کتاب است که از سال 1984 تا 2004 به نگارش درآمده‌اند. فضای داستان‌های این مجموعه کاملاً اساطیری و فانتزی است و مخاطب اصلی آن‌ها نوجوانان است. در رمان حاضر، داستان زندگی دراس، فرمانده تبر همه جا دهان به دهان نقل می شود. به جای ثروت و شهرتی که می توانست طلب کند، ملکی کوهستانی را انتخاب کرده بود، زمینی تنها، دورافتاده و بلند که به ابرها سر می سایید. آن بالا جنگجوی پیر سپیدمو همنشین پلنگ برفی بود و چشم انتظار مرگ دشمن خود…

بخشی از متن کتاب

مناحم گفت: «انتخاب چندانی وجود نداره. ما نظر دیگه ای نمیدیم.» «کاملا درسته. چیزی که من میگم اینه که دراس فقط دیوارها رو پر از آدم میکنه که ایده ای عملی نیست. اون ده هزار نفر نیرو داره و در بهترین موقعیت برای دفاع عملی و مناسب فقط میتونه از هفت هزار نفر استفاده کنه. بقیهی دیوارها هم باید نیرو داشته باشن، خدمات لازم ایجاد بشه، پیک های پیام رسون باید به کار گمارده بشن. ضمنا باید یک سپاه شناور هم وجود داشته باشه که آماده ی کمک رسانی فوری به نقاط ضعیف تر باشه.

قدرت ما باید صرف تأمین بیشترین کارآیی و کفایت با کمترین میزان هزینه و تلاش باشه. عقب نشینی ها باید با دقت و وسواس زیاد زمان بندی بشه. هر افسری نه تنها باید از وظیفه ی خودش آگاه باشه، بلکه اطمینان کامل هم از نقش خودش و وظیفه اش داشته باشه.» آربدارک گفت: «و باید یک روش تهاجمی برای دفاع پیش بگیریم. ما خودمون دیدیم که اولریک داره تمام جنگل ها رو برای ساختن منجنیق هاش و تسخیر برج و باروها نابود می کنه. ما باید مواد قابل اشتعال داشته باشیم و ظرفهای مناسب برای اونها.»

بیش از یک ساعت، همان زمانی که سپیده سینه بر افق شرق می سایید، سرکرده ها درباره ی نقشه های خود صحبت کردند؛ بعضی از نظرات را رد کردند، برخی دیگر را پالایش کردند و گسترش دادند. سرانجام سربيتار از آنها خواست که دست های یکدیگر را بگیرند. آربدارک، مناحم و وینتار کنترل خود را رها کرده، آرام گرفتند، و آن زمان که سربیتار نیروی آنها را به خود جذب کرد، به درون تاریکی رانده شدند.

نقد کتاب اسطوره دیوید گمل

دژ دروس دلنوچ قدرتمند که توسط شش دیوار خارجی محافظت می شود تنها راهی بود که لشکری می توانست از میان کوه ها گذر کند. قلعه نظامی و پناهگاه های امپراتوری درنای بود و اینک تبدیل به آخرین میدان نبرد شده بود. زیرا سایرین همه مغلوب سپاه نادیر شده بودند. حتی امید هم به مهارت های آن پیرمرد متکی بود. سرعت دارد، متقاعد کننده است. پر دل و جرات و سرشار از نیروی زندگی… اینها نتیجه کتاب اسطوره است که همه ی دوستداران افسانه های قدیمی از آن لذت خواهند برد.

رمانی حماسی که تا پایان شما را درگیر شخصیت های مختلف می کند و داستانی با روایت عالی که شما را غافلگیر می کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 514 بار

David%20Gemmell%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%AF%D9%85%D9%84

عنوان کتاب: اسطوره

برنده جایزه Tour Eiffel سال 2002

نویسنده: دیوید گمل

مترجم: سهیلا فرزین نژاد

تعداد صفحات کتاب: 500 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 50.72 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

درخت بخشنده کتاب مصور مخصوص کودکان نوشتهٔ شل سیلورستاین است که خود او نیز آن را تصویرسازی کرده‌است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط انتشارات هارپر اند راو منتشر شد. درخت بخشنده به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های سیلوراستاین تبدیل شد که به زبان‌های مختلف ترجمه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 999
این ترانه به شکلی دراماتیک دنیای موسیقی و فرهنگ عامه را تحت تأثیر قرار داد. مجله رولینگ استون در رده‌ بندی «۵۰۰ ترانه ی برتر همه ی دوران» این ترانه را بزرگ‌ ترین ترانه تمام زمان‌ها لقب داد...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *