قلعه متحرک

قیمت اصلی 38.000 تومان بود.قیمت فعلی 34.000 تومان است.

نویسنده: دایانا واین جونز

مترجم: شراره صدیق

تعداد صفحات کتاب: 302 صفحه

حجم فایل: 26.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب قلعه متحرک pdf

دانلود کتاب قلعه متحرک pdf

کتاب قلعه متحرک حاوی داستانی شگفت انگیز است که دایانا واین جونز در آن، طنز، جادو و ژانری عاشقانه را در هم آمیخته است.

این کتاب داستان دختری به نام سوفی هتر است که پدر و مادرش از دنیا رفته‌اند و او زیر نظر نامادری‌اش در کلاه فروشی که یادگار پدرش است، کار می‌کند. یکی از خواهرهایش در قنادی و خواهر دیگر نزد ساحره‌ای به نام فرفکس مشغول به کار هستند. همه چیز از آن جایی شروع می‌شود که سوفی با مزاحمت افرادی در یک کوچه‌ی خلوت مواجه می‌شود و توسط جادوگری به نام هاول از این مخمصه نجات داده می‌شود.

در ادامه داستان کتاب قلعه متحرک، سوفی وقتی به کلاه فروشی بازمی‌گردد، متوجه ورود زنی عجیب و ترسناک به نام خانم ویست به مغازه کلاه فروشی می‌شود در حالی که سوفی به یاد داشته که در کلاه فروشی را قفل کرده است! در همان زمان بعد از یک گفت و گوی مخوف با خانم ویست متوجه می‌شود که او یک جادوگر خبیث است که برای جوان به نظر رسیدن دست به هر کاری می‌زند، حتی خوردن قلب مردهای زیبا و قدرتمند!

علاقه‌ی عجیب او به جوانی و جوان ماندن، موجب می‌شود که به دنبال هاول دلربا باشد، اما هاول همواره از دیدگان همه خود را مخفی می‌کند، پس جادوگر نمی‌تواند او را پیدا کند، به همین دلیل به سوفی حسادت پیدا می‌کند چرا که هاول به او توجه دارد. جادوگر سوفی را طلسم کرده و او را شصت سال پیرتر و تبدیل به یک پیرزن فرتوت می‌کند به این امید که بتواند او را به هاول برساند.

سوفی برای نجات از این طلسم، به دنبال هاول می‌گردد و در نهایت با پیدا کردن قلعه‌ی او و کمک یک مترسک طلسم شده، به قلعه‌ی عجیب و سحرآمیز هاول وارد شده و با چیزهای عجیبی مواجه می‌شود که سرشار از رمز و رموزند. خواننده با خواندن داستان کتاب قلعه متحرک، به مرور پرده از این رمز و رازها برداشته و با چیدن همه‌ی قطعات پازل در کنار یکدیگر، به منشا همه‌ی این اتفاقات می‌رسد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

این کتاب با توصیفات جذاب و خواندنی دایانا واین جونز از مناظر، آشنایی با شخصیت‌های جذاب و عجیبی مثل کلیسفر شیطان و مترسکی طلسم شده ولی مهربان، زندگی مرموز هاول و فداکاری و عشق رویایی که بین سوفی و هاول شکل می‌گیرد، روایتی جذاب ارائه کرده است.

با خواندن کتاب قلعه متحرک، خنده را با بازیگوشی‌ های کلیسفر، تعجب را با عجیب و غریب بودن قلعه هاول، همذات پنداری را با کارها و لجبازی های سوفی، ترس را با رفتارهای گاه به گاه هاول، شخصیت‌ها و قدرت‌ های متنوع او و حس آرامش را از حمایت‌ های همیشگی سوفی و هاول نسبت به یکدیگر، تجربه می‌کنید.

بخشی از متن کتاب

حتما وقتی سوفی و مایکل بیرون بودند، هاول برگشته بود. وقتی سوفی داشت روی کلسیفر صبحانه درست میکرد، هاول از حمام بیرون آمد و با متانت روی صندلی نشست. حسابی به خودش رسیده بود و بوی عطرش در اتاق پیچید. هاول گفت: «سوفی عزیز همیشه سرت شلوغه. با اینکه بهت گفته بودم استراحت لازم داری، دیروز هم حسابی مشغول بودی مگه نه؟ میشه بگی چرا از بهترین کت من، یه تور ماهیگیری درست کردی؟ البته اصلا قصد فضولی ندارم فقط از روی کنجکاوی»

سوفی گفت: «تو اون روز اون رو حسابی کثیف کردی، من فقط دارم اون رو دوباره درست میکنم!» هاول گفت: «خودم میتونم این کارو بکنم، فکر کردم این رو بهت نشون بدم. اگه اندازه ی پات رو بهم بگی میتونم یه جفت چکمه ی هفت فرسخی برایت درست کنم. شاید از چرم قهوه ای نظرت چیه؟ خیلی جالبه که آدم میتونه یه قدم به طول یک مایل و نصفی برداره و همیشه سر از یه چاله ی گل دربیاره!»

سوفی گفت: خوشبین باش! میتونست سرگین گاومیش باشه! اگه واقعا میخوایی بدونی بهتره بگم که حتما مقداری گل باتلاق هم روی اونها هست. آدمی به سن و سال من به ورزش احتیاج داره.» «پس بیشتر از اونی که فکر میکردم فعال بودی. برای اینکه وقتی یه لحظه نگاهم رو از صورت دوست داشتنی لتی برداشتم میتونم قسم بخورم که دماغ درازت رو دیدم که از گوشه ی دیوار بیرون زده بود.» سوفی گفت: «خانم فرفکس یه دوست خانوادگیه من از کجا میدونستم که تو هم اونجایی؟!!»

نقد کتاب قلعه متحرک pdf

دایانا واین جونز در کتاب قلعه متحرک، با ارائه فضایی فانتزی کوشیده به تعریف مفاهیمی مانند زیبایی حقیقی بپردازد و بگوید که از بین رفتن ظاهر هیچ تاثیری در زیبایی باطن انسان‌ها ندارد و او این زیبایی را با احساسات شخصیت‌ های کتابش نشان می‌دهد.

در این پازل جادویی هیچ چیز و هیچ کس آنچه به نظر می آید نیست. سرنوشتها به هم گره خورده و هویت انسانها با هم عوض می شوند. جادوگر طلسمی به دنبال هاول فرستاده است. آیا سرنخ شکستن این طلسم درون ابیات یک شعر است؟ قرارداد اسرارآمیز بین هاول و شیطانک آتش، کلسیفر چیست؟

در داستان جذاب کتاب قلعه متحرک، در هر صفحه با شگفتی تازه ای روبرو خواهید شد! وقتی سرانجام آخرین نبرد بین جادوگر و هاول پایان می پذیرد تمام قطعات پازل به شکل جادویی بر سر جای خود قرار می گیرند. دایانا نویسندگی را در اوایل دهه‌ی 1960 به منظور حفظ سلامت عقلی خود شروع کرد. او به علت بیماری سرطان ریه در سال 2011 دار فانی را وداع گفت.

کتاب قلعه متحرک pdf، یک فانتزی مسحور کننده، سرشار از غافل گیری و بی نهایت رضایت بخش است و قطعا از خواندنش لذت خواهید برد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1382 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قلعه متحرک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *