فرانکنشتاین

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 33.000 تومان است.

جزو برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جز برترین داستان های ژانر وحشت

نویسنده:

مترجم: محسن سلیمانی

تعداد صفحات کتاب: 208 صفحه

حجم فایل: 19.58 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب فرانکنشتاین pdf

دانلود کتاب فرانکنشتاین pdf

اگر علم و قدرت خلق موجود زنده ای را داشتید چه چیزی می آفریدید؟ در کتاب، فرانکنشتاین (شخصیت اصلی رمان) این کار را انجام داده است!

او دانشمندی کنجکاو با آمال و آرزوهای بزرگ است که از کودکی به دنبال کشف چیز‌های خارق العاده در دنیای اطرافش می‌گردد. همین خصوصیت اخلاقی او سبب می‌شود تا روزی تصمیم بگیرد به وسیله‌ی تکه های اعضای بدن مردگان و اعمال نیروی فشرده‌ی برق به آنها، موجودی زنده که شبیه به انسان است خلق کند.

موجودی مشابه انسان اما با جثه‌ای بزرگ‌تر و ظاهری ترسناک که ماحصل ده‌ها تکه از مردگان مختلف بوده و رد بخیه حاصل از به هم دوختن تمامی اعضا در کلیه بدن او کاملاً مشهود است. ساخت این موجود تغییری عجیب بر روی زندگی خالقش می‌گذارد و داستان جایی به اوج خود می‌رسد که این دانشمند، خود نیز نمی تواند هیولای ساخته‌ی دست خود را کنترل کند.

کتاب فرانکنشتاین با تاثیری بسیار زیاد بر روی جامعه زمان خود سبب شد تا بعدها کلمه‌ی فرانکنشتاین به شکل سرواژه‌ای در فرهنگ لغات آورده شود. در این رمان، خالق و مخلوق هر دو ذاتاً یک هیولا هستند. هیولای ساخت دست این داشنمند، نخست هیچ اسمی ندارد، اما بعد از چندی با نام همان خالق خود شهرت می‌یابد. هیولایی نابودگر که حتی خالقش قادر به مهار او نیست.

آثار سینمایی بسیاری بر اساس این کتاب ساخته شده‌اند که شهرت بسیاری برایش رقم زده‌اند. نخستین فیلم در سال 1910 به وسیله‌ی سرمایه گذاری شرکت ادیسون تولید شد ولی اولین فیلم مشهوری که برگرفته از این کتاب بود در سال 1931 با بازیگری بوریس کارلوف و کارگردانی جیمز ویل بر روی پرده سینماها رفت.

به عقیده‌ی عده‌ی بسیاری کتاب فرانکنشتاین به عنوان نخستین نمونه رمان علمی تخیلی باید محسوب شود چرا که برخلاف دیگر آثار گذشته که صرفاً نشانه‌ های فانتزی دارند، قهرمان اصلی این کتاب به شکلی عمدی به دنبال تجربه‌ای ترسناک و خلق فضایی تخیلی می‌رود. بر همین اساس می‌توان گفت این کتاب تاثیری چشمگیر بر روی ادبیات داستانی و فیلم‌های ژانر وحشت گذاشته است.

نقد کتاب فرانکنشتاین pdf

در این اثر، نویسنده از بسیاری از عناصر و فضاهایِ ترسناک آن روزگار به خوبی استفاده کرده است. با این همه، کتاب فرانکنشتاین یک رمان دلهره‌آور معمولی نیست و شاید راز ماندگاری آن نیز در همین نکته باشد. شاهکار مری شلی در واقع این بود که برای نخستین‌بار علم را با داستان‌های ترسناک آشتی داد.

به زبان دیگر، برای اولین‌بار با خلق هیولایی که محصول علم بود نوع ادبی جدید «رمانتیک ترسناک علمی» را به وجود آورد؛ کاری که در آن زمان سابقه نداشت. از سوی دیگر رمان فرانکنشتاین زمانی منتشر شد که بشر در آغاز راه پیشرفت‌ های علمی و شاد از مسیر علم بود. اما شلی از نخستین کسانی بود که بوی خطر را حس کرد و با انتشار این رمان هشدار داد که علم تجربی گاهی می‌تواند ترسناک باشد.

این اثر که همزمان، تریلری گوتیک، عاشقانه‌ای پرحرارت و حکایتی هشدار دهنده در مورد خطرات علم است، داستان علم‌ آموزی متعهد به نام ویکتور فرانکنشتاین را پی می‌گیرد. ویکتور که به شکل وسواس گونه‌ای به دنبال یافتن علت زندگی و همچنین، جان بخشیدن به اشیای غیرزنده است، انسانی را با استفاده از اعضای بدن دزدیده شده از اجساد خلق می‌کند؛ اما پس از این کار، زشتی و مخوف بودن این موجود، او را تا سر حد مرگ می‌ترساند.

این موجود که زمانی بسیار آرام و بی‌آزار بود، پس از شکنجه شدن با تنهایی و انزوا، به جانوری شرور تبدیل می‌شود و به دنبال انتقامی خون‌بار از آفریننده‌اش، می‌افتد. کتاب فرانکنشتاین که جزء مهم‌ترین آثار پیشرو در ژانرهای ترس و علمی تخیلی است، نه تنها داستانی جذاب و دلهره‌آور را روایت می‌کند، بلکه سوالات ژرفی درباره‌ی مفهوم زندگی و جایگاه آدمی در کائنات را در ذهن مخاطب برمی‌انگیزد:

انسان بودن چه معنایی دارد؟ ما چه مسئولیت‌هایی در برابر یکدیگر داریم؟ تا چه اندازه می‌توان طبیعت را دستکاری کرد؟ در عصر حاضر که پر است از خبرهای اهدای اعضای بدن، مهندسی ژنتیک و ترورهای زیستی، جواب این سوالات بیش از هر زمان دیگری بااهمیت جلوه می‌کند.

کتاب فرانکنشتاین pdf که به قلم نویسنده زن انگلیسی قرن نوزدهم نوشته شده، داستان دکتری است که براساس یک تصمیم اشتباه زندگی افراد زیادی را نابود می‌کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1355 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرانکنشتاین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *