بیگانه

قیمت اصلی 19.000 تومان بود.قیمت فعلی 13.000 تومان است.

از پرمخاطب ترین کتاب ها در قرن بیستم

نویسنده:

مترجم: پرویز شهدی

تعداد صفحات کتاب: 77 صفحه

حجم فایل: 8.42 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب بیگانه pdf

دانلود کتاب بیگانه pdf

کتاب بیگانه pdf داستانی در مورد قضاوت است که در سال 1940 نگارشش تمام شده بود ولی اولین بار در سال 1942 منتشر شد.

آلبر کامو نویسنده، فلیسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود که در سال 1957 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. کامو سه کتاب دارد که از آن‌ها با نام سه‌گانه‌ی پوچی یاد می شود که شامل کتاب های: بیـگانه، کالیگولا و افسانه سیزیف است. مطالعه این سه کتاب با هم به خواننده کمک می کند درک بهتری از مسئله پوچی و نحوه برخوردمان با دیگران داشته باشیم و متوجه شویم این ارتباط چه تاثیری در زندگی ما می تواند داشته باشد. کتاب بیگانه جزو صد کتاب شناخته شده قرن حاضر است. نویسنده رمان برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1957 شده است. 

آلبر کامو سعی دارد تا فلسفه پوچی را در پردازش شخصیت اصلی داستانش به نمایش ­بگذارد. در واقع قهرمان داستان به قراردادهای اجتماعی که در جامعه حاکم است تن نمی دهد و از آن پیروی نمی کند و بر اساس انتظارات جامعه رفتار نمی کند. نویسنده در کتاب بیگانه pdf احساس پوچی را به خواننده منتقل می‌کند و به سرگذشت یک زندگی کاملا پوچ می پردازد. رمان حاضر به کسانی پیشنهاد می شود که با دیگران رفتار خشک و سردی دارند و به اهمیت ارتباط و صمیمیت با دیگران عقیده‌ای ندارند.

نویسنده دو اتفاق وحشتناک حیوان آزاری و شکنجه زن را که از یک طبقه اجتماعی ضعیف‌تر هم هست در داستان خود برای ما به نمایش می‌گذارد تا ما را عصبی بکند؛ به این دلیل که ما را امتحان کند. او بدترین چیزهای ممکن را به ما نشان می دهد و در عین حال این را نیز می گوید که شاید زندگی به این معنا است که هیچ‌ گونه از این ارزش‌های اجتماعی در یک سطح بالاتر نمی توانند مطلق باشند.

نقد کتاب بیگانه pdf

کتاب بیگانه pdf از زبان شخصیت اصلی داستان که مرسو نام دارد روایت می شود. مرسو جزء افراد درونگرا و واقع نگر محسوب می شود که در دهکده ی کوچکی در الجزیره زندگی می کند. او با مردم و افراد جزیره غریبه است. در واقع رویکردی که او به درستی، حقیقت و زندگی دارد؛ باعث شده تا مردم او را از این منظر “بی تفاوت” بدانند. روایتی که آلبر کامو بیان می کند شامل دو بخش است.

یک بخش در مراسم تدفین مادر مرسو است: در این مراسم مرسو هیچ واکنش تاسف باری از خود نشان نمی دهد و این رفتار مرسو برای بقیه افرادی که در جمع حضور دارند، بسیار عجیب به نظر می رسد. «امروز، مادرم مرد. شاید هم دیروز، نمی‌دانم. تلگرافی به این مضمون از نوانخانه دریافت داشته‌ام:«مادر، درگذشت. تدفین فردا. تقدیم احترامات.» از این تلگراف، چیزی نفهمیدم شاید این واقعه دیروز اتفاق افتاده است.» همین دو خط کافیست تا قلم گیرای آلبر کامو شما را مسحور کند. این سحر در نوشتار تا آخر رمان بیگانه با شما همراه خواهد بود.

بخش دوم داستان مربوط به ازدواج با مری و اعدام اوست: داستان از آنجا شروع می شود که مرسو همسایه ای به نام سنته دارد که متهم به فراهم آوردن شغل برای روسپیان است. سنته با مرسو دوست می شود و به او کمک می کند تا معشوقه ی خود را (که ادعا می کند دوست دختر قبلی او است) به سمت خود بکشاند.

در خلال داستان کتاب بیگانه pdf، مرسو در کنار ساحل به مرد عرب و دوستانش که برادر معشوقه سنته نیز است، برمی خورند و اوضاع از کنترل آنها خارج می شود و باعث نزاع و درگیری می شود. چند وقت بعد مرسو مرد عرب را در کنار ساحل می بیند و با اینکه او در زیر درخت در حال استراحت است با تفنگ به او شلیک می کند و او را به قتل می رساند. در ادامه داستان، مرسو متهم به اعدام می شود و در زندان به سر می برد. در این بخش مرسو برای اولین بار ماحصل رفتارش با دیگران را می بیند.

کتاب بیگانه pdf یکی از پرمخاطب ترین کتاب ها در قرن بیستم عنوان شده است. یک رویداد فرهنگی که بسیار تاثیر گذار است.

آنچه خواندید...

کد محصول: 1108 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بیگانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *