کشتن مرغ مقلد

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

برنده جایزه پولیتزر داستان سال 1961

نویسنده:

مترجم: رضا ستوده

تعداد صفحات کتاب: 550 صفحه

حجم فایل: 46.59 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب کشتن مرغ مقلد pdf

دانلود کتاب کشتن مرغ مقلد pdf

کتاب کشتن مرغ مقلد با وجود برخورد با مسائل جدی مانند تجاوز به عنف و نابرابری نژادی؛ برای گرما و طنز آن مشهور است.

این کتاب داستانی است درباره کینه های درک ناشدنی، دوستی های فراموش ناشدنی، نابرابری های پایان ناپذیر جنسیتی، نژادپرستی بی سروته، تجاوز و تأکید بر اهمیت و نقش پدری نیک در مقام حامی قانون؛ اما نه قانونی که نوشته شده، بلکه قانونی که او هست تا بر ضرورت نوشته شدنش پافشاری کند.

کتاب کشتن مرغ مقلد از زبان شیرین دخترکی شش ساله، لجباز و طناز روایت می شود که در کنار دو برادر بزرگتر در آستانه بلوغ و دوستی تنها تجربه هایی سخت، دردناک و گاه هولناک را از سر می گذارند؛ اینان فرزندان باشفقت جامعه ای هستند بیرحم و کینه توز؛ نبرد بی امان است اما هیچ کدام از دو جبهه را سر آشتی نیست.

داستان از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود. او دختر وکیلی سفیدپوست به نام آتیکوس فینچ است که در جامعه‌ای نژادپرست و خودپسند زندگی می‌کند. آتیکوس فینچ کار وکالت جوان سیاه‌پوستی را قبول کرده است که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در زندان است. هارپر لی در کتاب کشتن مرغ مقلد، وکیل را به عنوان قهرمان اخلاقی نشان داده است. او همچنین در تلاش بوده تا ماسئل مختلفی مانند بی عدالتی نژادی و کشتار بی گناهان، مسائل مربوط به طبقات اجتماع، شجاعت، محبت، نقش‌های جنسیتی را نشان بدهد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: هَوِرفوردها بهترین آهنگر شهر را در منازعه‌ای بر سر یک مادیان کشتند. ادعایشان این بود که آهنگر مادیان را به‌قصد دزدی نزد خود نگاه داشته است و آن‌قدر بی‌پروا بودند که عمل قتل را در حضور سه نفر شاهد مرتکب شدند. برای دفاع از خودشان در قبال جنایتی که مرتکب شده بودند، به عقیدهٔ آن‌ها کافی بود تکرار کنند «پدرسگ حقش همین بود» می‌خواستند حتماً به‌عنوان مجرم درجهٔ اول، بی‌تقصیر اعلام شوند و در نتیجه تنها کاری که آتیکوس می‌توانست برای مشتریانش انجام دهد، این بود که در مراسم خداحافظی ابدی آن‌ها حضور یابد و شاید از همین جا بود که تنفر عمیق پدرم نسبت به وکالت در مدافعه‌های جنایی شروع شد.

نقد کتاب کشتن مرغ مقلد pdf

رمانی فراموش نشدنی درباره ی دوران کودکی است. دوران کودکی، در محله ای خواب زده در جنوب آمریکا که معصومیت هر لحظه در برابر بی عدالتی و تعصب نژادی، قربانی می شود. کتاب کشتن مرغ مقلد، با به تصویر کشیدن بحران و عذاب وجدانی تکان دهنده، بلافاصله پس از انتشار در سال 1960، تبدیل به پرفروش ترین کتاب شد و نظر مساعد منتقدین را به خود جلب کرد. رمان کشتن مرغ مینا در سال 1961 جایزه ی پولیتزر را از آن خود کرد و فیلم ساخته شده بر اساس آن، موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد.

کتاب پیش رو که بسیار دراماتیک و تأثیرگذار است، به اصل و ریشه های رفتار های انسان، معصومیت و تجربه، مهربانی و بی رحمی، عشق و نفرت، و شوخ طبعی و ترحم می پردازد. نوشته ی زنی جوان اهل آلاباما به نام هارپر لی، اکنون بیش از 18 میلیون بار چاپ و به چهل زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. نویسنده، همیشه آن را داستان عاشقانه ای ساده توصیف کرده است. این اثر امروزه به عنوان شاهکاری در ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود.

اثری ست استادانه، نامتظاهرانه و کاملا اصیل و رک؛ گزنده، ملودراماتیک، زیرکانه و خنده آور؛ درباره‌ی وکیلی است که کار وکالت جوان سیاهپوستی را در یک جامعه‌ی نژادپرست قبول کرده است. خانم لی در کتاب کشتن مرغ مقلد به شکل شگفت آوری اتمسفر آرام محله ی جنوبی خود را خلق می کند و همان قدر ماهرانه آن را به آتشفشانی فعال با گدازه هایی از احساسات تبدیل می کند. او با دلسوزیِ طعنه آمیزی می نویسد که باعث اوج گرفتن رمانش می شود.

اگر دوست دارید یکی از بهترین رمان‌های دنیا را بخوانید، کتاب کشتن مرغ مقلد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1255 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کشتن مرغ مقلد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *