بعد از عشق

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

رمانی درباره زنان و زنانگی

نویسنده:

مترجم: ارسلان فصیحی

تعداد صفحات کتاب: 272 صفحه

حجم فایل: 22.45 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب بعد از عشق pdf

دانلود کتاب بعد از عشق pdf

یکی از کتاب هایی که خواندنش نه‌ تنها برای زنان واجب بوده، بلکه برای مردان نیز ضروری است، کتاب بعد از عشق است.

یک کتاب و نوشته‌ های آن زمانی می‌تواند تأثیر عمیقی بر خواننده‌اش بگذارد که از تجربه‌ی شخصی خود نویسنده نشأت گرفته‌ شده باشد. این کتاب از این‌ دست نوشته هاست. در واقع الیف شافاک در اثر فوق، تجربه‌ی خود را به‌ عنوان یک زن با وضوح تمام عنوان کرده است. او بعد از زایمان فرزند اولش و گذراندن افسردگی پس از زایمان نوشتن را برای مدتی به خاطر حال روحی‌اش کنار گذاشت. به گفته‌ی خود او، برای اولین بار بود که کلمات دیگر با او صحبتی نداشتند و این یعنی نهایت غربت و ناتوانی یک نویسنده!

نویسنده کتاب بعد از عشق به دلیل اوضاع روانی که در آن زمان داشت، تصمیم گرفت تا کتابی برای زنان و زنانگی بنویسد تا دنیا و سختی‌های آن‌ها را نشان دهد، دنیایی که طبق خواسته‌ی او باید فراموش شود، سطر جدید باید سطر قبلی را محو کند! شاید دلیل او برای این امر، نوعی اعتراض به زندگی زنان است، این‌که همه‌ی ما زنان و سختی‌هایشان را از یاد برده‌ایم! همه‌ی ما مادرانگی را یک وظیفه برای آن‌ها می‌دانیم، آن‌ها باید مادر خوبی باشند چون یک زن هستند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: بیهوده نبود که جین آستین، ملکه‌ی بی برو برگرد ادبیات انگلیسی، از ازدواج گریزان بود و مجرد ماند. جین آستین یکبار عاشق شد. عشقش دو طرفه بود. اما در دوره‌ و فرهنگی که اختلاف طبقاتی نقش تعیین‌کننده داشت نتوانست با مردی که دوستش داشت ازدواج کند. به کنج خلوت خویش پناه برد و به نوشتن. سال‌ها بعد مردی بسیار ثروتمند و متنفذ به او پیشنهاد ازدواج داد. پذیرفت. قرار بود ازدواج کند، سر و سامان بگیرد، پشت سر هم بچه بزاید و خانم خانه شود. شب خواستگاری با این فکر و خیال‌ها به خواب رفت. خودش را، در خواب، زنی متأهل دید. صبح که شد، فوری خبر فرستاد برای آن مرد ثروتمند.از ازدواج منصرف شده بود…

نقد کتاب بعد از عشق pdf

کتاب بعد از عشق به دو صورت روایت می‌شود. یک داستان و یک گزارش که در متن داستان است. داستان کتاب مربوط به زندگی خود نویسنده و همه‌ی زن‌هایی است که قصد ازدواج، بچه‌دار شدن و… دارند، اما از این بابت دو دل هستند و مدام با خود درگیرند. گزارشات کتاب هم زنان مختلف در طول تاریخ را بررسی می‌کند. زن‌هایی که اغلب شباهت زیادی با خود نویسنده دارند.

الیف شافاک، با ذهن و قلم توانایش دوره‌ی بعد از عشق را که یکباره از راه می‌رسد و موج وار می‌گذرد و می‌رود، شرح و بسط داده است و به شکل رمانی مدرن پیش چشم خواننده تصویر می‌کند. او در میانه‌ی این همه بدی و نومیدی، به ما امید می‌بخشد تا بتوانیم تاب بیاوریم و مقاومت کنیم و باز زندگی را، معجزه‌وار از سر بگیریم. شافاک، پس از تولد اولین فرزندش، به افسردگی پس از زایمان و بحران روحی شدیدی دچار شد. احساس گناه، اضطراب و تشویش درباره‌ی اینکه آیا می‌تواند مادر خوبی باشد را آسوده‌اش نمی‌گذاشت.

به همین خاطر، از نوشتن دست کشید و باور خود به قدرت کلمات را به طور کلی فراموش کرد. شافاک در کتاب بعد از عشق، داستان سفر پرفراز و نشیب خود را شرح می‌دهد. او با شناسایی جنبه‌های مختلف و متضاد شخصیتش که هر کدام ویژگی‌های مختص خود را دارا می‌باشند، به دنبال رسیدن به تعادلی میان این جنبه‌ها و یا حداقل شخصیتی واحد است. این نویسنده با تلفیق تجارب خود با زندگی نویسندگان بزرگی همچون سیلویا پلات، ویرجینیا وولف، آلیس واکر و زلدا فیتزجرالد، در جستجوی راه حلی کاربردی برای ناسازگاری‌های میان خلق هنری و اجرای کامل نقش مادری است.

در خلال داستان، شما در کنار صحبت‌های الیف شافاک، زندگی برخی از زنان سردمدار در عرصه‌ی نویسندگی را می‌شنوید، افرادی مثل ویرجینیا وولف، آلیس واکر، جی.کی.رولینگ و غیره که در زندگی‌شان در کنار سختی‌هایی که در شغلشان داشته‌اند، یک‌چیز دیگر را هم باید تحمل می‌کردند و آن زن بودنشان است. برای همین است که خیلی از آن‌ها از اسامی برای آثار هر‌چند فاخر خود استفاده می‌کردند که یا بی جنسیت باشد و یا شبیه اسامی مردانه باشد.

کتاب بعد از عشق pdf، با نام شیر سیاه (نام اصلی کتاب) هم توسط ناشران دیگری ترجمه و چاپ شده است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1239 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بعد از عشق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *