چرم ساغری

قیمت اصلی 45.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: محمود اعتمادزاده (م. ا. به آذین)

تعداد صفحات کتاب: 379 صفحه

حجم فایل: 40.15 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب چرم ساغری pdf

نویسنده در کتاب چرم ساغری به خوبی از آرزوهای دور و دراز انسان و تاثیرات مخرب جسمی و روانی این آرزوها صحبت می کند.

انوره دو بالزاک به خوبی این موضوع را نشان داده که رویا و آرزو به خودی خود بد نیست و وقتی مشکل ساز می شود که اجازه دهیم این رویاها بر ما چیره شوند و آرامش امروزمان به خاطر آینده ای که از آن خبر نداریم، به هم بریزد. از کجا معلوم، شاید آن آرزو از قبل دنبال ماست… این رمان برای کسانی که جذابیت و کشش کتاب ها خیلی اهمیت ندارد و می خواهند کتاب را در زمان طولانی تری بخوانند اما در عوض نکات قابل تامل زیادی دریافت کنند بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب چرم ساغری می خوانیم: ما هرگز برای بلهوسی های خود پول کم نداریم، فقط سر قیمت چیزهای مفید و لازم چانه می زنیم. برای یک دختر رقاص سکه های طلا می ریزیم، اما با کارگری که خانواده گرسنه اش به انتظار پرداخت یک صورت حساب است بحث می کنیم. هر قدر هم که ما برای لذات خودپسندی پول بدهیم، باز هرگز در نظر ما چندان گران نیست…! … دو چیز که انسان به طور غریزی انجام می دهد، او را از پا در می آورد و سرچشمه زندگی اش را می خشکاند: خواستن و توانستن. ولی میان این دو حد نهایی اعمال بشری، دستور دیگری هم هست که دانایان آن را به کار می گیرند…می توان به طور خلاصه گفت: خواستن ما را می سوزاند، توانستن نابودمان می کند، ولی دانستن وجود ناتوان ما را در یک حالت آرامش پیوسته نگه می دارد…!

بالزاک این اثر را در ۱۸۳۱ میلادی نوشته است اما بسیاری از مسایلی که او بدان‌ها اشاره می‌کند برای زمان ما تازگی دارد و آموزنده است. شاید به همین دلیل، این اثر در ایران مورد توجه و اقبال دوستداران کتاب قرار گرفته است. بالزاک طلسمی را بازگو می‌کند که گویی دارنده آن تمامی زندگی را در خود متراکم کرده است. در واقع همچنان که تلاش فرد برای رسیدن به آرزوهای خود به تدریج نیروهای جسم و جانش را فرسوده می‌کند اما در عین حال دارنده آن طلسم می‌تواند تمام خواسته های خود را برآورده کند با این وجود، برای هر آرزوی اعطا شده، بخشی از انرژی بدنی وی کم می‌شود.

نقد کتاب چرم ساغری pdf

باید اذعان کرد که اگرچه کتاب چرم ساغری از عناصر خارق العاده‌ای استفاده می‌کند اما تمرکز اصلی آن نمایش واقعی از زیاده خواهی ماتریالیسم بورژوایی است. نویسنده در این اثر به طور کامل جزییات مربوط به قمارخانه، فروشگاه عتیقه فروشی، ضیافت سلطنتی و دیگر مناطق محلی را توصیف می کند. کتاب او همچنین شامل جزئیاتی از زندگی خودش به عنوان نویسنده مبارز است.

در این رمان روح بدبینی نویسنده منعکس شده است و در سراسر داستان شک و تردید نسبت به همه مظاهر دانش، فعالیت انسانی، افکار و عقاید سیاسی و فلسفی به چشم می خورد. به آذین مترجم این کتاب در مقدمه می‌نویسد: برای آنکه پی ببریم، بالزاک تا چه حد موفق به نشان دادن کوتاهی و عجز قشر معینی از اجتماع زمان خود شده است، شناختن رافائل قهرمان داستان ضروری است.

کتاب چرم ساغری در اوایل قرن نوزدهم در پاریس ، داستان مرد جوانی را روایت می کند که یک قطعه جادویی از چرم را پیدا می کند که تمام خواسته های او را برآورده می کند. با این وجود ، برای هر آرزوی اعطا شده ، بخشی از انرژی بدنی وی کم می شود و مصرف می کند. قبل از اتمام کتاب، بالزاک با انتشار یک سری مقالات و قطعات داستانی در چندین مجله پاریسی، هیجان را در این مورد ایجاد کرد. اگرچه او پنج ماه از تحویل نسخه خطی عقب افتاده بود، اما موفق شد علاقه کافی را ایجاد کند که این رمان بلافاصله پس از انتشار آن به فروش رفت. چاپ دوم، که شامل یک سری از دوازده “داستان فلسفی” دیگر بود، یک ماه بعد منتشر شد.

با همه خصوصیت ساده لوحانه، نظریه ای که بالزاک در کتاب چرم ساغری مطرح می کند، باید پذیرفت که این رمان داستانی است که به طرز ستایش انگیزی به پایان می رسد و سخت جذاب است. این داستان در شمار شناخته ترین و پرخواننده ترین آثار بالزاک است. چرا که نویسنده در این اثر، مانند بیشتر آثار خود، می تواند واقعیت و خیال را به طرز ستایش انگیزی به هم بیامیزد و رغبت و کنجکاوی خواننده را تا پایان برانگیزد.

نویسنده در رمان چرم ساغری تضاد میان تدبیر و تقدیر را نشان می‌دهد و براین باور است که اگر انسان مهار خود را به دست تقدیر رها کند به نیاز مادی که می‌خواهد می‌رسد.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1190 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرم ساغری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *