سالار مگس ها

قیمت اصلی 36.000 تومان بود.قیمت فعلی 29.000 تومان است.

جزو برترین رمان های پادآرمان شهری و پسارستاخیزی

نویسنده:

مترجم: حمید رفیعی

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

حجم فایل: 18.25 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سالار مگس ها pdf

دانلود کتاب سالار مگس ها pdf

گرچه رمان سالار مگس ها، نظرات مساعدی از منتقدان دریافت کرد، ولی در زمان انتشار به صورت گسترده ای نادیده گرفته شد.

اما خیلی زود ورق برگشت و این رمان به فرهنگی جریان ساز مبدل گشت و منتقدین و دانشجویان ادبی، آن را از نظر تأثیرگذاری بر مکاتب فکری و ادبیات مدرن با کتاب ناتور دشت، اثر جی.دی سلینجر، مقایسه کردند.

در داستان کتاب سالار مگس ها، هواپیمایی در یک جزیره ی دورافتاده سقوط می کند و تنها چند پسر نوجوان از این حادثه جان سالم به در می برند. همه ی این شخصیت ها [از سایمون پیشگو و رالف اخلاق گرا گرفته تا پیگی دوست داشتنی و جک خشن و خودخواه] سعی می کنند تا اوضاع را در شرایط سخت و گاهی اوقات وحشیانه ی دور و اطرافشان کنترل کنند.

تلاش و تقلای این شخصیت ها در پیدا کردن راهی برای جان به در بردن در اجتماعی بی قانون و بدون نظمی مشخص، مخاطبین را به ارزیابی دوباره ی مفاهیمی از قبیل ساختار های سیاسی و اجتماعی جوامع و چارچوب های اخلاقی دعوت می کند. رمان، مخاطب را وادار می سازد تا جامعه، حکومت و قانون را به چالش بکشد و درباره ی لیاقت افراد در رسیدن به قدرت و نتایج آن، تأمل کند. کتاب سالار مگس ها، داستان درخشانی است درباره ی انسانیت از دست رفته.

پسران شش تا دوازده ساله‌اند و هنوز تصویر روشنی از زندگی اجتماعی ندارند. در آغاز همه‌ چیز به خوبی پیش می‌رود. تا این‌که کم‌کم تنها دغدغه پسربچه‌ها رفع نیازهای ابتدایی جسمانی‌شان می‌شود و آن‌ها خیلی زود به زندگی بدوی برمی‌گردند. پسران اجتماعی را شکل می‌دهند که در آن عده‌ای به دیگران زور می‌گویند. به مرور معصومیت کودکانه جای خود را به خشونت و سلطه‌جویی می‌دهد و دوستی و مهربانی از این جمع کودکانه رخت برمی‌بندد. سرانجام هرج و مرج، درگیری و کشمکش‌های بین پسربچه‌ها موجب بروز فاجعه می‌شود و …

نقد کتاب سالار مگس ها pdf

کتاب سالار مگس ها به قلم ویلیام گلدینگ در سال ۱۹۵۴ نوشته شد. این رمان از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌هایی است که می‌توان در جهان یافت. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۳ شد. یکی از بچه‌ها به نام رالف صدفی را پیدا کرده و با فوت کردن داخل آن صدای نسبتا بلند و گوش‌خراشی تولید می‌کند. این صدا آهسته آهسته باعث می‌شود که بازماندگان سقوط هواپیما یکدیگر را در جزیره پیدا کنند. بعد از جمع شدن به دور هم، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در بین خود یک فرد را به عنوان رئیس برگزینند که در آخر رالف به عنوان رئیس انتخاب می‌شود و نام کتاب هم به او اشاره دارد.

رالف برای بقا برنامه را به طوری پیش می‌برد که از حیوانات موزی در امان باشند بنابراین آتشی را برای امنیتشان روشن می‌کنند. زمان زیادی از حضورشان در جزیره نمی‌گذرد که خبری مبنی بر وجود هیولایی که یک بار در آب و یک بار در هوا ظاهر شده است، بین بچه‌ها پخش می‌شود. رعب و وحشتی که این خبر به دنبال دارد باعث می‌شود که گروه ناخودآگاه از یکدیگر جدا شوند. آن‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند و نظر‌های متفاوتشان برای زندگی کردن در این مکان ناشناس و همچنین اختلاف نظرهایشان داستان را به خوبی پیش می‌برد.

همین چند دسته شدن باعث بروز توحش بین دانش آموزان می‌شود.  اما نباید فراموش کرد که این اثر در واقع کتابی دو لایه است و در لایه‌ی دوم به موضوعات اجتماعی دنیای مدرناشاره دارد. از آنجایی کتاب سالار مگس ها تقریبا یک دهه پس از جنگ جهانی دوم نوشته شده است، بدیهی است که نویسنده احساس ترس را به خوبی بر رشته‌ی تحریر درآورده باشد.

موضوع دیگری که در کتاب به چشم می‌خورد حرف شنوی نکردن از یکدیگر است که به نوعی مصداقی بارز از قانون در جوامع امروزی است. شاید به دلیل شخصیت‌های نوجوان داستان به نظر بیاید که این کتاب تنها برای نوجوانان مناسب است اما کنایه و تمثیل موجود در کتاب و همچنین موضوعات عمیق و تامل برانگیز آن برای کتاب خوان‌ها در هر سنی نیز مناسب خواهد بود. در جای جای سریال لاست، اقتباس‌هایی از این کتاب را می‌بینیم که این سریال بر اساس آن ساخته شده است.

نویسنده در کتاب سالار مگس ها pdf سعی دارد علاوه بر روایت یک داستان خواندنی و جذاب، از اهمیت قانون شکل‌گیری جوامع قانون محور و عناصر سیاسی آن بگوید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1324 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سالار مگس ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *