تهوع

قیمت اصلی 42.000 تومان بود.قیمت فعلی 26.000 تومان است.

رمانی فلسفی و معرف مکتب اگزستانسیالیسم

نویسنده:

مترجم: کیومرث پارسای

تعداد صفحات کتاب: 233 صفحه

حجم فایل: 20.12 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب تهوع pdf

دانلود کتاب تهوع pdf

ژان پل سارتر در کتاب تهوع تلاش می‌کند انسان‌ها را تشویق کند تا بتوانند برای زندگی خود هدف و معنایی را بیابند.

هر چند فضای رمان در ابتدا بسیار تاریک و سیاه است  و بسیاری از اشیاء و چیزهایی که در اطراف ما وجود دارند می‌توانند منجر به تهوع و ناراحتی ما بشوند اما موسیقی، هنر و ادبیات می‌توانند ما را کمک کنند تا به آرامش دست پیدا کنیم. هنر و ادبیات کورسوهای امیدی هستند که زندگی را واجد معنا و هدف می‌کنند.

کتاب تهوع برای همه افرادی که علاقه‌مند به رمالن‌های فلسفی هستند مناسب و خواندنی است. این کتاب نثری جذب و مسحور کننده دارد که می‌تواند ذهن خواننده را به خوبی درگیر کند. اگر برایتان سوال‌هایی درباره ماهیت زندگی انسان‌ها وجود دارد، رمان پیش رو برایتان بسیار مناسب خواهد بود. هر چند این کتاب در سال 1938 نوشته شده است اما پرسش‌ها و مسائل موجود در آن، کماکان تازگی و اصالت دارد.

رمانی فلسفی از ژان پل سارتر است که به عقیده‌ی خودش بهترین اثر او به شمار می‌رود. این کتاب داستان مورخ جوانی به نام آنتوان روکانتن را روایت می‌کند که از افسردگی و انزوا رنج می‌برد و هیچ پیوندی با افراد خانواده‌ ندارد. آنتوان، شخصیت اصلی داستان، هیچ دوستی ندارد و ارتباط او تنها به دانش‌اندوز؛ فردی که در کتابخانه ملاقات می‌کند و خانم صاحب کافه‌ای که آنتوان معمولا به آن‌جا سر می‌زند، خلاصه می‌شود.

علاوه بر این‌ها شخصیت اصلی کتاب تهوع، با خاطراتی از معشوقه‌ی سابقش که به‌ صورت آنی تداعی می‌شوند زندگی می‌کند. وی پس از مدتی متوجه می‌شود «اشیاء بی‌جان» و «موقعیت‌های خاص» بر درک او از خود و آزادی فکری و معنویش تأثیر می‌گذارند و احساسی مانند تهوع در سراسر وجودش برمی‌انگیزند. او بعدا درمی‌یابد موسیقی و ادبیات این تهوع را تسکین می‌دهند و به دنبال جاودانه شدن یا به عبارتی دیگر ارزشمند ساختن موجودیت خود و زندگیش، خود را وقف نویسندگی می‌کند.

آنتوان همچنین با تغییرات پیوسته‌ی وجود خود در جنگ است او باورش نمی‌شود که همان فرد دیروزی باشد. مشکل روکانتن یک افسردگی ساده یا یک بیماری روانی نیست، هر چند انزجار او از نیروهای وجودی و کشمکش‌های او با معنای زندگی او را به این مرز می‌رساند. ژان پل سارتر، نویسنده این کتاب، فیلسوف، فیلمنامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، منتقد و نویسنده روشنفکر فرانسوی قرن بیستم بود که به جرات می‌توان او را یکی از پیش‌گامان مکتب اگزیستانسیالیسم دانست.

در بخشی از کتاب تهوع میخوانیم: یک چیزی ام شده دیگر شکی ندارم. مثل یک بیماری آمد. مثل یک باور معمولی یا امری بدیهی یواشکی و ذره ذره جا خوش کرد. حس عجیبی داشتم. کمی ناراحت، همین. تا لنگر انداخت و جایش را محکم کرد. آرام گرفت و من به این نتیجه رسیدم که آن حس فقط یک زنگ خطر دروغین بوده و چیزی ام نیست.

ولی حالا دارد شکوفا می شود. گمان نمی کنم شغل تاریخ نگاری بتواند کسی را آماده ی تجزیه و تحلیل مسائل روانی کتد. در حرفه ی ما آدم فقط با احساس هایی کلی سروکار دارد که روی شان اسم هایی عامی مانند«بلندپروازی» و«منفعت» می گذارد. بااین حال» اگر سرسوزنی از خودم شناخت داشته باشم؛ الان باید ازش استفاده کنم…

نقد کتاب تهوع pdf

کتاب تهوع در مورد زندگی شخصی به نام آنتوان روکانتن، که در واقع تجلی شخصیت نویسنده در قالب داستان است. روکانتن، نگرش تعوع‌آوری به جهان، پیدا می‌کند و می‌فهمد که هر چه وجود دارد، وجودی ناضرور است و می‌تواند وجود نداشته باشد. وجود همراه با خود، ناضرور بودن را دارد. وقتی همه اشیاء در جهان می‌توانسته‌اند وجود نداشته باشند، زندگی را بی‌معنا می‌کند. همه اشیاء کیفیات خود را بر ما متجلی می‌سازند، در حالی که وجود چیزی متمایز از همه ادراکات است.

هر توصیفی که از شیء ارائه می‌گردد، در حد وصف و در قالب مفهوم در آمدن است. هر چقدر هم توصیف دقیق باشد، باز هم با خود وجود فاصله دارد. اما در بین تمام وجودها که می‌توانستند لحظه دیگری وجود نداشته باشند، او دریافت که هنر موجودی که زوال ندارد و به محض خلق شدن، تا ابد وجود خواهند داشت. هنر پس از خلق شدن جاودانه خواهد ماند و از نمود مادی آن مستقل می‌گردد. انسان می‌تواند در هنر و تخیلات، جاودان شود.

هنر در واقع تجلی مادی تخیلات دهنی است برای انتقال آن تخیل از ذهن هنرمند به ذهنی دیگر. روکانتن شخصیت اصلی کتاب تهوع از پدیده‌های اطراف خودش معنا زدایی می‌کرد چرا که آنها را مولود انسانها می‌دانست، که به خودی خود وجود ندارند. این موضوع باعث می‌شد که پدیده‌ها، رفتارها و خاطرات برای او بی‌معنا و غیر جذاب باشند. او رفتار و سبک زندگی بسیاری از مردم را بی‌معنا و در چارچوب عرف می‌دانست و آنها را سرزنش می‌کرد.

کتاب تهوع pdf، برای کسانی که همیشه غرق تفکر راجع به همه چیز هستند و به جزئیات احساسات جاری در اطرافشان توجه دارند، حس آشنایی را انتقال میدهد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1308 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تهوع”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *