ما دروغگو بودیم

13.000 تومان31.000 تومان

برنده ی جایزه ی بهترین کتاب نوجوان گودریدز سال 2014

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب ما دروغگو بودیم pdf

دانلود کتاب ما دروغگو بودیم pdf

کتاب ما دروغگو بودیم پنج بخش با عنوان «خوش‌آمد»، «ورمونت»، «تابستان هفده»، «نگاه کن، آتش» و «حقیقت» دارد.

از دست دادن حافطه موضوع اصلی کتاب، در نگاه اول ممکن است کمی کلیشه به نظر آید اما اميلي لاكهارت با استفاده از عشق رمانتیک نوجوانانه طرح اصلی را از یک موضوع ساده فراتر می‌برد. تم عاشقانه که نویسنده با مهارت آن را روایت می‌کند در تمام سطور کتاب به چشم می‌خورد. عشق با چاشنی رمز و راز باعث افزایش اشتیاق خواننده برای کشف حقیقت ماجرا می‌شود و کتاب ما دروغگو بودیم را به رمانی خواندنی تبدیل می‌کند.

کلمات زیبای لاکهارت بر خواننده اثر می‌گذارد به‌ طوری که تا مدت‌ها داستان دختری را که فراموش می‌کرد را از یاد نخواهد برد. نویسنده هر بخش کتاب را که به فصل‌های کوتاه‌تری تقسیم شده با لحنی شاعرانه نوشته است. خانواده یکی از مضمون‌های اصلی کتاب ما دروغگو بودیم است. خانواده‌های ثروتمند هم بدبختی‌های خاص خود را دارند. بین نوه‌های سینکلر نوعی رقابت است که مادران‌شان به آن دامن می‌زنند. هر نوه‌ای باید بیشترین تلاشش را بکند تا بیشتر نظر پدربزرگشان را به خود جلب کند تا سهم بیشتری از ثروت او را به ارث برد.

پدربزرگ هم از این رقابت باخبر است. گیر افتادن در یک جزیره با حسادت و رقابت در جمع خانوادگی برای هر نوجوان به‌ستوه آمده‌ای کافی است تا سر به شورش بگذارد و علیه این فشارها واکنش دهد. مسائل خانوادگی دیگری مثل مشاجره‌ی مادر کادنس با خواهرانش و بگومگوی آن‌ها با هریس، پدربزرگ کادنس یکی از پیرنگ‌های دیگر داستان است. دختران هریس سعی می‌کنند با استفاده از فرزندان‌شان سهم بیش‌تری از ثروت پدرشان به دست آورند.

امیلی لاکهارت هوشمندانه با گردآوردن اعضای خانواده‌ی سینکلر در یک جزیره به این مشکلات دامن می‌زند و با استفاده از محدودیت مکانی جزیره به‌خوبی این تضادها را نشان می‌دهد. بالاخره حتی خوشحال‌ترین خانواده هم اگر قرار باشد مدت زمان زیادی در یک جزیره‌ی اختصاصی بگذراند، به مشکل برخواهند خورد؛ حتی خانواده‌ی خوشبختی چون سینکلرها. کتاب ما دروغگو بودیم شما را وارد ماجراهایی رازآلود می‌کند که فکرش را هم نمی‌کنید.

نقد کتاب ما دروغگو بودیم pdf

کتاب ما دروغگو بودیم، رمانی معمایی و عاشقانه است که در سال 2014 انتشار یافت. این رمان با داستانی آغاز می شود که توسط قهرمان کتاب، کادنس سینکلر، روایت می شود. او، تابستان هایی را به یاد می آورد که قبل از تابستان پانزدهم، در جزیره ی شخصی پدربزرگ و مادربزرگش می گذراند. در این جزیره، چهار خانه وجود دارد: عمارتی بزرگ متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ و سه خانه ی دیگر برای سه دخترشان.

کادنس همچنین از پسری به نام گَت سخن می گوید و این که چگونه عاشق و شیفته ی او شد. در تابستان پانزدهم، رابطه ای عاشقانه میان کادنس و گَت شکل می گیرد اما حادثه ای ناگوار همه چیز را تغییر می دهد. کادنس با آسیب هایی جدی در آب و نزدیک ساحل پیدا می شود؛ او از آن موقع به میگرن مبتلا شده و نمی تواند به جز حادثه ی تصادف، جزئیات دیگری را از تابستان پانزدهم به یاد آورد. مادر کادنس هم از دادن اطلاعات درباره ی این که در آن تابستان چه اتفاقاتی افتاد، سر باز می زند. اما حقیقت ماجرا چه بوده است؟

لاکهارت داستانی دقیق، قوی، هیجان‌ انگیز و زیبا نوشته است و یک درام خانوادگی غم‌انگیز را در کتاب ما دروغگو بودیم روایت می‌کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1116 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ما دروغگو بودیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *