بیست زخم کاری

قیمت اصلی 15.000 تومان بود.قیمت فعلی 9.000 تومان است.

اقتباسی از کتاب مکبث اثر ویلیام شکسپیر

نویسنده: محمود حسینی زاد

تعداد صفحات کتاب: 194 صفحه

حجم فایل: 13.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

بیست زخم کاری

دانلود کتاب بیست زخم کاری pdf

کتاب بیست زخم کاری اگرچه به عقیده‌ بسیاری از منتقدان به قصه‌ نویسی یا فیلمنامه بیشتر شبیه است و انسجام رمان را ندارد؛ اما همچون سایر داستان‌های تریلر هیجان را با ریتم پرشتاب در خواننده بالا می‌برد و کمتر کسی این کتاب دویست صفحه‌ای را تمام نشده زمین می‌گذارد.

حقیقت این است که حرص و طمع در مورد مسائل دنیوی باعث می‌شود که انسان فطرت پاکش را فراموش کند و به قعر ذلت برود. داستان‌ها و قصه‌های زیادی در دل این زیاده‌خواهی‌ها نهفته است و نویسندگان بسیاری هستند که به سراغ این ایده‌ی داستانی رفته‌اند. محمود حسینی‌زاد یکی از همین نویسنده‌ها است. او در کتاب بیست زخم کاری داستانی هیجان‌ انگیز و جذاب در مورد حرص و طمع آدمیزاد را روایت می‌کند.

نقد کتاب بیست زخم کاری pdf

شکی نیست که کتاب بسیار هوشمندانه و تأثیرگذار نوشته شده و در القای تصویر مورد نظرمؤلف و ناشر، موفق عمل می کند. جمهوری اسلامی در کتاب بیست زخم کاری به مثابه حکومت دار و دسته‌های مافیایی یا یک نوع سیستم «گانگسترسالاری» تصویر می‌شود. طبق دنیای ترسیم‌شده در کتاب، حکومت از مشتی دار و دسته‌های مافیایی مخوف و بندگان بت قدرت و ثروت تشکیل شده که برای برخورداری از تنعمات قدرت و سلطه‌گری، هیچ خط قرمز اخلاقی ندارند.

این در حالی است که اسامی، القاب و ظواهر این افراد دلالت بر طبقه اجتماعی دارد که البته حاکم در ساختار سیاسی، عمدتاً از آن برمی خیزند. شهر بی‌کلانتری که حسینی‌زاد تصویر می کند، بیش از آن که به جمهوری اسلامی شبیه باشد، همچون سیسیل ایتالیا یا مکزیکوسیتی یا دیگر گانگسترنشین‌های آمریکای لاتین است. در «خراب‌آبادی» که حسینی‌زاد ترسیم می‌کند، نه از «خدا» خبری هست، نه «قانون» و نه هیچ اتوریته دنیوی و اخروی. مؤلف که ظاهرا بسیار شیفته ژانر «نوآر» است، جبری ناتورالیستی را بر جهان اثر خود حاکم کرده که در آن، موجوداتی انسان‌نما، هیچ تکانه‌ای جز «تنازع بقاء» ندارند.

البته نامهربانی عیان نویسنده با طبقه‌ «الیت» مذهبی-سیاسی، لاجرم مهربانی او را با طبقه‌ی تحت «ستم» به همراه ندارد و تیره‌بینی و توده‌گریزی افراطی روشنفکران چپ‌زده دیروز و لیبرال‌مسلک امروز، هیولایی به نام «کریم» را خلق می‌کند که پررنگ‌ترین نماینده‌ قشر پایین‌دست در روند داستان است. کریم یک لاتِ لمپنی عرق‌خور و چاقوکش است که دست رد به سینه‌ی هیچ رذیلتی نمی‌زند.

کتاب بیست زخم کاری فیلمنامه سریال زخم کاری است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1015 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بیست زخم کاری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *