یادداشت هایی برای سیاره پراسترس

آخرین ویرایش: 3 روز قبل
کتاب یادداشت هایی برای سیاره‌ پراسترس pdf

دانلود کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس

کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس با درگیری نویسنده با فردی ناشناس در فضای مجازی و توصیف استرس و خشم حاصل از آن شروع می‌شود.

بعد از آن نویسنده با زبانی صمیمی درباره تجربه استرس و افسردگی‌اش می‌نویسد که چگونه در زمان بیماری، عواملی را که در دنیای مدرن می‌توانند بر سلامت روان اثر مخرب داشته باشند را کشف کرده است.

مت هیگ در یادداشت هایی با عناوین مختلف درمورد استرس حاصل از اخبار، تبلیغات و بازاریابی، شبکه های اجتماعی و ارزش های حاکم بر دنیای مدرن که باعث می‌شوند انسان احساس فقدان و کم ارزش بودن کند و مدام در حال تلاش و تکاپو باشد، صحبت می‌کند.

خلاصه کتاب

کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس نه کتابی مملو از دستورالعمل‌ها و نسخه‌های پزشکی و اصطلاحات روانشناسی، که تنها یادداشت هایی صمیمانه از ذهن کسی است که نزدیک‌ ترین تعاملات را با هیولای افسردگی پشت سرگذاشته است.

هیولاهای قرن ۲۱م دیگر خیلی به هیولاهای قرن‌های پیش شبیه نیستند. دیگر خبری از دیو دوسر و شیطان لانه کرده در تاریکی و روح خبیث نیست. قرن۲۱ قرن هیولاهای دیجیتالی‌ست؛ قرن گجت‌های قوطی کبریتی درون جیبمان، قرن دیوهای اینترنتی، قرن نقاب هایی که روی صورت گذاشتیم.

تا کسی باشیم که نیستیم و کسی باشیم که دیگران دل‌شان می‌خواهد باشیم. هیولاهای قرن بیست و یکم نه از دل تاریکی‌ها، که از درون ما سربلند می‌کنند و همچون ویروسی مهلک جان و تنمان را در می‌نوردند.

به عنوان مردی که افسردگی و اضطراب را در سنین پایین و تا حاد‌ترین درجات تجربه کرده، مت‌ هیگ راه بقا در قرن بیست‌ و‌ یکم را نشان‌مان می‌دهد. نویسنده کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس پدیده های گوناگونی را از نظر می‌گذراند:

از نابرابری، شبکه های اجتماعی و اخبار گرفته تا زندگی روزمره و تفاوتی که میان ذهن و بدن قائل می‌شویم. هر مهارتی که برای شما مفید باشد را می‌توان یک مهارت زندگی دانست. بستن بند کفش، شنا کردن، رانندگی با ماشین، استفاده از کامپیوتر، همه این‌ها از مهارت‌های مفید زندگی هستند.

علاوه بر این، مهارت‌های دیگری نیز وجود دارند که پایه و اساس زندگی را تشکیل می‌دهند، و برای حفظ سلامت جسم و روان به آن‌ها نیاز داریم. با یادگیری این مهارت‌ها، ما در درک جهان پیرامون خود، به انسان‌های آگاه‌تری تبدیل می‌شویم.

شاید بد نباشد، یادگیری این‌گونه مهارت‌ها را در برنامه‌ی زندگی خود جای دهیم و در بهتر شدن و باکیفیت شدن زندگی‌مان تلاش کنیم. از این رو، شهر کتاب، خواندن کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس را به شما پیشنهاد می‌دهد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

نویسنده هم در طول کتاب یادداشت هایی برای سیاره‌ پراسترس و هم در اواخر آن، راهکار هایی را ارائه می‌کند که چگونه در دنیای مدرن زندگی کنیم و کاملا دور از اینترنت و شبکه های اجتماعی نباشیم (به طور کلی از تکنولوژی عقب نباشیم) اما تحت تاثیر فشار و استرس تحمیل شده قرار نگیریم و آرامش داشته باشیم.

و نگذاریم که تکنولوژی بر ما چیره شود و ما آن را تحت کنترل داشته باشیم. قلم نویسنده پر از صمیمیت و صداقت است و در قسمت هایی از کتاب طنز شیرینی دارد. شاید نقطه ضعف کتاب، نداشتن فصل‌بندی و انسجام است و بعضاً عناوین، پیوستگی ندارند که باتوجه به عنوان اصلی کتاب توجیح پذیر است.

بخشی از متن کتاب

در کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس می‌خوانیم: ترسیده بودم. نمی‌شد نترسم. اضطراب یعنی همین ترسیدن. فاصله‌ی حمله‌ها کمتر و کمتر می‌شد. این‌که به چه سویی می‌روم نگرانم می‌کرد. انگار ناامیدی حدی نداشت.

سعی کردم تا حواس خودم را پرت کنم و از این حال بیرون بیایم. بااین‌ حال، به تجربه می‌دانستم اجازه ندارم به سراغ الکل بروم. بنابراین، کارهایی کردم که پیش از آن کمکم کرده بودند تا از چاه بیرون بیایم. کارهایی که فراموش کرده بودم در زندگی روزمره انجامشان دهم.

حواسم به تغذیه‌ام بود. یوگا کردم. سعی کردم تا مراقبه کنم. روی زمین دراز کشیدم و دستم را روی شکمم گذاشتم و نفس‌های عمیق کشیدم و به ضرب‌آهنگِ ناموزون نفس‌هایم توجه کردم. ولی همه‌چیز دشوار بود. حتی انتخاب لباس هنگامِ صبح هم می‌توانست اشکم را درآورد…

صفحه 42 کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس

…اکنون بیش از هر زمان دیگری نرم افزارهای دیجیتالی و فیلترهای مختلفی برای توسعه دادن آنچه که محصولات و تولیدات مختلف نمی توانند، در دسترس همگان قرار دارد.

اگر دوست داشته باشیم می توانیم خود را به آرزوی غیرواقعی خود نیز تبدیل و شکافی بیش از پیش عظیم تر میان تصویر حقیقیمان در آینه و آنچه نرم افزارها تحویلمان می دهند، ایجاد کنیم. زنان (و به طور فزاینده ای مردان) بیش از هر زمان دیگری در تلاش برای بهبود اوضاع ظاهریشان هستند.

در این دوران وبلاگ های مرتبط با زیبایی و ویدیوهای آرایشی و مربی های تمرینات ورزشی آنلاین، بحث در مورد خوب به نظر رسیدن هرگز تا این اندازه کثرت نداشته است. ما زیر بمبارانی از کتاب های رژیم غذایی، عضویت باشگاه های بدنسازی، تمرینات پرورش ماهیچه های عضلانی و ویدیوهای یوگای صورت که در یوتوب یافت می‌شوند، قرار گرفته ایم.

نقد کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس

کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس اولین بار در سال 2018 وارد بازار نشر شد. وقتی مت هیگ در بزرگسالی به اختلال ترس، اضطراب و افسردگی دچار شد، زمان زیادی طول کشید تا او بتواند شیوه هایی را که جهان بیرون، از طریق آنها بر سلامت روان او تأثیرهای مثبت و منفی می گذاشت، تشخیص دهد.

این کتاب مجموعه‌ی مشاهدات او در همین مورد است و به این موضوع می‌پردازد که «پیشرفت های» اجتماعی، تجاری و فناورانه‌ی گوناگون که جهان کنونی را شکل داده اند، چگونه ممکن است که در حقیقت به مانعی در مسیر خوشحالی ما تبدیل شوند.

اغلب مردم می‌دانند که زندگی مدرن می‌تواند اثرات فیزیکی نیز داشته باشد؛ آنها می‌دانند که در کنار تمام پیشرفت‌ها، جنبه‌هایی از زندگی مدرن برای جسم و اندام ما خطرناک هستند؛ تصادف اتومبیل‌ها، سیگار کشیدن، آلودگی هوا، پیتزای بیرون‌بر، تشعشعات رادیویی و چهارمین لیوان از یک نوشیدنی.

مت هیگ عقیده دارد امروز ما در یک دنیای دیوانه زندگی می‌کنیم. او در این کتاب نظرات خود را درباره چگونه زندگی کردن در این دنیای دیوانه بیان کرده است. در کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل:

از کار افتادگی، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت، فشارهای عصبی محیط کاری  و چندین و چند موضوع دیگر مرتبط با زندگی در این سیاره پراسترس بخوانید.

در نهایت نویسنده کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس با برشمردن تمام استرس‌های زندگی امروزی به ما یادآوری می‌کند که هر آنچه هستیم کافی است و دنیای درون انسان و پیشرفت آن مهم‌ترین چیز  در زندگی بشر است.

کتاب‌های پیشنهادی

مت هیگ نویسنده کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس یا مشوش

عنوان: کتاب یادداشت هایی برای سیاره پراسترس (مشوش)

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

نویسنده: مت هیگ

مترجم: محمد غفوری

تعداد صفحات کتاب: 358 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب شیوه گرگ به شما نشان می دهد چگونه چرخه فروشتان را کوتاه کرده، نرخ موفقیت در معامله را افزایش داده، یک جریان ثابت بازگشت مشتری توسعه دهید و مشتریان وفادار خلق کنید. به علاوه، این کتاب...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 3333
کتاب مبانی موفقیت دربردارنده ی قواعدی است که توسط مردان و زنان موفق در طول تاریخ به کار گرفته شده اند. این قواعد اگر در کنار یکدیگر و به شکلی مداوم به کار گرفته شوند، خواهند توانست زندگی تان را فراتر از آنچه تصور می کنید، دگرگون سازند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *