استرس را سرکوب کن

قیمت اصلی 45.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

35 نسخه فوری برای تسلط بر استرس

نویسنده: کنفورد ند

مترجم: هما احمدی

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب استرس را سرکوب کن pdf

دانلود کتاب استرس را سرکوب کن pdf

کتاب استرس را سرکوب کن اثری بسیار مفید و کاربردی است که با بیانی ساده و قابل درک، تکنیک‌های مفیدی ارائه می‌دهد.

کنفورد ند در این کتاب تمرینات جسمی و ذهنیِ خاصی را یاد می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید در شرایط سخت، خودتان را آرام کنید. دکتر کنفورد ند یکی از افراد تاثیر گذار در جهان است که سال‌هاست در حوزه روانشناسی و روان‌پزشکی فعالیت گسترده دارد.

او که فارغ التحصیل دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه دال هوزی، عضو فعال جامعه‌ی پزشکی کاناد، انجمن آمریکایی درمان سردرد و جامعه‌ی بین‌المللی درمان سردرد است؛ درک کامل و درستی از فیزیولوژی انسانی را به حیطه‌ی فعالیت خود آورده است.

خلاصه کتاب

کتاب استرس را سرکوب کن دارای 4 فصل با عناوین «پس فکر می‌کنی همه‌ چیز را درباره‌ی استرس می‌دانی»، «از واکنش استرسی به پاسخگویی آرام»، «ایمن در برابر استرس برای تمام مدت عمر»، «مبارزه با عوامل کلیدی استرس‌زا» می‌باشد. به طور کل نویسنده با ارائه 35 نسخه فوری برای تسلط بر استرس به مخاطبان خود می‌آموزد که چطور استرس و عوامل استرس‌زا را مدیریت و کنترل کنند.

با آموزش های این کتاب هم از جنبه‌های جسمی و فیزیولوژی و هم از نظر روانی و روحی و با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق تبدیل به انسانی آگاه و بیدار خواهید شد. در نهایت مطالعه و مرور تمرین‌های ارائه‌ شده در کتاب به افراد این امکان را می‌دهد تا با عوامل استرس‌زا مبارزه کنند.

در گذشته، کنترل استرس در نزد آدم‌های پرمشغله طرفدار و خواهان داشت، ولی اکنون برای هرکس که بخواهد موفق و در عین‌حال تندرست و شادمان باشد، این امر به‌صورت الزام و اجباری اجتناب‌ ناپذیر درآمده است. از رویارویی با موقعیت‌ها و عوامل استرس‌زا نمی‌توان گریخت، ولی در مورد پیامد استرس و بیماری چنین نیست.

اگر نتوانید بر دگرگونی‌های احساسی، شیمیایی و فیزیولوژیکی که به‌طور معمول به هنگام رویارویی با موقعیت‌های آکنده از استرس در بدن‌تان اتفاق می‌افتد، مدیریت کنید، بیمار می‌شوید، کتاب استرس را سرکوب کن به شما یاد می‌دهد چطور درست تصمیم بگیرید و از سلامت روان خود دفاع کنید.

در اینجا فنون عملی را خواهید یافت تا به یاری آنها واکنش‌هایتان را در برابر عوامل استرس‌زا کنترل کنید. نه‌تنها دربارهٔ واکنش‌های معمول چون فشردگی عضلات خواهید آموخت، بلکه کنترل و مدیریت بر متغیرهایی چون فشارخون، ضربان قلب، توانایی مبارزهٔ گلبول‌های سفید با میکروب‌ها و نیز راه‌های بالا بردن شفافیت و قدرت حافظه را نیز فراخواهید گرفت.

نکوداشت‌های کتاب استرس را سرکوب کن

  • کتاب استرس را سرکوب کن یک کار استادانه‌ی درخشان است.
  • رویکردی کاربردی و درخشان برای تسلط بر استرس روزمره.
  • این کتاب یک جواهر است. سبک دوستانه‌ی دکتر ند جذاب و الهام‌بخش است.

سخن نویسنده

همهٔ ما می‌دانیم که واکنش‌مان به عوامل استرس‌زای زندگی می‌تواند اضطراب، افسردگی، ترس و چیزهایی از این دست را پدید آورد. اینکه استرس ممکن است موجب بروز حمله‌های قلبی، سکته و سرطان بشود، اندکی وحشت‌آورتر است، ولی حقیقت دارد.

کتاب استرس را سرکوب کن بر آن نیست که تنها دانشی را ارایه کند. من این کتاب را نگاشته‌ام تا بتوانی برای ساختن جسم و جانی پاک و کامل به اقدامی فوری دست بزنی و به هنگام روبه‌رو شدن با دشواری‌های زندگی بیمار نشوی.

برای ایمنی در برابر استرس ابزاری را در اختیارت خواهم گذاشت که کنترل اعمال و واکنش‌های بدن‌ات را در روزهای سخت زندگی در دست بگیری. این فنون از آزاد شدن مواد شیمیایی خطرناک بدن به هنگام واکنش در برابر استرس جلوگیری خواهد کرد و بدین‌ ترتیب در رویارویی با چالش‌های زندگی مدرن به تندرستی‌ات آسیب نخواهد رسید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب استرس را سرکوب کن می‌خوانیم: فهرستی بلند از احساسات مثبت وجود دارد که می‌توانی برای جایگزینی احساسات منفی که ممکن است در زمان بروز استرس زیاد در صدد تسخیر فکر و جسمات برآیند را، برگزینی. احساسات کلیدی از این دست عبارتند از: قدردانی و حق شناسی، امید، شور و شوق، اطمینان، رحم و همدردی، شکیبایی، عشق، شادمانی، آرامش و هماهنگی درونی.

من می‌خواهم که تو درباره‌ی این نوع احساسات به گونه‌ای نوین و شخصی بیندیشی. سعی کن این احساسات را هرچه بیشتر تجربه کنی، آنها را در درون مغزت نگه دار و با آنها زندگی کن. به رغم وجود این واقعیت که با گرفتاری‌های زندگی درگیر هستی، به تأمل و تفکر درباره‌ی آنها و به خاطر سپردن‌شان احتیاج داری؛ به گونه‌ای که بتوانی در زمان نیاز آنها را فرا خوانی.

اگر اندیشه‌ات را از این احساسات سرشار کنی، چالش‌های زندگی به صورت فرصت‌های مناسب و به موقع جلوه‌گر خواهند شد. دشواری‌هایی که با آنها روبه‌رو هستی ابزاری خواهند بود که با وجود همه‌ی آن رویدادها تو را در راستای دستیابی به موفقیت کمک خواهند کرد. در سایه‌ی این احساسات مثبت، میزان استرست به پایین‌ترین سطح خود خواهد رسید، در حالیکه ممکن است سطح استرس دیگران در شرایط مشابه به بالاترین حد برسد. (ص117 کتاب استرس را سرکوب کن)

بگذار آن احساسات را بار دیگر تکرار کنم و از تو بخواهم همچنان که آنها را می‌خوانی به شیوه‌ای نو تجربه کنی: حق شناسی و قدردانی، امید، شور و شوق، اطمینان، رحم و همدردی، شکیبایی، عشق، شادمانی، آرامش و هماهنگی درونی. این احساسات را بخشی مهم از زندگی‌ات بدان. دقت کن که چه حسی را به تو می‌دهند. تمرین کن که آنها را احساس کنی. اگر رفتارت با آنها هماهنگ باشد، برنده‌ای بزرگ در پهنه‌ی زندگی‌ات خواهی بود…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب استرس را سرکوب کن نوعی راهنمای خودآموز است که به شما کمک می‌کند شرایط را آنطور که باید کنترل کنید. با استفاده از پیشنهادات و راهکارهای عملی کنفورد می‌توانید در مواقع بروز استرس، شرایط را به‌طور بسیار کارآمدی بسنجید و اجازه ندهید نظم زندگی‌تان را در هم بریزد. هر آنچه برای دور کردن استرس به آن نیاز دارید، در این اثر وجود دارد. تعلل نکنید و با خواندن آن یک قدم به آرامش روان نزدیک‌تر شوید.

آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید که توان تحمل شرایط خاصی را ندارید؟ یا برایتان اتفاق افتاده است که در موقعیت‌های حساس،‌ تمام عضلات بدنتان سفت شود و حتی به نوعی فلج مقطعی دچار شوید؟ این اتفاقی است که اضطراب و استرس برای شما ایجاد می‌کند. استرس از جمله احساساتی است که در موقعیت‌ های مختلف زندگی مانند غم،‌ ترس و حتی شادی و هیجان بروز پیدا می‌کند.

این احساس نه‌تنها به‌خودی‌ِخود آسیب‌زا نیست، می‌توان گفت که وجود آن در برخی شرایط ضروری نیز است و به ایمن ماندن افراد در برابر خطرات کمک می‌کند. اما گاهی سطح استرس آنقدر افزایش می‌یابد که حتی انجام کارهای روزانه، و فعالیت‌های روزمره و عادی زندگی را مختل می‌سازد. اگر این احساس کنترل نشود،‌ علاوه‌بر صدمهٔ روحی، آسیب‌های جسمانی زیادی را ایجاد می‌کند که این آسیب‌ها در بسیاری از موارد جبران‌ناپذیرند.

بنابراین، باید به‌دنبال راهکارهای عملی و معتبری باشید که به کمک آن سطح استرس خودتان را کنترل کرده تا از آسیب بیشتر به جسم و روحتان جلوگیری کنید. کنفورد ند در کتاب استرس را سرکوب کن با ارائه‌ی سی‌وپنج راهکار برای غلبه بر استرس و مدیریت آن به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید اضطراب فزاینده را از خودتان دور کنید.

نقد کتاب استرس را سرکوب کن pdf

نویسنده کتاب استرس را سرکوب کن می‌گوید: «زندگی سراسر یک داستان لعنتی است که پی درپی تکرار می‌شود.» این تعریف نزدیک به درست ترین تعریفی است که تاکنون درباره‌ی زندگی شنیده‌ام. حقیقت این است که تا زنده هستیم، رویدادها و موقعیت های آزار دهنده گریز ناپذیرند.

اگر نتوانی بر دگرگونی های احساسی، شیمیایی و فیزیولوژیکی که به طور معمول به هنگام رویارویی با موقعیت های آکنده از استرس در بدنت اتفاق می افتد، مدیریت کنی، بیمار می‌شوی. استرس می تواند کشنده باشد. بیاموز که بر پاسخ درونی‌ات، بر اندیشه‌ها و احساس و رفتارت، آنگاه که رویدادهای زندگی سخت و طاقت فرسا به نظر می رسند، مسلط باشی.

این همان کاری است که به یاری 35 نسخه‌ی فوری که در کتاب استرس را سرکوب کن آمده است، انجام خواهی داد. این فنون عملی هستند و تو می‌توانی به کمک آنها واکنش هایت را در برابر عوامل استرس زا کنترل کنی، حتی کنترل و مدیریت بر متغیرهایی چون فشارخون، ضربان قلب، توانایی مبارزه‌ی گلبول های سفید با میکرب‌ها و نیز راه های بالا بردن شفافیت و قدرت حافظه را نیز فرا خواهی گرفت.

مایکل مایرز، رئیس پیشین انجمن روان پزشکی کانادا، امیدوار است که کتاب استرس را سرکوب کن را نه تنها در خانه های مردم، که در اتاق انتظار مطب همه‌ی پزشکان ببیند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1555 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “استرس را سرکوب کن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *