سیزده دلیل برای

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

جزو لیست برترین رمان های ادبیات نوجوان

نویسنده: جی اشر

مترجم: مهرزاد جعفری

تعداد صفحات کتاب: 345 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب سیزده دلیل برای pdf

دانلود کتاب سیزده دلیل برای اینکه pdf

حرف اصلی کتاب سیزده دلیل برای اینکه این است: «وقتی که یک نفر خودکشی می‌کند، همه ی ما کمی مقصریم!»

در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوان، میان کتاب‌هایی با قصه‌ی جنگ‌ ستارگان و دنیای خون ‌آشام‌ها، انتشار کتابی با قصه‌ی خودکشی یک بچه دبیرستانی، بسیار ویژه و قابل توجه است. کتابی که می‌تواند نشان دهد نوجوانان همزمان با پیگیری درگیری اژدهای دو سر با مردگان متحرک که از آینده آمده‌اند، مشکلات جدی‌تری دارند که بی توجهی به آنها می‌تواند به آسیب دیدنشان ختم شود.

رمان حاضر محور داستان خودکشی یک دختر دبیرستانی می باشد. او پیش از مرگش در تعدادی نوار کاست، درباره خودش و تصمیمش صحبت کرده و سپس آنها را پست کرده‌ است. در این میان چند نفر از جمله یکی از همکلاسی‌هایش این بسته را دریافت می‌کنند. هانا بیکر شخصیت اصلی این رمان طی این نوارها توضیح می‌دهد که چرا دست به خودکشی زده و چه کسانی در مرگ او مقصر بوده‌اند.

خلاصه کتاب

  • هانا بیکر موضوع اصلی کتاب سیزده دلیل برای اینکه است. او دختر دبیرستانی ای بود که مرتکب خودکشی می‌شود و نوارهایی را به جای می‌گذارد که با ۱۳ دلیل به روی ۱۲ نفر تأثیر می‌گذارد.
  • کلی جنسن راوی داستان است. او دانش آموز خجالتی دبیرستانی است که در بین نوارهای هانا پیدا می‌شود. او موضوع بحث نوار نهم است که هانا تصریح می‌کند که وی همیشه با او مهربان بود و حقش این نبود که در لیست او باشد. کلی تنها کسی داخل نوارها است که به‌طور مستقیم برای علت مرگ هانا سرزنش نشده‌ است.
  • جاستین فولی موضوع بحث اولین نوار در کتاب سیزده دلیل برای اینکه است. او یک سال بزرگتر از هانا و اولین کراش و تجربه بوسه او بود. هانا در اولین نوار جاستین را به خاطر شروع شایعات که هانا را هرزه جلوه داده بود مورد سرزنش قرار می‌دهد. همچنین در نهمین نوار که جاستین به دوستش برایس واکر، اجازه تجاوز به جسیکا را داد نیز سرزنش می‌کند.
  • الکس استندال موضوع بحث دومین نوار است. بعد از به هم زدن رابطه اش با جسیکا، او لیست “جذاب یا دلسرد کننده” را عموماً منتشر کرد و به هانا لقب “بهترین باسن بین ورودی‌های جدید” را داد. هانا معتقد است که این صحه گذاری‌های بیشتر بر شهرت وی به خاطر هرزگی اش بعد از اولین بوسه او با جاستین شروع شد.
  • جسیکا دیویس موضوع بحث سومین نوار و دوست هانا پیش از لیست «جذاب یا دلسرد کننده» که الکس دوستی آنها را به اتمام رساند بود. هانا او را به خاطر اینکه شایعات علیه وی را باور کرده بود و همین‌طور به مردم گفته بود که هانا، الکس را از او گرفته بود، سرزنش می‌کند. بعدها جسیکا با جاستین دوست می‌شود که برایس واکر در مارتی به او تجاوز می‌کند.

جی اشر نویسنده‌ی کتاب سیزده دلیل برای اینکه pdf سعی می‌کند تا تاثیری را که انسان‌ها می‌توانند بر زندگی هم داشته باشند، به ما نشان دهد. این کتاب درباره خودکشی به‌قدری شیوا نوشته شده است که در پایان آن خودمان را بیشتر از هر کسی برای مرگ هانا مقصر می‌دانیم. در این نسخه کتاب ما می‌توانیم یک پایان‌بندی متفاوتی از آن را بخوانیم که نویسنده در نوشته‌های اولیه‌ی خود مدنظر داشته است.

بخشی از متن کتاب

هنوز هم یادم هست که جاستین چطور با دوست‌هایش در مدرسه دور هم جمع شده بودند. من یادم هست که وقتی هانا از کنارشان رد می‌شد همه آن‌ها ساکت می‌شدند، به سمت دیگری نگاه می‌کردند و وقتی هانا دور می‌شد، می‌زدند زیر خنده. ولی من چرا این یادم است؟ چون بعد از مهمانی خداحافظی کَت، چندین بار می‌خواستم با هانا حرف بزنم اما خیلی خجالت می‌کشیدم.

وقتی جاستین و دوست‌هایش را آن روز، این‌طوری دیدم، حس کردم یک چیزی راجع به هانا هست که من نمی‌دانم. بعداً، شنیدم که در آن سرسره خبرهایی شده، ولی او به تازگی به مدرسه آمده بود و شایعاتی که در موردش بود، هر چه که راجع به او می‌دانستم را تحت‌الشعاع قرار داد. من فکر کردم هانا به من نمی‌خورد. آنقدر تجربه داشت که اصلاً به من فکر نمی‌کرد. خب، جاستین، دستت درد نکنه، واقعاً میگم. تو فوق‌العاده‌ای.

ولی بعدش شروع کردی به قپی اومدن. یه هفته گذشت و خبری ازت نشد. ولی آخر سر، مثل همیشه، شایعه‌ها به منم رسید و همه می‌دونن که تو نمی‌تونی شایعه‌ای رو تکذیب کنی. می‌دونم، می‌دونم، دارین به چی فکر می‌کنین. خودمم که داشتم داستان تعریف می‌کردم، به همین فکر می‌کردم. یه شایعه باعث شد این کارو با خودت بکنی؟ نه. یه شایعه، خاطره‌ای که من امیدوار بودم خیلی خاص باشه، رو خراب کرد…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

آزار و اذیت دانش‌آموزان در سراسر دنیا مشکل بزرگی به حساب می‌آید اما در بعضی از کشورها مثل آمریکا این مشکل ابعاد خشونت‌آمیزتر و بیشتری نسبت به بقیه‌ی کشورها دارد. در دبیرستان‌ها و هم‌چنین در سنین حساس این آزار و اذیت‌ها می‌تواند آثار مخربی بر روی فرد داشته باشد و تا جایی پیش برود که فرد دست به خودکشی بزند و کتاب سیزده دلیل برای اینکه نیز با محوریت پرداختن به این موضوع نوشته شده است.

کتاب سیزده دلیل برای اینکه، به منظور مشکلات نوجوان ها منتشر شده است به همین دلیل کسانی که در اطراف خود افراد نوجوانی دارند اما از مشکلات آنها اطلاع ندارند، با خواندن این کتاب مطلع می شوند و می توانند به راحتی با نوجوان ارتباط بگیرند.

نقد کتاب سیزده دلیل برای اینکه pdf

کتاب سیزده دلیل برای اینکه pdf داستان زندگی هانا بیکر دختری نوجوان است که تازه وارد دبیرستانی شده است و برای ارتباط برقرار کردن با همکلاسی‌هایش و پیدا کردن دوست با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. او در این مسیر با بعضی از هم‌کلاسی‌هایش ارتباط می‌گیرد اما هرکدام از این روابط به دلیلی به شکست منجر می‌شوند.

این مشکلات باعث می‌شود هانا افسرده شود و تصمیم به خودکشی بگیرد. او قبل از اینکه خودش را بکشد دلایل این کارش را در ۱۳ نوار ضبط می‌کند؛ هر کدام از این نوارها مربوط به یکی از افرادی است که به مرگش مربوط می‌شود و این کاست‌ها بعد از مرگ او به دست افراد می‌رسد.

کتاب سیزده دلیل برای اینکه، رمانی جذاب نوشته ی جی اشر است که در سال 2007 منتشر شد. کلِی جنسن از مدرسه به خانه می آید و بسته ای عجیب را به همراه نام خود روی آن پیدا می کند. کلِی درون بسته، چندین نوار کاست را می یابد که توسط هانا بیکر، همکلاسی او که دو هفته ی پیش خودکشی کرده، ضبط شده اند.

صدای هانا توضیح می دهد که سیزده دلیل برای پایان زندگی اش داشته و یکی از آن دلایل، خودِ کلِی است. کلِی شب را به کمک راهنمایی های هانا با گشت و گذار در نقاط مختلف شهر می گذراند و با پیشروی داستان، به نزدیک ترین شاهد دردها و رنج های هانا تبدیل می شود. کلِی با شنیدن حرف های هانا، چیزی را پیدا می کند که برای همیشه زندگی اش را تغییر خواهد داد…

کتاب سیزده دلیل برای اینکه pdf، رمانی است که به معنای واقعی ذهنتان را درگیر می‌کند و به فکر این می‌افتید که چقدر فرصت هایی را از دست دادید!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1482 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیزده دلیل برای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *