باید با هم حرف بزنیم

قیمت اصلی 63.000 تومان بود.قیمت فعلی 52.000 تومان است.

چگونه گفت و گویی به درد بخور داشته باشیم

نویسنده: سلست هدلی

مترجم: علی موسوی ده شیخ

تعداد صفحات کتاب: 170 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب باید با هم حرف بزنیم pdf

دانلود کتاب باید با هم حرف بزنیم pdf

کتاب باید با هم حرف بزنیم نوشته سلست هدلی، روزنامه نگار و مجری رادیویی است.

این کتاب به بررسی اهمیت و هنر ارتباط موثر در زندگی شخصی و حرفه‌ای ما می‌پردازد و بینش، استراتژی‌ها و نکات عملی را برای گفتگوهای معنادارتر و سازنده‌تر ارائه می‌دهد.

هدلی بر نیاز به گوش دادن فعال، پرسیدن سوالات بهتر و مشارکت در گفتگوی همدلانه و محترمانه تاکید می‌کند. او چالش‌هایی را که فناوری‌های ارتباطی مدرن و هنجارهای اجتماعی برای مکالمات معنی‌دار ایجاد می‌کنند، بررسی می‌کند و راهنمایی‌هایی در مورد چگونگی غلبه بر آنها ارائه می‌دهد.

این کتاب همچنین به جنبه های مختلف ارتباط از جمله نشانه های غیرکلامی، زبان بدن و نقش سکوت می پردازد و ارزش درک دیدگاه های مختلف، مدیریت تعارضات، و تقویت ارتباطات واقعی با دیگران را برجسته می‌کند.

کتاب باید با هم حرف بزنیم به عنوان یک راهنمای عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی و ایجاد روابط قوی تر عمل می کند. نویسنده خوانندگان را تشویق می‌کند که با صراحت، کنجکاوی و تمایل به گوش دادن واقعی و درک دیگران به گفتگوها نزدیک شوند.

خلاصه کتاب

برقراری گفت‌وگوهای پر از ظرافت و جزئیات یکی از مهارت‌های منحصربه‌ فرد بشر است. زیست‌ شناسان معتقدند این مهارت یکی از عوامل مهم در موفقیت گونۀ زیستی ما است و ما را در بالای زنجیرۀ غذایی قرار داده. این موضوع که انسان چه زمانی سخن گفتن را آغاز کرد همچنان محل بحث است، بااین‌حال می‌توان با اطمینان گفت حداقل یک ‌میلیون سال است که چیزهایی را منسجم به زبان می‌آوریم.

این توانایی چگونه به ما کمک کرده است؟ پاسخ این است که ما برخلاف سایر حیوانات، می‌توانیم دروغ بگوییم. وقتی گربه‌ای از شما خوشش نیاید، به‌راحتی متوجه می‌شوید. یک سگ نمی‌تواند تصنعی غرش کند و تا جایی که ما می‌دانیم، فیل‌ها نمی‌توانند تظاهر به خرخر کنند. تظاهر کردن و لاپوشانی از توانایی‌های بشر است و اگرچه ممکن است این ویژگی یک نقیصه در نظر گرفته شود، اما اغلب مفید است.

امروزه بیشتر ما از پشت صفحه نمایش الکترونیکی ارتباط برقرار می‌کنیم و مطالعات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به گذشته در ارتباطات بیشتر دچار اختلاف و سوءتفاهم می‌شود. تا حدودی می‌توان سیاست‌ گذاری حاکمین را برای این موضوع سرزنش کرد، اما حقیقت این است که مهارت‌های گفت‌وگو در تمدن‌های انسان رو به زوال پیش می‌رود. در چنین شرایطی کتاب باید با هم حرف بزنیم تکنیک‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا توان خود را در این زمینه ارتقا دهید.

فراموش نکنید که گفت‌ وگو بخش مهمی از زندگی انسان محسوب می‌شود و در صورت استفاده‌ی صحیح از آن، می‌توانید گره از مشکلات بسیاری باز کنید و با دیگران به تعامل و ارتباطی مسالمت‌ آمیز برسید. به طور کلی کتاب باید با هم حرف بزنیم به شما یاد می‌دهد چگونه گفت‌وگویی به‌ درد بخور داشته باشید.

بخشی از متن کتاب

در جایی از کتاب باید با هم حرف بزنیم آمده: برقراری گفت وگوهای پر از ظرافت و جزئیات یکی از مهارت های منحصربه فرد بشر است. زیست شناسان معتقدند این مهارت یکی از عوامل مهم در موفقیت گونه زیستی ما است و ما را در بالای زنجیره غذایی قرار داده است. این موضوع که انسان چه زمانی سخن گفتن را آغاز کرد همچنان محل بحث است، با این حال می توان با اطمینان گفت حداقل یک میلیون سال است که چیزهایی را منسجم به زبان می آوریم. این توانایی چگونه به ما کمک کرده است؟

پاسخ این است که ما، برخلاف سایر حیوانات، می توانیم دروغ بگوییم، وقتی گربه ای از شما خوشش نیاید، به راحتی متوجه می شوید. یک سگ نمی تواند تصنعی غرش کند و تا جایی که ما می دانیم، فیل ها نمی توانند تظاهر به خرخر کنند. تظاهر کردن و لاپوشانی از توانایی های بشر است و اگرچه ممکن است این ویژگی یک نقیصه در نظر گرفته شود، اما اغلب مفید است.

نقد کتاب باید با هم حرف بزنیم pdf

کتاب باید با هم حرف بزنیم به عنوان راهنما و کمک به خوانندگان برای تقویت مهارت های ارتباطی و ایجاد روابط قوی تر عمل می‌کند. این رویکردی باز و کنجکاو به مکالمات را تشویق می‌کند و گوش دادن واقعی و درک دیگران را ترویج می‌کند.

جهان ما آن‌چنان با سیاست آسیب دیده و فناوری حواس ما را پرت کرده که برقراری گفت‌وگویی معنادار، دربارهٔ هر چیزی، به چالش تبدیل شده است. شاید مشکل اینجاست که گفت‌ وگوهای مهم به‌جای اینکه در سطح ملی باشند، در دفاتر کار و در راهروی مغازه‌های خواربارفروشی در جریان‌اند. شاید موضوع این باشد که گفت‌ وگوهای واقعی، نه در فضای مجازی، بلکه در اتاق‌های نشیمن، غذاخوری‌ها، فرودگاه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند شکل بگیرند.

هرچقدر هم که باور داشته باشید سرتان در لاک خودتان است، باز هم اعمالتان به‌شکلی واقعی و ملموس بر اطرافیانتان اثر خواهد گذاشت. باید بیاموزیم چگونه با یکدیگر حرف بزنیم و مهم‌تر از آن چگونه به یکدیگر گوش دهیم. باید حرف زدن با مخالفانمان را بیاموزیم؛ چراکه در زندگی واقعی نمی‌توان از دوست بودن با همگان دست کشید. برقراری گفت‌ وگوهای پر از ظرافت و جزئیات یکی از مهارت‌های منحصر به‌فرد بشر است.

در کتاب باید با هم حرف بزنیم با هنر ظریف گفت و گو آشنا می‌شوید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1517 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “باید با هم حرف بزنیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *