آیین دوست یابی

قیمت اصلی 46.000 تومان بود.قیمت فعلی 29.000 تومان است.

جزو برترین آثار روانشناسی

جزو برترین کتاب های مدیریت

نویسنده:

مترجم: مهناز بهرنگی

تعداد صفحات کتاب: 184 صفحه

حجم فایل: 5.55 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آیین دوست یابی pdf

دانلود کتاب آیین دوست یابی pdf

استفاده از آموزش‌های کتاب آیین دوست یابی می‌توانید زندگی شخصی و روابط اجتماعی خواننده را دچار تغییرات بسیار مثبت کند.

دیل کارنگی، کتابش را به شش بخش اصلی تقسیم می‌کند. اولین بخش این کتاب «اصول اساسی رفتار با مردم» نام دارد؛ این بخش از سه فصل اصلی تشکیل شده است که در هرکدام توضیحاتی جامع درباره‌ی رفتارهای متقابل انسان‌ها می‌دهد. بخش دوم کتاب آیین دوست‌یابی، شش راه برای کسب محبوبیت نام دارد. این بخش که شش فصل دارد، روش‌های جلب محبت دیگران را بیان می‌کند. این فصل از نظرخوانندگان بهترین فصل کتاب است، راهکارهای بسیار جالب و کارآمد دارد که شما می‌توانید در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده کنید.

دیل کارنگی در آخرین فصل این بخش نکته‌ای را یادآوری می‌کند که شاید این‌ روزها فراموش شده باشند. او می‌گوید:« صمیمانه و صادقانه کاری کنید که دیگری احساس مهم بودن کند.» کارنگی برای اثبات این نظریه، روایتی از دیزرائیلی3 ،یکی از نخست وزیران پیشین انگلستان، تعریف می‌کند که امپراطور در آخر روایت تنها یک جمله می‌گوید: «باهرکس درباره‌ی خودش حرف بزنید؛ ساعت‌ها به حرف‌های شما گوش می‌دهد.»

بخش سوم «دوازده شیوه برای آن که دیگران را باخود همراه سازید.» نام دارد، و در دوازده فصل روایت می‌شود. دیل کارنگی تأثیر رقابت مثبت را در این بخش از کتاب آیین دوست یابی بیان می‌کند. داستانی از کارخانهی ذوب آهن بیان می‌کند که رقابت مثبت بین کارمندان شیفت صبح و شب باعث شد که این کارخانه از ورشکستگی نجات پیدا کند.

بخش چهارم این کتاب، در نه فصل، «نه روش برای همراه ساختن دیگران با خود بدون آن‌که رنجیده خاطر یا خشمگین شوند» را شرح می‌دهد. کارنگی مخالف شدید انتقاد است، اما در فصل اول این بخش از کتاب می‌گوید:« اگر ضرورت دارد که از کسی انتقاد کنید این‌طور شروع کنید؛ ابتدا از او تعریف و تمجید کنید و سپس از او انتقاد کنید. این روش باعث می‌شود که انتقاد برای انتقاد شونده آنقدر تلخ و دردناک نباشد.»

بخش پنجم این کتاب، «چند نامه‌ی معجزه آمیز» است که در آن دیل کارنگی، نامه‌هایی را در آن‌ گذاشته است تا خوانندگانش بتوانند تغییرات ایجاد شده در روابط را حس کنند. بخش ششم و آخر کتاب آیین دوست یابی «هفت توصیه‌ی مهم برای نیک‌بختی اعضای خانواده» نام دارد. این بخش که هفت فصل دارد، ابتدا مشکلات زندگی زناشویی را بررسی می‌کند و سپس راهکار‌ها را ارائه می‌دهد.

نقد کتاب آیین دوست یابی pdf

دیل کارنگی در کتاب آیین دوست یابی چندین قاعده انسانی را به شما معرفی می‌کند که با وجود گذشت سال‌های متمادی، همچنان کاربرد دارند و با به کارگیری آن‌ها می‌توانید در زندگی شخصی و روابط اجتماعی‌تان تغییرات مثبت ایجاد کنید. او که از اساتید برتر آموزش اصول روابط انسانی است، نسبت به تغییر مسائل جاری و زندگی روزمره، بسیار حساس بوده و مرتب در حال به روز کردن روش‌ها و آموزش‌های خود بود و تنها هدفش از نگارش این کتاب این است که شما را در یافتن و گسترش توانایی‌های‌تان راهنمایی کند تا از این دارایی‌هایی که استفاده نمی‌کنید و خاموش مانده است؛ بهره‌مند شوید.

تعامل و برقراری ارتباط با سایر افراد به احتمال زیاد بزرگ‌ترین چالشی است که هر شخص با آن مواجه است و تفاوتی ندارد که شغل، اهداف یا تمایلات شما چه باشند. اگر جهت یادگیری تعامل بهتر با سایر افراد، زمان و انرژی بگذارید و در این راه تلاش کنید می‌توانید توانایی‌ها‌یتان را بالا برده و هر کاری که بخواهید را انجام دهید. با مطالعه‌ی کتاب آیین دوست یابی در خواهید یافت که راز بزرگ رفتار با دیگران چیست، چگونه می‌توان یک فرد خوش‌صحبت بود و توجه دیگران را به خود جلب کرد.

همچنین می‌آموزید چگونه انتقاد کنید تا مورد تنفر طرف مقابلتان قرار نگیرید، چه کاری انجام دهید تا دیگران از انجام کار برای شما خشنود شوند و در نهایت روش‌هایی برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند و دوستان خوبی بیابید، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید از این کتاب به بهترین نحو استفاده کنید، یک بار سرسری خواندن آن کفایت ندارد و به شما کمکی نمی‌کند لذا پس از اینکه کتاب آیین دوست یابی را به صورت کامل خواندید ماهی یک بار، چند ساعت برای مرور آن وقت بگذارید و هر روز به پیشرفت فکر کنید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1120 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیین دوست یابی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *