از سکس تا فراآگاهی

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 23.000 تومان است.

سخنان فی البداهه اوشو برای دوستان در بمبئی

نویسنده:

مترجم: علی عباسی

تعداد صفحات کتاب: 77 صفحه

حجم فایل: 5.26 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب از سکس تا فراآگاهی pdf

دانلود کتاب از سکس تا فراآگاهی pdf

اشو در کتاب از سکس تا فراآگاهی، همان زرتشت نیچه است. او کیفیت اشراق را درک کرده و در پی نوشاندن شهد شیرین خرد به جامعه است.

اما همانگونه که انسان والای نیچه تنهاست، اشو نیز می کوشد تا به تنهایی آن آرمان های کهنه روزگاران کهن را تحقیر کند. گفتار اشو در این اثر، به صورت نوعی میان پرده، ترانه های با شکوه در ستایش زندگی در طبیعی ترین حالت آن است. در قیاس اشو با نیچه نوعی نا هماهنگی به چشم می‌خورد، که البته این ناهماهنگی در ظاهر است، زرتشت نیچه در سومین بازگشت به سوی جامعه، ناخودآگاهی خوشبختی را تمجید می کند در حالی که اوشو خوشبختی را مرگ ناخودآگاه می داند و هوشیاری را ستایش می کند.

پیداست که منظور دو اندیشمند بجز در ظاهر با هم در هماهنگی محض است. در آخرین تلاش اوشو انسان را به پذیرش خداوند به عنوان مجموعه ماکسیمال هستی دعوت می کند و مانند نیچه نظریه مرگ خدا را به گونه ای دیگر بیان می‌کند. اشو در کتاب از سکس تا فراآگاهی از اتهام ایجاد نظام منحط اخلاقی مبراست. تئوری های او برآمده از پاک ترین اعماق خودآگاهی اوست. این اثر اگر چه مجموعه سخنرانی های مخفیانه اوشو در میان مردم است اما نوعی اصالت تام را حفظ می کند. این کتاب، دعوت اشو از جامعه برای رسیدن به معنویتی است که از خرد بالاتر است.

نقد کتاب از سکس تا فراآگاهی pdf

دیدگاه و طرز نگاه اوشو در کتاب از سکس تا فرا آگاهی جمع آوری شده و حاصل سخنان بداهه ایشان طی 5 جلسه نشست و گفتگوست. که خیلی بیشتر از موج شرم و حیاست و در اولین نشست با مخاطبین صورت گرفت. پهنای این نگرش و اندیشه آنقدر است که اگر درکش کنیم و در قوانین زندگیمان جای دهیم یک انقلاب بزرگ درونی در ما شکل خواهد گرفت. این سخن اوشو در پی مفهوم آدم بودن و هیجان و اشتیاقش برای وحدت به معشوق است.

و برای همه کسانیست که درون خود شخصی را عشق میورزند و افسوس اکثرا در نمی یابند که چرا پیرامون روابطشان و زندگی زناشویشان به اشتباه مسیر را رفته اند. کتاب از سکس تا فراآگاهی به مفهوم عشق ورزی اشاره می کند. هنگامی که مرکز بزرگ فرهنگی در شهر بمبئی از اشو دعوت بعمل می نماید تا پیرامون عاشقی و عشق صحبت کند. اوشو در همان نخست صحبتهایش چنان شیوا و آزاد سخن گفت که پس از آن  مسئولین جلسه از ادامه جلسه و جلسات بعدی خودداری نمودند.

اما بجز آن جلسه در 4 جلسه دیگر سخن خود را تمام کرد که این کتاب شامل همه سخنرانی های ایشان است. صحبت های فی البداهه اوشو برای همطنان خود  در شهر بمبئی ست. نکته خاص کتاب از سکس تا فراآگاهی این است که باید تا انتها خوانده شود. مطالعه ناقص این کتاب و از آن بدتر بازگوئی ناقص آن نزد دیگران، همان مشکلاتی را به همراه می آورد که در زمان حیات نویسنده بوجود آورد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1237 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “از سکس تا فراآگاهی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *