زندگی نزیسته ات را زندگی کن

قیمت اصلی 77.000 تومان بود.قیمت فعلی 54.000 تومان است.

(بخش های نزیسته وجودت را زندگی کن)

آزاد شدن از زندان های تکرار و روزمرگی بعد از سی سالگی

نویسنده: رابرت الکس جانسون

مترجم: سیمین موحد

تعداد صفحات کتاب: 316 صفحه

حجم فایل: 15.8 مگابایت

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

هدف کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن این است که به خوانندگان خود کمک کند تا خود را با حرکات و نیروهای دنیای نامرئی بیشتر وفق دهند؛ دنیایی که در زندگی روزمره‌ی ما نمود پیدا می‌کند.

ما انسان‌ها نیاز داریم تا با جوانب نامعلوم و اسرار آمیز زندگی که از همه طرف ما را احاطه کرده اند ارتباط برقرار کنیم، گرایشی که منشأ آن نه تنها هوش خودآگاه، بلکه کل وجود ماست. نقش منحصربه فرد انسان در صحنه‌ی نمایش الهی این است که این انرژی های نامرئی را بسنجد، آنها را به کار گیرد و به مرحله‌ی خودآگاهی برساند و سپس آنها را با رفتارمان ترکیب کند.

رابرت الکس جانسون در کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن در مورد چگونگی کنار آمدن با احساس ناکامی یا پشیمانی در نیمه دوم زندگی و چگونگی ساختن وجودی پرمعنی، حتی اگر شرایط بیرونی قابل تغییر نباشد توصیه هایی می‌کند.

خلاصه کتاب

وقتی دهه سوم زندگی آغاز می‌شود کم‌کم احساس می‌کنیم زمان با سرعت هرچه تمام‌تر می‌گذرد. به سختی کار می‌کنیم و بعضی جاها شاید فکر کنیم که مسئولیت‌های شغلی همه زندگی را فرا گرفته و خسته‌ کننده شده‌اند، یا شاید هم تا کنون ازدواج نکرده‌ایم و از این موضوع دچار افسردگی شده‌ایم. ازدواج می‌کنیم، ولی ممکن است آن انتظاری را که از زندگی زناشویی داشته‌ایم بدست نیاورده‌ایم.

در نهایت به فکر می‌افتیم که از زندانی که خود برای ساختن آن زحمت فراوان کشیده‌ایم خود را آزاد کنیم. «زندگی زیست نشده» از همین جا آغاز می‌شود. به دلیل نوع انتخاب‌ هایی که تا این مرحله از زندگی داشته‌ایم، چیزهایی که می‌توانست در ما احساس رضایت ایجاد کند، غایب است. حالا چه کار کنیم؟کتاب حاضررا روانکاو مشهور پیرو مکتب روان کاوی کارل گوستاو یونگ، رابرت الکس جانسون و همکار قدیمی او دکتر جری رول، دکترای روانشناسی بالینی، به رشته تحریر درآورده‌اند.

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن به ما کمک می‌کند تا میراث آرزوهای تحقق نیافته‌مان را بشناسیم و بدانیم چگونه باید آن‌ها را کنترل کرده و تغییر شکل دهیم تا بتوانیم با خودمان و دیگران در سال‌های میان سالی و پس از آن، در آرامش زندگی کنیم. نویسندگان کتاب توضیح می‌دهند که چه زمانی آوردن رویاهای زیست نشده‌مان به سطح آگاهی، می‌تواند ما را به آن سوی ناامیدی‌ هایمان سوق دهد؛ حتی اگر شرایط بیرونی به طرز قابل رویتی تغییر پذیر نباشد.

بخشی از متن کتاب

چه صدایى در درون شما مى‌خواهد شنیده شود و دارد مشکل ایجاد مى‌کند؟ شخصیت درونى‌اى که مدام شما را مضطرب، افسرده، ناراضى یا ترسان مى‌کند کدام است؟ اگر توجه کنید کم‌کم مى‌فهمید که گفتگوهاى درونى مدام صورت مى‌گیرند. این‌ها صداهاى چه کسانى هستند؟ هر کدام آن‌ها از طرف چه کسى حرف مى‌زند، و علیه چه کسى هست؟

به این ترتیب انبوهى از شخصیت‌ها، سایه‌هاى جهان زیرین، و انرژى‌هایى را کشف خواهید کرد که به دنبال کالبد مى‌گردند تا موجودیت یابند. این تجربه مى‌تواند دردناک باشد و در آغاز ممکن است صحبت کردن با شخصیت‌هاى درونى‌مان کمى مسخره به نظر بیاید. (ص162 کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن)

بعضى‌ها مى‌ترسند که مبادا حرف زدن با خودشان به این معنى باشد که «چند شخصیتى‌اند» یا بیمارى مهلکى دارند. درست است که در مورد بعضى‌ها ممکن است تجسم خلاق از کنترل خارج شود. بنابراین پیش از شروع این شیوه بهتر است کسى را بشناسید که با تجسم خلاق آشنا باشد تا در صورت لزوم تقاضاى کمک کنید کسى مثل کشیش، درمانگر یا دوستى معتمد.

اگر در زمینه توقف تجسم خلاق مشکل دارید و نمى‌توانید شخصیت‌هاى درونى را کنترل کنید، پس این روش در حال حاضر براى شما مناسب نیست. تجسم خلاق براى کسانى هم که تمایل به غرق شدن در ضمیر ناخودآگاه دارند؛ مثل افراد مبتلا به بعضى از اختلالات روانى از قبیل چندگانگى هویت مناسب نیست.

نقد کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن طرح واقع بینانه و عمیق برای تبدیل حسرت به آگاهی وسیع‌تر و تلفیق بخش‌های پنهان روان‌مان با زندگی بیرونی‌مان ارائه می‌دهد. این کتاب به ما کتاب می‌کند از بحران دهه سوم زندگی خود عبور کنیم و اتفاقاتی که در اطرافمان می‌افتد را بهتر بشناسیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

این کتاب برای کسانی مفید است که احساس می‌کنند در زندگی خود گم شده‌اند و یا کم‌کم شروع به متنفر شدن از خیلی چیزها کرده‌اند.

در پایان می‌توان گفت: کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن می‌تواند همان مسیری را به شما نشان دهد که لازم دارید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1588 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زندگی نزیسته ات را زندگی کن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *