بازداشتگاه صورتی

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 28.000 تومان است.

نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می دهند

نویسنده: آدام آلتر

مترجم: هوشمند دهقان

تعداد صفحات کتاب: 252 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب بازداشتگاه صورتی pdf

دانلود کتاب بازداشتگاه صورتی pdf

حتی ماه‌ها بعد از خواندن کتاب بازداشتگاه صورتی به جمله‌هایش فکر خواهید کرد؛ چراکه بسیار تاثیرگذار است!

نویسنده‌ی کتاب، آدام آلتر دکترای روانشناسی دارد و استادیار رشته بازاریابی است. او در فصل‌های مختلف کتاب تاثیر عوامل محیطی بر فکر، احساسات، تصمیمات و رفتار ما را با مثال‌های فراوان نشان می‌دهد. هر فصل روی تاثیر یکی از این عوامل صحبت می‌کند و با آزمایس‌‌های علمی تاثیرش را بررفتار انسان نشان می‌دهد. از عواملی مانند آب‌و هوا و رنگ تا چیزهایی مثل نوع فونت، اسم، برچسب‌ها و… .

برای مثال نشان می‌دهد که رنگ صورتی باعث می‌شود که رفتار آدم‌ها آرام‌تر شود. به همین دلیل رنگ دیوار برخی از بازداشتگاه‌های آمریکا را صورتی می‌کنند و در نتیجه میزان خشونت در زندان کاهش پیدا می‌کند. کتابی جالب و‌ خوش‌خوان است. تنوع عوامل و مثال‌های زیادش باعث می‌شود خواندن کتاب روان و جذاب پیش برود.

دلایل اهمیت این اثر

  1. افزایش آگاهی ما درباره خودمان، جامعه‌مان، رنگ‌ها، نمادها و اتفاقات مختلف؛
  2. افزایش شناخت ما از خودمان برای رسیدن به خودشناسی بیشتر؛
  3. تقویت مهارت ارتباط مؤثر ما در ارتباط با دیگران.

خلاصه کتاب

کتاب بازداشتگاه صورتی درباره بُعد پنهانِ زندگیِ انسان نوشته شده است. اثرپذیری از دیگران همان بعدی است که نویسنده آن را هدف گرفته است. اغلب ما معتقدیم که از محیط اطرافمان اثر چندانی نمی‌پذیریم؛ همچنین از اثری که بر دیگران می‌گذاریم هم اطلاعات کافی نداریم. نویسنده، همین اصل مهم اثرپذیری را با زبانی جذاب و زیبا به مخاطب یادآوری می‌کند.

در این کتاب یاد می‌گیریم که تا چه اندازه مسائل ساده بر زندگی ما اثرات بزرگی دارند. برای مثال نام هر فرد تا چه حد بر روال زندگی او مؤثر است؟ کتاب پیش رو به مخاطب کمک می‌کند که به اثرپذیری‌اش از محیط اطراف، آگاه‌تر باشد و حتی بتواند آن را مدیریت کند؛ چراکه آگاهی به آنچه که از آن اثر می‌پذیریم باعث می‌شود بتوانیم به‌درستی موارد غیرضروری را شناسایی و حذف کنیم.

تمام آنچه که در این کتاب می‌خوانیم، شناخت بیشتر نسبت‌ به محیط و اثرات آن نیست. کتاب بازداشتگاه صورتی pdf به مخاطب می‌آموزد که چطور به‌درستی بر محیط اطراف اثرگذار باشد. این موضوع می‌تواند در شکل‌گیری روابط درست و رسیدن به خواسته‌هایمان به ما کمک کند.

ساختار کتاب بازداشتگاه صورتی در سه بخش اصلی سازمان‌دهی شده است. نویسنده از بررسی دنیای درونی‌مان شروع و سپس به ارتباطات بین افراد اشاره می‌کند. در پایان هم دنیا از منظر متفاوت‌تری بررسی می‌شود. کتاب بازداشتگاه صورتی برای رده سنی ۱۷ سال به بالا مناسب است. این کتاب درباره خودشناسی است و اثرات ماندگاری بر مخاطب خواهد گذاشت. بنابراین کتاب حاضر به همه بزرگ‌سالان توصیه می‌شود.

اگر شما هم کسانی را می‌شناسید که خیلی از اطراف خود اثر می‌پذیرند، حتما این کتاب را به آنها معرفی کنید. همچنین پیشنهاد این کتاب به کسانی که شیوه مدیریت روابطشان را به‌درستی نمی‌دانند و بر محیط اثرگذاری مثبتی ندارند، خالی از لطف نخواهد بود.

آدام آلتر علاوه‌بر چاپ مقالات معتبر، تاکنون دو کتاب نوشته که هر دو کتاب جزء پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز هستند. کتاب بازداشتگاه صورتی و لطفا زامبی نباشید (وسوسه مقاومت‌ ناپذیر فضای مجازی) آثار ارزشمند این نویسنده است.

نکوداشت‌های کتاب

  • کتاب آدام آلتر دیدت را نسبت به دنیایمان تغییر خواهد داد
  • آلتر با وضوح چشمگیر و طنز خرابکارانه، چشم انداز جدید رادیکالی را در مورد ماهیت انسان ارائه می دهد.
  • کتاب بازداشتگاه صورتی مقدمه ای هوشمندانه و دلنشین برای آشنایی با پدیده ها و شخصیت های کنجکاوی برانگیز روانشناسی است.

بخشی از متن کتاب

مِزلو، چراغ به دست، گِرد شهر می‌گشت تا افرادی را شناسایی کند که به خودشکوفایی رسیده باشند. در این میان آلبرت اینشتاین و معدودی از آشنایان و همکاران گرامی‌اش استثنا بودند. به نظر مزلو، برای تجربه گونه ای از پذیرش خود و شفافیت اخلاقی، که معرف خودشکوفایی است، عمری لازم است. در نتیجه او احتمالاً از ملاحظه نتایجی که شصت سال بعد در مقاله ای به انتشار رسید، تعجب زده می‌شد.

در حالی که مزلو بر افراد میانسال و بالغ تمرکز کرده بود، محققانی که مقاله مزبور را منتشر کردند، تشخیص دادند که معصومیتِ کودکان از خالص ترین نمادهای شفافیت اخلاقی است. در برخی از این مطالعات گروهی از شرکت کنندگان سعی کردند تا آنجا که می‌توانند خاطره ای شیرین از کودکی را به یاد آورده و روی کاغذ بیاورند. بعضی از خاطره ها در حول بازی کردن با دوست ها یا یاد گرفتن دوچرخه سواری دور می‌زد.

و در هر موردی خاطره ها تصاویر گرمی از دوران کودکی را احضار می‌کردند. بقیه شرکت کننده ها هم خاطراتی از گذشته را فراخواندند، منتها این خاطره ها حول ماجراهای دلپذیر دوران دبیرستان می‌چرخیدند. پژوهشگران استدلال کردند که خاطره های دبیرستان از حیث دلپذیری، فرقی با خاطره های شیرین کودکی ندارند؛ ولی همان حس معصومیتی را تداعی نمی‌کنند که با پا گذاشتن به بلوغ نقصان می‌پذیرد.

در ادامه آزمایش از شرکت کنندگان پرسیدند که آیا تمایل دارند قسمتی از پولی را که بابت شرکت در آزمایش دریافت کرده اند برای بازماندگان زلزله ای در ژاپن بپردازند. بسیاری از شرکت کنندگان سخاوتمندانه عمل کردند ولی در مجموع کسانی که قبلاً خاطرات کودکی را به یاد آورده بودند، سخاوتمندتر بودند: آنها ۴۰ درصد از دستمزد خود را پرداخت کردند؛ در حالی که کسانی که خاطرات دبیرستان را تداعی نموده بودند فقط ۲۴ درصد از پول خود را به خیریه دادند.

در حقیقت، یادآوری معصومیت کودکی، معیارهای اخلاقی گروه اول را ارتقا داده بود. طی بررسی‌های دیگر افرادی که کودکی‌شان را به یاد می‌آوردند پس از اتمام آزمایش رسمی بیشتر مشتاق بودند که در کاری به آزمایشگر کمک کنند و ضمناً نسبت به رفتارهای زشت دیگران بیشتر منتقد بودند. (نشانه ای دال بر اینکه با یادآوری معصومیت کودکی‌شان معیارهای اخلاقی خودشان ارتقا یافته است)

نقد کتاب بازداشتگاه صورتی pdf

کتاب بازداشتگاه صورتی عادت‌های پنهانی رفتارهایمان را نشان می‌دهد. شاخه‌های مختلفی از روانشناسی، مانند روانشناسی محیطی سال‌هاست که ادعا می‌کنند، رنگ، فرم، ابعاد و سایر مشخصات یک محیط، فرد را تشویق به انجام یا پرهیز از رفتاری خاص می‌کنند. این کتاب مجموعه ای از این عوامل را با مثال های مختلف برای ما شرح می‌دهد.

اغلبِ ما گمان می‌کنیم انتخاب‌هایمان در زندگی تماماً به اختیار خودمان شکل می‌گیرد؛ گمان می‌کنیم مستقل از جهان پیرامونمان می‌اندیشیم و رفتار می‌کنیم. اما رنگ‌ها حالات درونی ما را دگرگون می‌کنند؛ نام‌هایمان تا حدی سرنوشت ما را رقم می‌زنند و بر قضاوت دیگران دربارۀ ما تأثیر می‌گذارند؛ آب‌و هوای هر روز نگرش کلی ما در آن روز را جهت می‌دهد؛ و این فهرست عوامل پنهان مفصل و دراز است.

نویسنده در کتاب بازداشتگاه صورتی توضیح می‌دهد که چگونه محیط اطراف ما و صدها عامل پنهان دیگر افکار و اعمالمان را بی‌آنکه بدانیم، شکل می‌دهد. آدام آلتر برای اثبات حرف خود آزمایش‌های اعجاب‌آور بسیاری انجام داده است و آنها را با زبانی ساده و گیرا و گاهی طنزآمیز توضیح می‌دهد. کتاب او هم برای تأثیر گذاشتن بر دیگران به کار می‌آید و هم برای آگاه‌ شدن به اینکه چقدر تحت‌ تأثیر عوامل بیرونی هستیم.

بخش عمده ای از محتوای کتاب بر اساس تحقیقات نوروساینس و روانشناسی نوشته شده است. محتوای این کتاب می‌تواند دیدگاه افراد را نسبت به موفقیت و سایر جنبه‌های زندگی تغییر دهد. با مطالعۀ کتاب حاضر متوجه می‌شوید که آلتر در آن سه عالَم را منبع این نیروها می‌داند:

  • عالم ذهنی: شامل همان نشانه‌هایی است که مغز ما را راهنمایی می‌کنند.
  • عالم اجتماعی: همان دنیایی است که با آن ارتباط داریم.
  • عالم وسیع‌تر مادی: تمام آن چیزی است که ما را احاطه کرده است.

«نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند.» این عبارتی است که روی جلد کتاب به صورتی نمایان درج شده. دیدن همین جمله کافی است تا متوجه شویم قرار است با خواندن کتاب بازداشتگاه صورتی pdf شناخت بیشتری از خودمان پیدا کنیم!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1509 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازداشتگاه صورتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *