تاثیر

قیمت اصلی 26.000 تومان بود.قیمت فعلی 21.000 تومان است.

روانشناسی نفوذ

روانشناسی فنون قانع کردن دیگران

نویسنده:

مترجم: گیتی قاسم زاده

تعداد صفحات کتاب: 362 صفحه

حجم فایل: 31.69 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب تاثیر pdf

دانلود کتاب تاثیر pdf

کتاب تاثیر، اثری روانشناسی است که با چند تکنیک ساده و مثال های زیاد، به شما در گرفتن جواب بله در هر زمینه ای یاری می رساند!

مسئله متقاعد کردن دیگران یکی از مسائل مهم در حوزه کسب و کار است. این مهارت به قدری اهمیت دارد که می‌تواند سرنوشت یک بیزینس را به کلی تغییر دهد. کتاب پیش رو یکی از بهترین کتاب‌هایی است که رابرت سیالدینی در حوزه روانشناسی، مدیریت و بازاریابی نوشته و به بازار عرضه کرده است. این کتاب کلکسیونی از قوانین و قواعد متقاعد کردن دیگران را در خود جای داده و به همین خاطر بر هر مدیر، فروشنده و بازاریاب واجب است که این کتاب را مطالعه کند و از مفاهیم آن در کسب و کار خود بهره‌مند شود.

نوشتن کتاب تاثیر بر اساس ۶ اصل صورت گرفته است و در هر فصل یکی از آنها آورده شده است. هر یک از این قواعد شامل ثبات، مقابله، اثبات اجتماعی، صلاحیت، علاقه و کمیابی از لحاظ نقششان در جامعه و از لحاظ اینکه چگونه ممکن است یک مجابگر حرفه‌ای بتواند نیروی عظیمشان را به کار گیرد و با زبردستی آنها را در جهت تقاضایش برای خرید، دهش، پذیرش، دادن رأی و موافقت باهم ادغام کند، مورد بحث قرار گرفته‌اند.

ما دارای مغزی هستیم که در مقایسه با گروه‌های حیوانی دیگر در این مورد، دارای کارایی بسیار بیشتری است. ما در توانایی خود برای در نظر گرفتن موقعیت‌های چندگانه‌ی مرتبط با موضوع و در نتیجه گرفتن یک تصمیم خوب، بدون رقیب هستیم. در واقع می‌توان گفت، داشتن امتیاز پردازش اطلاعات در ما نسبت به دیگر گروه‌های حیوانی است که به ما کمک کرد تا این شکل برتر از زندگی روی کره‌ی زمین را به وجود آوریم.

با وجود این، ما هم در توانایی‌های خود محدودیت‌ هایی داریم و به علت بهره‌وری، گاهی مجبور می‌شویم که از ویژگی‌ اختصاصی و پیچیده‌ی تصمیم‌گیری که نیاز به آگاهی کامل دارد، صرف نظر کنیم و همه چیز را در یک جواب کوتاه بله یا نه خلاصه کنیم. و این یکی از موضوعات فرعی کتاب تاثیر است، این که ریتم سریع و سبک زندگی مدرن حتی فرصت بررسی ساده‌ترین اطلاعات را هم به افراد نمی‌دهد. اینجاست که باید با شناخت اساسی‌ترین و کارآمدترین مهارت‌ها در تاثیر گذاشتن روی دیگران، آن‌ها را وادار کنیم تا به چیزهایی که می‌گوییم و درخواست داریم، فکر کنند و سپس پاسخ دهند.

مروری بر فصل‌های کتاب

  • سلاح‌های مورد استفاده در جهت تاثیر: باید همه چیز را آسان گرفت، اما نه خیلی زیاد.
  • قانون مقابله: تمام دِین‌ها و بدهی‌هایی را که دارید پرداخت کنید.
  • تعهد و ثبات: مقاومت در ابتدای یک مساله، خیلی راحت‌تر از مقاومت در پایان آن است.
  • اصل اثبات اجتماعی: جایی که همه یک جور فکر می‌کنند، کسی زیاد فکر نمی‌کند.
  • علاقه: کار اصلی یک وکیل مدافع این است که هیئت منصفه را وادار کند، موکل او را دوست داشته باشند.
  • صلاحیت: از کسانی که متخصص و حرفه‌ای هستند تبعیت کنید.
  • کم‌یابی: هر چیزی را که به آن علاقه دارید، یک روز از دست می‌دهید.

نقد کتاب تاثیر pdf

کتاب تاثیر حاصل سه سال کار سیالدینی است که هم به‌ صورت تجربی و هم به‌ صورت مصاحبه روی روش‌های فروشندگان حرفه‌ای، کلاه‌بردارها، افسران پلیس ضدکلاهبرداری و آژانس‌ های حفظ حقوق مشتریان جمع‌ آوری‌ شده است. نویسنده در این کتاب می‌خواهد به‌ عنوان یک روانشناس اجتماعی تجربی درباره‌ی روانشناسی اطاعت و پذیرش تحقیق کند و حاصل آن را در اختیار ما قرار دهد.

در حقیقت او می‌خواهد پاسخ پرسش‌هایی مانند اینکه چه چیزی باعث می‌شود که یک فرد به فردی دیگر جواب «بله» بدهد و چه فن‌هایی هستند که به‌طور مؤثر از این فاکتورها استفاده می‌کنند تا چنین تسلیمی را رقم زنند، را بیابد. سیالدینی شرح می‌دهد که برای یافتن این فنون و فوت‌ و فن‌ها ابتدا فرآیندی آزمایشگاهی را پیش می‌گیرد. اما به‌زودی درمی‌یابد که اگر در پی آن است که روانشناسی اطاعت و پذیرش را به‌طور کامل درک کند، باید دامنه‌ی تحقیقاتش را وسیع‌تر کند.

یعنی به جست‌ و جوی کسانی بپردازد که در زمینه‌ی فرایند مجاب کردن دیگران حرفه‌ای هستند. کسانی که می‌دانند که چه قواعدی کارساز است و چه قواعدی کارساز نیست. یافتن قوانینی برای پایدار ماندن بهتر این قواعد، ضامنی برای تداوم تأثیر آنهاست. کار آن حرفه‌ای‌ها این است که آدم‌ها را مجاب کنند، زیرا کسب‌ و کارشان در گرو این امر است. آن دسته از افرادی که بلد نیستند جواب مثبت از مردم بگیرند، خیلی زود سقوط می‌کنند.

آنهایی که این توانایی را دارند باقی می‌مانند و کار خود را رونق می‌دهند. نکته آخر هم آنکه کتاب تاثیر را موسسه‌ی خدمات فرهنگی رسا با عنوان روانشناسی نفوذ: هنر متقاعد نمودن دیگران، انتشارات صالحیان با عنوان پیش-القایی، انقلابی در تأثیرگذاری و متقاعد نمودن، نشر سرو سیمین با عنوان ابزارهای تأثیرگذاری بر افراد و نشر مکیال با عنوان قدرت نفوذ، شگردهای موفق تأثیرگذاری نیز منتشر کرده‌اند.

در کتاب تاثیر pdf صدها نمونه و مثال آمده که دلیل اتفاق های اطرافمان و واکنش های مردم را توضیح می دهد. این اثر ارزش چندبار خواندن را دارد!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1328 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاثیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *