دلایلی برای زنده ماندن

قیمت اصلی 23.000 تومان بود.قیمت فعلی 19.000 تومان است.

چرا زندگی؟ چرا مرگ نه؟

نویسنده:

مترجم: نازنین فاطمه سوداگر

تعداد صفحات کتاب: 201 صفحه

حجم فایل: 13.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf

دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf

در کتاب دلایلی برای زنده ماندن شاهد نبرد مت هیگ با افسردگی‌اش خواهید بود. او راهکارها و تجربیات زیستۀ خود در مورد افسردگی را با زبانی صمیمانه به اشتراک می‌گذارد.

مهم‌ترین نکته‌ای که هیگ بر آن تأکید دارد، تأثیر قدرت عشق ورزیدن و دوست‌ داشته شدن است. او به صراحت اعلام می‌دارد که یکی از عوامل مؤثر در غلبه‌اش بر این بیماری خانمان‌سوز، عشق و حمایت خانواده‌اش بوده است.

یکی از جذاب‌ترین نکات این کتاب که آن را کمی با آثار انگیزشی دیگر متفاوت می‌سازد، بحث و گفتگویی جنجالی است که نویسنده میان خود اکنون و خود پیشینش ارائه می‌دهد.

در حقیقت خود پیشین نماینده روحیه افسرده و ناامیدانه است که دائما به همه چیز نگاه منفی دارد و خود اکنونش نسخۀ بهبود‌یافته و امیدوار به زندگی است که ارزش حقیقی زندگی را در یافته است.

داستانی واقعی درباره ی این است که «هیگ» چگونه این بحران را پشت سر گذاشت و بر بیماری و مشکلی غلبه کرد که او را تا آستانه ی نابودی پیش برد و مجبورش کرد که زندگی کردن را دوباره بیاموزد.

کتاب دلایلی برای زنده ماندن اثری تکان دهنده، طنزآمیز و لذت بخش است که به کاوش در پاسخ های گوناگون برای سه سوال می پردازد: چگونه می توان بهتر زندگی کرد، بهتر عشق ورزید، و زنده بودن به معنای واقعی را تجربه کرد؟

«هیگ» در مورد این اثر بیان می کند: «این کتاب را نوشتم چون قدیمی ترین کلیشه ها، درست ترین ها هستند. زمان، زخم ها را التیام می بخشد.»

در بخشی از کتاب می خوانیم:

یکی از روزهایی که شدت حمله‌ی عصبیم کمتر بود، به اتاق پدر و مادرم رفتم و گریه کردم. پدرم وارد اتاق شد و منو محکم بغل کرد. با بغلش برای چند لحظه، احساس آرامش کردم. بعدش آروم توی گوشم گفت:

«خودتو جمع‌وجور کن پسرم». پدرم با این حرف فقط می‌خواست کمکم کنه و خسته و درمونده، ازم می‌خواست که بهتر بشم. ولی درخواستش، کار غیرممکنی برای من بود. تمام مغزم از هم پاشیده بود.

هیچ کنترلی برای دورکردن این حس از خودم نداشتم. نیاز داشتم اطرافیانم به‌جای اینکه مدام بهم بگن خودت رو جمع‌وجور کن…

نقد کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf

کتاب دلایلی برای زنده ماندن خودزندگی‌نامه‌ای‌ست با تمرکزِ صرف بر برهه‌ای خاص از زندگیِ نویسنده در وصف جهانِ دهشتناکِ افسردگی؛ همان جهانِ خستگی‌های مفرط و حرمت‌نفس‌های پایین؛ همان جهانِ پژمردگی‌های جسمی و روحی؛ همان جهانِ پرخوری‌ها و کم‌خوری‌های بیمارگونِ برآمده از تشویش‌های فروکِشنده.

همان جهانی که به‌کرات گریستن‌های ناگهانه به لرزه‌اش می‌اندازد و رنگی از نبض به آن جهانِ مرده می‌بخشد؛ همان برهوتِ قحطیِ لذت و شادی؛ همان جهانِ غوطه‌خورده در رخوت و دل‌زدگی…

کتاب دو لایه دارد که در فرصت اولِ خواندن آن ممکن است لایۀ دوم پوشیده بماند. تنها با خوانشی دقیق است که کوه یخ پنهان مانده زیر سطور کتاب خود را نمایان می‌کند. مت هیگ دورانی از زندگی‌اش را برای ما تعریف می‌کند که با حمله‌های هراس‌آور و افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرده است.

احوالات ذهنی و جسمی او، شرایط خانواده و ارتباطی که داشته و مدلی که با آن دنیا را تماشا می‌کرده است. در نگاه اول خواننده صفحات کتاب را ورق می‌زند و با چالش‌های فردی که با افسردگی مبارزه می‌کند آشنا می‌شود.

اما در نگاه عمیق‌تر می‌توان دغدغه‌های ذهنی نویسنده که متمرکز بر معنای زندگی، مفهوم روابط درست و طرز نگاه جهان از سطحی بالاتر از روزمرگی است را مشاهده کرد. خودافشایی های این کتاب برای ما ایرانیان که قدری با این شیوۀ گفتار و رفتار آشنا نیستیم گاهی عجیب به نظر می‌رسد.

نویسنده با این خودافشایی‌ها فرصتی برای ما ایجاد می‌کند تا در برخی احوالات ناخوشایندی که در خلوت خود حس می‌کنیم احساس تنهایی نکنیم. درعین‌حال که قدرت یک نویسندۀ صادق را مشاهده می‌کنیم. شاید بهتر باشد کتاب دلایلی برای زنده ماندن را با توصیۀ خود مت هیگ بخوانید:

«یک کتاب را بدون فکر کردن به تمام شدنش بخوانید. از هر کلمه، جمله و پاراگراف لذت ببرید. آرزو نکنید تمام شود.» این کتاب حدود ۲۰۰ صفحه‌ای که شامل فصل‌هایی کوتاه و خواندنی است، با ریتمی آرام و عمیق پیش می‌رود.

خواننده نمی‌تواند منتظر اتفاقات شگرفی در صفحات بعدی باشد اما می‌تواند هر بار از قدرت قلم نویسنده شگفت‌زده شود. با خواندن این کتاب احساس می‌کنیم در کنار مت هیگ نشسته‌ایم و به خصوصی‌ترین رویدادها و بحران‌های زندگی‌اش گوش می‌کنیم. او به ما اجازه می‌دهد برای ساعاتی زندگی را از زاویه دید او تماشا کنیم.

کتاب دلایلی برای زنده ماندن pdf، اثری که به شکلی پرشور و دلگرم کننده، یک اختلال شوم را به تصویر می کشد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1310 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دلایلی برای زنده ماندن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *