زندگی با تمام وجود

قیمت اصلی 29.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

فراموش کنید قرار است چه کسی باشید. خودتان باشید و با تمام وجود زندگی کنید.

نویسنده:

مترجم: مریم تقدیسی

تعداد صفحات کتاب: 186 صفحه

حجم فایل: 14.86 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب زندگی با تمام وجود pdf

دانلود کتاب زندگی با تمام وجود pdf

با خواندن کتاب زندگی با تمام وجود گاهی دردی از درون شما را آزار می دهد و گاهی هم احساس قدرت و شجاعت می‌کنید.

از نظر برنه براون، تمام رفتار ما الگوهای تکراری هستند که نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم. ذهن ما براساس الگوها برنامه‌ریزی می‌شود و به آن‌ها معنا می‌بخشد. بنابراین تغییر این الگوها می‌تواند معنای زندگی ما را تغییر دهد. براون متعقد است زمانی‌که بتوانیم خود واقعی‌مان را دوست داشته باشیم، اوضاع زندگی‌مان بهتر خواهد شد.

دکتر برنه براون، کتاب زندگی با تمام وجود را در زمینه‌ی پذیرش آسیب‌ پذیری و کاستی‌های وجود انسانی نوشته است. او معتقد است با پذیرش کاستی‌ها می‌توان بهتر زندگی کرد و به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. موضوع دیگری که در این کتاب مورد تاکید قرار گرفته این است که همه باید خود را همان‌طور که هستند بپذیرند، تا بتوانند اعتماد به نفس بیشتری کسب کنند. به اعتقاد او کمال گرایی باعث ایجاد مشکلات بسیاری در زندگی و در نهایت باعث ایجاد درماندگی و بی‌تفاوتی می‌شود.

موضوع دیگری که برنه براون به آن اشاره کرده این است که، باید به شهود خود اعتماد داشته باشیم و اینکه نباید با وارد ساختن فشارهای کاری و اجتماعی بیش از حد، خود را دچار اضطراب و نگرانی دائمی سازیم. هم‌چنین نویسنده به اهمیت بازی و تفریح و اوقات فراغت اشاره کرده است و در نهایت هم موضوع معنا در کار و زندگی را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب زندگی با تمام وجود به روایت طرز تفکر و زندگی زنی می‌پردازد که به سن میانسالی رسیده و با بحران میانسالی جنگیده است. او پس از عبور از مشکلات زندگی و با کمک زمین و زمانه، احساس می‌کند آرامش و ثبات بیشتری دارد و اضطراب بسیار کمتری را حس می‌کند. زندگی خلاقانه‌اش احیاء شده و با اعضای خانواده و دوستانش از راهی جدید ارتباط برقرار کرده است. دستاورد مهم دیگر او این است که یاد گرفته چگونه بیشتر از اینکه نگران طرز فکر مردم درباره خودش باشد، به احساس خودش اهمیت دهد.

کتاب پیش رو به سبب داشتن مطالب علمی و پژوهشی، جذابیت‌های فراوانی برای مخاطبان کتاب‌های روانشناسی دارد و از سوی دیگر متن صمیمانه و جذاب کتاب به جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند.

بخشی از متن

در بخشی از کتاب زندگی با تمام وجود می خوانیم: کائنات فراخوان‌های بسیاری سرراه‌مان قرار می‌دهد. این ما هستیم که باید در ادراکشان سرعت به خرج دهیم. همان‌طورکه بعدها مشخص شد، کاری که باید انجام می‌دادم، درهم و برهم و عمیق بود. همچنان در حال تقلا در این راه بودم که روزی خسته و از پا افتاده و درحالی که هنوز گل کفش‌های سفرم خشک نشده بود متوجه شدم:«خدای من، احساس متفاوتی دارم. احساس نشاط و واقعی بودن می‌کنم. هنوز می‌ترسم، ولی درعین حال احساس شهامت می‌کنم ‏ چیزی در من تغییر کرده که تا مغز استخوانم حس می‌کنم.»

سالم‌تر، بانشاط‌تر و قدرشناس‌تر از هميشه شده بودم. احساس آرامش و ثبات بیشتری داشتم و اضطراب بسیار کم‌تری را حس می‌کردم. زندگی خلاقانه‌ام احیا شده بود و با اعضای خانواده و دوستانم دوباره به طریقی جدید ارتباط برقرار کرده بودم، و مهم‌تر از همه اينکه برای اولین بار در زندگی با خودم راحت بودم. یاد گرفتم چطور بیشتر از اينکه نگران «طرز فکر مردم درباره‌ی خودم» باشم به احساسی که داشتم اهمیت بدهم. محدوده‌های جدیدی را برای خود تعیین کردم و دیگر به دنبال جلب رضایت و تأیید دیگران یا کامل بودن نبودم…

نقد کتاب زندگی با تمام وجود pdf

نویسنده در کتاب زندگی با تمام وجود از راه حل‌هایی که باعث پذیرش وجودی خود می‌شود، صحبت می‌کند. یکی از این راه حل‌ها انجام تفریحات و فعالیت‌های شادی‌بخش است. در دنیای امروز، وقت برای تفریح بسیار اندک است. همه انسان‌ها از صبح تا شب مشغول کار و فعالیت هستند. به همین دلیل از تفریح، بازی و سرگرمی غافل می‌شوند. اما هیچگاه نباید از تفریح غافل شد. زیرا روح انسان نیاز به شادی، رهایی و استراحت دارد.

این کتاب داستان خود را در چهل و سه فصل روایت می‌کند. در فصول این کتاب موسیقی نیز برای تلطیف روح گذاشته شده‌است. برنه بروان در این کتاب ده رهمنون را به خوانندگان ارائه می‌دهد. این ده رهنمون عبارتند از:

  1. اصالت را درون خود پرورش دهید (شامل بخش‌ راهی برای گریز از فرار)
  2. با خودتان مهربان باشید (شامل فص‌های همدلی با خود و راهی برای گریز از فشار)
  3. روحیه‌ای انعطاف‌پذیر را در خود پرورش دهید (شامل بخش‌های امید و درماندگی، آگاهی منتقدانه، بی‌حسی و کاهش شدت، با بی‌حس کردن خود در مقابل احساسات منفی و راهی برای گریز از فشار)
  4. نشاط و سپاس را در خود پرورش دهید (در بخش‌های سپاس، نشاط چیست؟ کمبود و ترس از تاریکی و راهی برای گریز از فشار)
  5. شهود را در خود پرورش دهید.
  6. خلاقیت را در خود پرورش دهید.
  7. تفریح و استراحت کنید.
  8. آرامش و سکون را در زندگی‌تان پرورش دهید.
  9. کارهای معنی‌دار.
  10. بخندید، بخوانید و پایکوبی کنید.

کتاب زندگی با تمام وجود، با تمام نکات آموزنده و خوبش، انتقادهای بسیاری را از منتقدین دریافت کرده‌است. نویسنده در این کتاب از اندیشه‌ها و آیین دین بودا بسیار صحبت کرده‌ است. این ترویج از نگاه منتقدین، اشتباه است. زیرا ممکن است بسیاری از خوانندگان تصور کنند که این روش‌های درمانی در ادیان دیگر وجود ندارد.

نکته دومی که بسیاری از منتقدین به آن انتقاد کرده‌اند، جداسازی معنویت از دین است. برنه بروان در این کتاب دین را از معنویت جدا می‌داند. اما در واقع چنین چیزی امکان پذیر نیست. زیرا زمانی معنویت وجود دارد که دین وجود داشته باشد. زمانی که انسان به دنیا می‌آید از کودکی به او، آموزه‌های دینی را آموزش می‌دهند. همین آموزش‌ها با خرده معنویت‌های درونی انسان ترکیب شده و ایمان را شکل می‌دهند. به همین دلیل دین هیچگاه نمی‌تواند از مذهب جدا باشد.

کتاب زندگی با تمام وجود pdf، توصیه‌های خوبی در جهت کمال گرا نبودن (در ستایش معمولی بودن) دارد که می‌تواند کاربردی باشد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1323 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زندگی با تمام وجود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *