موهبت کامل نبودن

قیمت اصلی 30.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

نویسنده:

مترجم: اکرم کرمی

تعداد صفحات کتاب: 144 صفحه

حجم فایل: 4.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب موهبت کامل نبودن pdf

دانلود کتاب موهبت کامل نبودن pdf

کتاب موهبت کامل نبودن که تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده، سرشار از مثال ها و حکایات و همچنین پیشنهاد‌های کاربردی در زندگی‌ است.

این کتاب، ۱۰ راهکار پیشنهاد می‌دهد تا به کمک آن، افراد خود را همان‌گونه که هستند، بپذیرند و دوست داشته باشند. این اثر، رها کردن خودِ آرمانی و پذیرش خودِ واقعی را به شما آموزش می‌دهد. کتاب موهبت کامل نبودن، به ما یادآوری می‌کند که زندگی کردن با تمام‌ وجود، انتخابی نیست که در یک مقطع زمانی صورت بگیرد و بعد کنار گذاشته شود؛ بلکه یک جریان است.

برنه براون، زندگی را سفری می‌داند که تا پایان عمر ادامه دارد. هدف او در این کتاب، معرفی و شفاف‌سازی گزینه‌هایی است که زندگی کردن با تمام‌ وجود را ممکن می‌سازند؛ برنه براون همچنین می‌کوشد آموخته‌های‌اش را با افرادی که این سبک زندگی را دنبال می‌کنند، در میان بگذارد. بسیاری از افراد از خود توقع و انتظار بیش‌ از ظرفیت و توان‌شان را دارند که این موضوع نشات گرفته از کمال‌گرایی است. کمال‌گرایی دو جنبه‌ی متفاوت منفی و مثبت دارد ولی جنبه‌ی منفی آن است که در دنیای مدرن بیشتر گریبان‌گیر افراد شده است.

این ویژگی سبب می‌شود افراد در زندگی تلاش کنند همه چیز در بهترین حالت خود انجام شود در حالی که غیرممکن است زیرا رسیدن به ایده‎آل‌های دست نیافتنی سبب می‌شود عزت نفس‌مان کاهش یابد و دچار افسردگی شویم. برنه براون محقق دانشگاه هوستون با تکیه بر دانش خود کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی را به نگارش درآورده که شامل راهکارهایی برای رهایی از کمال‌گرایی، قضاوت و مقایسه است.

نقد کتاب موهبت کامل نبودن pdf

کتاب موهبت کامل نبودن زندگی را همانند سفری درنظر می‌گیرد که در جریان آن افراد با به‌کارگیری شجاعت و شفقت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. زندگی مسرت‌بخش سزاوار کسی است که به خودش ابراز علاقه و عشق کند و با اعتماد به نفش از تاثیرات افکار و صحبت‌های سایرین رهایی یابد. برنه براون در ارتباط با تاثیر شادی در بهره‌وری بیشتر از زندگی می‌گوید :

به نظر من شادی یک گام فراتر از خوشحالی است. خوشحالی نوعی جو یا حال و هوایی است که گاه، وقتی خوش‌شانس باشید، مدتی را در آن سر می‌کنید، حال آن‌که شادی نوری است که شما را سرشار از امید، ایمان و عشق می‌کند. خوشحالی به شرایط و رویدادهای بیرونی بستگی دارد و با افت و خیز شرایط، دچار شدت و ضعف می‌شود. حال آن‌که، به نظر می‌رسد شادی پیوسته به روح است و شکرگزاری به قلب بسته شده است. تجربه حقیقی شادی، این لذت و احساس عمیق معنوی بسیار حساس و آسیب‌پذیر است.

اگر گاهی زندگی برای‌تان سخت می‌شود و نیاز دارید با مشکلات خود روبه‌رو شوید و برنامه‌ای برای رشد شخصی‌تان در نظر بگیرید، کتاب موهبت کامل نبودن  به شما پیشنهاد می‌شود. بسیاری از انسان‌ها بدون در نظر گرفتن توان و ظرفیت حقیقی‌ وجودی‌شان از خود توقع دارند و این موضوع به خصلت کمال‌گرایی بازمی‌گردد که در وجود این افراد نهادینه شده است. کمال‌گرایی می‌تواند هم منفی باشد و هم مثبت و حقیقت این است که در دنیای امروز بیشتر نوع منفی و مخرب آن در جامعه دیده می‌شود. انسان مدرن برای داشتن زندگی بهتر تلاش می‌کند اما هیچ‌گاه به آن زندگی ایده‌آل نمی‌رسد و همین موضوع او را افسرده و ناراحت می‌کند.

در چنین شرایطی کتاب موهبت کامل نبودن به شما آموزش می‌دهد شرایط خود بپذیرید و با وجود تمام نواقصی که دارید از زیستن لذت ببرید. فراموش نکنید که آرزوی داشتن زندگی بی‌نقص و کمال‌گرایی افراطی مانعی بر سر راه زندگی شما به شمار می‌آید و برنه براون به شما کمک می‌کند تا برای همیشه از شر چنین افکاری خلاص شوید و به جای کمال‌گرایی، ویژگی‌هایی مانند دوست داشتن خود، افزایش روحیه‌ی مقاومت، شاد بودن، افزایش خلاقیت و… را در شما به وجود می‌آورد.

خواندنکتاب موهبت کامل نبودن را به کسانی که در زندگی از کمال‌گرایی رنج می‌برند و پذیرش ضعف‌ها و نقص‌ها برای‌شان دشوار است، پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1202 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “موهبت کامل نبودن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *