موهبت کامل نبودن

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
موهبت کامل نبودن (nbookcity.com)

دانلود کتاب موهبت کامل نبودن

کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی نتیجه‌ سالها تحقیق و آموزش برنه براون در سال 2010 به چاپ رسید.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز شد و حدود دو میلیون نسخه از آن فروخته شد. محتوای اصلی کتاب درباره‌ی پذیرش خود واقعی‌مان هست و در طی ده راهکار توصیه می‌ کند که بهتر است همان‌طور که هستیم خودمان را دوست بداریم. کتاب موهبت کامل نبودن با روایت تمثیل‌ها، حکایات و همچنین داستان‌های واقعی از زندگی افراد به خواننده آموزش می‌ دهد با قبول شرایط خود رضایت‌مندانه زندگی کند.

کمال‌ گرایی و زندگی بی‌ عیب و نقص مانند سدی در مقابل لذت بردن از زندگی عمل می‌کنند در حالی که برنه براون طی بخش‌های «پرورش اصالت»، «پرورش شفقت به خود»، «پرورش روحیه تابآوری»، «پرورش شادی و شکرگزاری»، «پرورش شهود و ایمان»، «پرورش خلاقیت»، «پرورش آرامش و سکون» و «پرورش کار معنادار» چگونگی لذت بردن از زندگی را با رعایت چند اصول ساده و کاربردی بیان می‌کند.

خلاصه کتاب

بسیاری از انسان‌ها بدون در نظر گرفتن توان و ظرفیت حقیقی‌ وجودی‌شان از خود توقع دارند و این موضوع به خصلت کمال‌گرایی بازمی‌گردد که در وجود این افراد نهادینه شده است. کمال‌گرایی می‌تواند هم منفی باشد و هم مثبت و حقیقت این است که در دنیای امروز بیشتر نوع منفی و مخرب آن در جامعه دیده می‌شود. انسان مدرن برای داشتن زندگی بهتر تلاش می‌کند اما هیچ‌گاه به آن زندگی ایده‌آل نمی‌رسد و همین موضوع او را افسرده و ناراحت می‌کند.

در چنین شرایطی کتاب موهبت کامل نبودن با ارائه‌ی مثال‌ها، روایت‌ها و داستان‌های واقعی از زندگی مردم به شما آموزش می‌دهد شرایط خود بپذیرید و با وجود تمام نواقصی که دارید از زیستن لذت ببرید. کتاب با چند اصول کاربردی و ساده شخصیت شما و سبک زندگی‌تان را برای همیشه متحول می‌کند و برای موفقیت در این مسیر بهتر است مطالعه‌ی کتاب حاضر را مانند سفری در نظر بگیرید که برای بهره‌مندی از مواهب آن باید از شجاعت و مهربانی خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید کسی که به خود و دنیای پیرامونش عشق و علاقه نشان دهد، لیاقت زندگی سعادتمند را دارد. البته براون برای انتقال تمام مفاهیمی که مدنظر دارد زنی میانسال را محور کتاب خود قرار می‌دهد که درگیر بحران میانسالی است. این زن در زندگی با مشکلات بسیاری مبارزه کرده و اکنون آرامش و ثبات بیشتری را در وجود خود احساس می‌کند. دیگر زندگی او احیاء شده و با اطرافیان خود از راه جدیدی ارتباط برقرار می‌کند. دستاورد مهم دیگر وی این است که بالاخره به این درک می‌رسد که بدون در نظر گرفتن نظر دیگران خودش باشد و به خود اهمیت بدهد.

بخشی از متن موهبت کامل نبودن

با فرار از تاریکی از نور هم می‌گریزیم. یکی‌دیگر از یافته‌های پژوهشی غیرمنتظره من این بود که هرگز نمی‌توانیم در انکار و فرار از احساسات آزاردهنده‌مان آزادانه عمل کنیم و دست به انتخاب بزنیم. هیجان‌های ما در طول یک پیوستار قرار دارند و با فرار از تاریکی از نور هم دور می‌شویم. در گذشته وقتی می‌خواستیم رنج و آسیب‌پذیری را تخفیف دهم یا با آن روبه‌رو نشوم، ناخودآگاه خود را از تجربه هیجان‌های مثبتی چون شادی نیز محروم می‌کردم. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم کشف هیچ حقیقتی نمی‌توانست این‌قدر زندگی مرا تغییر دهد. حال می‌توانم شادی را لمس کنم، هر چند همین تجربه مرا در معرض آسیب‌پذیری و ضعف قرار دهد.

در واقع من انتظار ضعف و آسیب‌پذیر بودن را دارم. شادی نیز مانند هیجان‌های تیره خار دارد. عشق شدید به یک شخص، اعتقاد راسخ به یک چیز، درگیری کامل در زندگی‌ای که ضمانتی به همراه ندارد، همه و همه گزینه‌هایی هستند که می‌توانند با رنج و آسیب‌پذیری همراه باشند. وقتی توان خود برای تحمل ناراحتی را از دست می‌دهیم، شادی را گم می‌کنیم. در واقع تحقیقات مربوط به اعتیاد نشان می‌دهد که در تجربه‌های نیرومند مثبت نیز مانند تجربه‌های دردناک‌، می‌توانیم دچار بازگشت شویم. ما نمی‌توانیم فهرستی از هیجان‌های آزاردهنده تهیه کنیم و بگوییم که نمی‌خواهم با این‌ها روبه‌رو شوم، یا برعکس فهرستی از هیجان‌های مثبت بنویسیم و بگوییم:

«می‌خواهم تمام این‌ها را تجربه کنم.» تجسم چرخه‌ای که این انتخاب می‌تواند ایجاد کند آسان است: من شادی زیادی تجربه نمی‌کنم بنابراین منبع و ذخیره‌ای ندارم که در سختی‌ها از آن بهره بگیرم و بنابراین سختی‌ها با رنج بیشتری توام خواهند شد و از این روست که خود را به ناهشیاری می‌زنم و حال چون ناهشیارم، نمی‌توانم شادی را حس کنم و این چرخه تکرار می‌شود.

در جریان کار خود دریافته‌ام که خوشحالی و شادی در تجربه متفاوتند. «شکرگزار و شاد بودن به این معنی نیست که تما مدت خوشحال باشیم.» گاه برای آنکه در این اظهار نظرها دقیق‌تر شوم، می‌پرسیدم :«چطور می‌شود که آدم شاد و سپاس‌گزار باشد، اما خوشحال نباشد؟» پاسخ‌ها شبیه به هم بودند و مضمون همه آن‌‌ها یکی بود :«خوشحالی به شرایط و موقعیت بستگی دارد، اما شادی به نوع نگرش و شکرگزاری.»

معرفی نویسنده

برنه براون تا به امروز آثار جذابی در رابطه با شرم، شجاعت، آسیب‌پذیری و همدلی نوشته که استقبال خوبی هم از آن‌ها صورت گرفته است. براون یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز محسوب می‌شود و از میان آثار وی می‌ توان به جرئت بسیار، شجاعت در برهوت، شهامت رهبری، با اقتدار برخاستن و… اشاره کرد.  برنی براون در حال حاضر در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند و از طریق وب سایت شخصی‌اش با طرفداران و خوانندگان آثارش در ارتباط است.

او از طریق این صفحه در سال 2009 برنامه‌ی کتاب‌خوانی اینترنتی کتاب موهبت کامل نبودن را در طول هشت هفته اجرا کرد. این برنامه که با نام «شرم کمتر، شادی بیشتر» بود بسیار موفق بود و همراهان برنی براون از طریق ایمیل از سراسر دنیا با او در ارتباط بودند. این وب‌ سایت شامل تمامی کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و مقالات پژوهشی برنی براون است که بسیار مفید برای دانشجویانش و طرف‌داران حوزه‌ی روانشناسی است. بیوگرافی به همراه عکس‌های خانوادگی او به همراه دو پسرش نیز در این صفحه به اشتراک گذاشته شده است.

جملات قابل تاملی از کتاب

  1. فضائلی مثل شهامت، شفقت و پیوند با تمرین روزانه در وجود ما نهادینه می‌شوند.
  2. زنگ‌های بیدار باش در طول زندگی کم نیستند، اما ما سریع این صداها را خفه می‌کنیم.
  3. زندگی جانانه این‌گونه نیست که در یک مقطع زمانی انتخاب شود و بعد کنار گذاشته شود، بلکه یک جریان است.
  4. پذیرفتن ضعف‌ها مخاطره آمیز است، اما هیچ‌گاه خطرناک‌تر از نادیده گرفتن عشق، حس تعلق و شادی نیست.
  5. پذیرش داستان زندگی خود و دوست داشتن خود، شجاعانه‌ترین کاری است که می‌توانیم در طول عمرمان انجام دهیم.

نقد کتاب موهبت کامل نبودن

کتاب موهبت کامل نبودن برای تمام افراد می‌تواند الهام‌بخش باشد؛ به‌طور ویژه می‌توان آن را به کسانی پیشنهاد کرد که خودشان را فراموش کرده‌اند: کسانی که مهربان‌بودن با دیگران را به‌درستی یادگرفته‌اند اما با خودشان را خیر. اگر شما هم خودتان را فراموش کرده‌اید این کتاب برای شماست. اگر دوست و یا عزیزی در اطراف‌تان می‌شناسید که احساس می‌کنید به خودش اهمیت لازم را نمی‌دهد، می‌توانید این کتاب را به او پیشنهاد یا هدیه دهید.

در کتاب موهبت کامل نبودن ابتدا مفاهیمی مانند شجاعت، شفقت و مهربانی تشریح می‌شوند؛ سپس قدرت‌ عشق و اثر احساس‌ تعلق و کافی‌بودن بررسی می‌شود. موانعی که بر سر راه هستند نیز با بیانی رسا پوشش داده‌ شده‌ است. پس از این بخش، راهکارهای اول تا دهم هستند که مخاطب را همراهی می‌کنند. کتاب حاضر به مخاطب کمک می‌کند که آرامش خود را بازیابی کند و دید بهتری به زندگی داشته باشد. بحران ناشی از کمال‌گرایی و خود را به دست فراموشی سپردن، روح آدمی را آزار می‌دهد.

«دکتر برنی براون» در کتابش راهکارهایی برای مدیریت بهتر این بحران‌ به اشتراک گذاشته است.

تعداد بازدید: 6,337 بار

Bren%C3%A9%20Brown%20 %D8%A8%D8%B1%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86 1

عنوان کتاب: موهبت کامل نبودن

کلیدهای مدیرت زندگی

رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی

نویسنده: برنه براون

مترجم: اکرم کرمی

تعداد صفحات کتاب: 114 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.33 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب با کنکاش در زندگی و فلسفه ی «ویلیام جیمز»، این فیلسوف بزرگ زندگی، به جان های خسته و بیماری نظر دارد که همواره با این فکر کلنجار می روند که «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟». جان کاگ، سعی کرده درعین دقت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 450
کتاب رولف دوبلی، اخبار را دنبال نکنید، راهنمایی ای درباره ی اینکه چگونه بدون اخبار زندگی کنیم است. در این کتاب بسیاری از دستاوردهای بالقوه ی چنین زندگی ای را به خواننده ارائه می دهد: اختلال کمتر، زمان بیشتر، اضطراب کمتر، بینش بیشتر در دنیای افزایش اختلال و تفرقه...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2318

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *