هنر برقراری ارتباط

آخرین ویرایش: 12 ماه قبل
هنر برقراری ارتباط (nbookcity.com)

دانلود کتاب هنر برقراری ارتباط

تیچ نات هان در کتاب هنر برقراری ارتباط با بکارگیری تجربه بالایی که با زوجین، همکاران و در درگیری‌های بین‌المللی داشته است، عناصر گره‌گشا و سازنده‌ی روابط سالم و آگاهانه را برای شما بیان می‌کند. هم‌چنین او مسائل و موضوعات مهم و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع به شما می‌آموزد. کلید برقراری ارتباط موثر ، با شناخت عمیق خود حاصل می‌گردد. برقراری ارتباط با دیگران در گام‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. مسائل ساده‌ای مانند پیاده‌روی، تنفس عمیق، گوش دادن عمیق و ارتباط با بدن می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز یک ارتباط سالم با خود باشد. پس باید حتما زمانی را به خود و احساسات درونی اختصاص داد.

برقرای ارتباط با هم نوع یکی از پیچیده‌ترین مباحث روانشناسی است. این مسئله از دیرباز مورد توجه انسان‌ها و اندیشمندان حوزه جامعه‌شناسی و روانشناسی بوده و تاثیر قابل توجهی در احساسات و زندگی شخصی و اجتماعی افراد دارد. تیچ نات هات در کتاب هنر برقراری ارتباط به زبان ساده و بی تکلف با مخاطب ارتباط برقرار می‎کند. او مفاهیم بدیهی و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع گوشزد می‌کند. افراد کمتری به توضیح و تفسیر این مسائل پرداخته‌اند اما  می‌تواند تاثیر قابل توجهی در نحوه گفتار و کردار انسان‌ها بگذارد.

چکیده کتاب

همه ما انسان‌ها نیاز داریم که با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. وقتی تنها می‌شویم دلمان می‌خواهد با کسی صحبت کنیم. چگونه می‌توانید تشخیص بدهید ارتباط سالم چیست و کدام ارتباط سمی است. انرژی تمرکز حواس عاملی ضروری در ارتباط سالم است. تمرکز حواس ایجاب می‌کند قضاوت را رها کنیم و از تنفس و بدنمان آگاه باشیم و به آنچه در اطرافمان می‌گذرد توجه کامل داشته باشیم. این امر کمکتان می‌کند دریابید آیا فکری که تازه ارائه کرده‌اید سالم یا ناسالم، دوستانه یا غیر دوستانه است. وقتی به حرف‌هایی که دیگران می‌زنند گوش می‌کنید، دارید آن مواد سمی را مصرف می‌کنید. به همین دلیل است که تمرکز حواس در صحبت کردن و همین طور گوش کردن بسیار مهم است.

اجتناب از گفتگوهای سمی ممکن است دشوار باشد، بخصوص در محل کار. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، مواظب باشید. باید آگاه و محتاط باشید تا این نوع درد و رنج‌ها را جذب نکنید. شما باید با انرژی همدلی از خودتان محافظت کنید. به طوری که وقتی گوش می‌دهید، به جای مصرف مواد سمی، به طور جدی در خودتان همدلی بیشتر ایجاد کنید. وقتی به این شیوه گوش می‌کنید، همدلی از شما محافظت می‌کند و شخص مقابل شما هم کمتر عذاب می‌کشد. مطالعه کتاب هنر برقراری ارتباط برای همه علاقمندان عزیز پیشنهاد می شود.

بخشی از متن کتاب هنر برقراری ارتباط

شما باید کاملا در حال حضور داشته ،بیدار باشید تا بتوانید از چای لــذت ببرید.تنها در هوشیاری نسبت به زمان حال است که دستان شما می توانند گرمای دلپذیر فنجان را حس کنند. تنها در حال است که می توانید عطر چای را ببویید، طمعش را بچشید و از لطافتش لذت ببرید. وقتی عمیقا در فکر گذشته هستید و یا نگران آینده، از تجربه لذت بردن از یک فنجان چای هیچ چیز دستگیرتان نمی شود. چشمتان را به فنجان می دوزید و چای تلف می شود. زندگی نیز همین طور است، اگر کاملا در حال حضور نداشته باشید، پراکنده می شوید و زندگی می گذرد. اینگونه است که احساس،عطر ، ظرافت و زیبایی زندگی را از دست می دهید. انگار که زندگی دارد به سرعت در پشت سر شما جریان می یابد. گذشته تمام شده است. از آن بیاموزید و بگذارید برود. آینده هنوز نرسیده است.برای آن برنامه ریزی کنید اما بیهوده نگران آن نباشید.نگرانی بی فایده است.
برخی افراد به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنند. برای چنین افرادی, تصور درد دل کردن با جامعه‌ای بزرگ‌تر دشوار است. ما باید کمی احتیاط کنیم یا حتی بسیار ظنین باشیم. دیگران می‌گویند ما را دوست دارند و درک می‌کنند. ما باید بتوانیم راه‌هایی برای کمک به شخصی بیابیم که گنجایش دریافت محبت و درک را ندارد. گاهی عشق واقعی وجود دارد. تفاهم واقعی وجود دارد، لیکن شخص به عشق و تفاهم اعتقاد ندارد؛ و به همین دلیل است که هیچ‌وقت نتوانسته آن را دریافت کند. آن شخص مثل روحی گرسنه است. در آیین بودا، «روح گرسنه» کسی است که معده‌ای بزرگ و خالی دارد و بسیار گرسنه است ولی گلویش بسیار کوچک است. حتی با وجود مقدار زیادی غذا آن شخص نمی‌تواند آن را قورت دهد. او نمی‌تواند چیزی جذب کند. پس اگر مقدار زیادی تفاهم و عشق هم عرضه شود. آن شخص نمی نواند آن را دررخود جا دهد.

در توضیحات پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

داشتن لحن محبت‌آمیز هزینه‌ای ندارد. فقط باید الفاظمان را بادقت انتخاب کنیم تا بتوانیم دیگران را خوشحال کنیم. چگونه می‌توانیم از صمیم قلب با یکدیگر و با خودمان در این عصر نوین تکنولوژی ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم کدام ارتباط برای ما خوب و کدام یک زهرآگین است؟ تیچ نات هان، راهب بودایی، فعال و نامزد جایزه صلح نوبل، با به‌کار گرفتن تجربه کاری‌اش با زن و شوهرها، همکاران، و در درگیری‌های بین‌المللی، عناصر سازنده روابط سالم و آگاهانه را فاش می‌کند.

کتاب هنر برقراری ارتباط ، سرشار از داستان‌های الهام‌بخش و تکنیک‌های عملی، پنج گامی را شرح می‌دهد که ما برای ارتباط با خودمان، ایجاد همدلی و بهبود روابطمان در خانه، در محل کار و در دنیایی وسیع‌تر لازم داریم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 2,569 بار

Thich%20Nhat%20Hanh%20 %D8%AA%DB%8C%DA%A9%20%D9%86%D8%A7%D8%AA%20%D9%87%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: هنر برقراری ارتباط

نویسنده: تیچ نات هان

مترجم: مهین خالصی

تعداد صفحات کتاب: 160 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب اخلاق اسپینوزا یکی از آثار مشهور فلسفی جهان است. سبک این کتاب به روش اقلیدسی است. برخی از فلاسفه اين كتاب را كه پس از مرگ اسپينوزا به طبع رسيده است، مهمترين و عميق‌ترين...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 7869
توآیلا ثارپ در کتاب حاضر به شما یادآوری می کند که جهان را مشاهده کنید - و آن را روی کاغذ بیاورید. در "سکه و آشوب" ، او راهی آسان برای بازگرداندن نظم و آرامش به شما ارائه می دهد. در "انجام یک فعل" ، او ذهن و بدن شما را به کار میگیرد...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *