درد و شادی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
درد و شادی (nbookcity.com)

دانلود کتاب درد و شادی

گابریل گارسیا مارکز همانند دیگر نویسندگان بزرگ علاقه ای به رشته ی تحصیلی خود نداشت. او به جای حضور در کلاسهای دانشکده ی حقوق به پرسه زدن در خیابان های بوگوتا و خواندن شعر می پرداخت. کتاب درد و شادی مجموعه‌ای از جملات برجسته و ماندگار این نویسنده نامدار کلمبیایی ست که به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی منتشر شده است.

گابریل گارسیا مارکز در ۶ مارس ۱۹۲۸ میلادی در شهر آراکاتاکای کلمبیا و در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. به دلیل ناتوانایی مالی خانواده، پدربزرگ و مادربزرگ سرپرستی اش را بر عهده گرفتند و همین پدربزرگ و مادر بزرگ تأثیری شگرف بر شکل گیری شخصیت نویسنده داشتند.

بخشی از متن کتاب

  • پس از گذشت سال ها، هنگامی که سرهنگ آئورلیو بوئندیا در برابر جوخه ی اعدام قرار گرفت به یاد آن بعد از ظهر روزهای دور افتاد که برای اولین بار پدرش او را برای دیدن یخ برده بود.
  • کسی که دست یا پایش را از دست داده، رنج می برد، درد می کشد و در محل پایی که دیگر ندارد خارش احساس می کند. این درست همان احساسی بود که آن زن نسبت به او داشت، حضور کسی که دیگر در کنار او نبود را حس می کرد.
  • همدوره های من که با طمع و زیاده خواهی به زندگی نگاه می کنند، کاملا امید به آینده را از دست می دهند تا زمانی که واقعیت به آنان می آموزد که فردا آن فردایی نیست که در انتظارش بوده اند و به همین خاطر دل تنگ گذشته ها می شوند.

نقد آثار مارکز

در سال ۱۹۸۱ مدال لژیون دونور به مارکز اعطا شد و يك سال پس از آن در سال ۱۹۸۲ گابریل گارسیا مارکز جایزه ی نوبل ادبیات را به خاطر کتاب صد سال تنهایی دریافت کرد. این جایزه نوبل پایانی بود برای سیطره ی نویسندگان غربی بر جایزه ی نوبل ادبیات و سرآغازی بر موفقیت های دیگر نویسندگان لاتین. پدربزرگ گابریل مارکز، سرهنگی بازنشسته و کهنه سرباز جنگ های موسوم به « جنگ های هزارروزه » و مادربزرگش هم زنی به شدت خرافاتی و با افکاری عامیانه بود و چنین بود که گابیتو (گابریل کوچک) کودکی اش را در میان داستان های پدر بزرگ و عقاید خرافاتی مادر بزرگ گذراند.

تعداد بازدید: 427 بار

Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 24

عنوان کتاب: درد و شادی

جملات قصار (دو زبانه)

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: وحید کیان

تعداد صفحات کتاب: 280 صفحه

زبان کتاب: فارسی و انگلیسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

قصه دموکراسی از پدیده هایی است که دو چهره دارد. مردمانی که بر خوان نعمت آن نشسته اند شاهدان سیمای خوش آنند، اما دموکراسی یک سیمای تراژیک نیز دارد. در هر دیاری که امروز این واژه در مقام قانون و افاضه نشسته است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1327
یالوم در این کتاب به شکلی داستان گونه به اسرار، مشکلات، تلخی ها و شیرینی های جلسات درمانی خود می پردازد. او با روایت هنرمندانه ی مشکلات مراجعانش، نه تنها فرصتی منحصر به فرد و ارزشمند برای آشنایی با خواسته ها و انگیزه های...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *