زندگی با تمام وجود

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
زندگی با تمام وجود (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی با تمام وجود

از نظر برنه براون، زندگی با تمام وجود، یعنی عملی کردن ارزش هایی که به آنها اعتقاد دارید. یعنی پرورش شهامت، همدلی و ارتباط، به نحوی که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، فکر کنید:

امروز چه همه ی کارهایم را انجام دهم و چه نیمه کاره باقی بمانند، باز هم خوب و با ارزش هستم. یعنی وقتی شب به رختخواب می روید، با خودتان فکر کنید: بله، من کامل نیستم، آسیب پذیر هستم و گاهی هم می ترسم. ولی این باعث تغییر این حقیقت نمی شود که هم شهامت دارم و هم ارزش دوست داشته شدن و داشتن حس تعلق را دارم.

زندگی با تمام وجود انتخابی موقتی نیست. یک فرایند است. در واقع به نظر برنه براون، سفری است که کل عمر را در بر می گیرد. هدف نویسنده کتاب ایجاد آگاهی و وضوح در انتخاب هایی است که به زندگی با تمام وجود می انجامند و همچنین در میان گذاشتن اطلاعاتی است که از افراد بیشماری که با تمام وجود زندگی می کنند، دریافت کرده است.

خلاصه کتاب

کتاب زندگی با تمام وجود مملو از کلماتی با مفاهیم بزرگ، مانند عشق، حس تعلق و اصالت است. باید کلماتی را که زندگی روزمره ی ما را همچون توری نازک پوشانده اند، ولی به ندرت توضیحی در مورد شان داده می شود، تعریف کرد. و مفاهیم خوب باید در دسترس و عملی باشند. برنه براون سعی کرده این کلمات را طوری تعریف کند که نشان دهنده ی معنای واقعی شان باشند و بتوان آنها را مورد کند و کاو قرار داد.

وقتی در کلماتی که حال خوبی را در ما به وجود می آورند عمیق می شویم و فعالیت ها و تجاربی را که باعث می شوند با تمام وجود زندگی کنیم مورد ریشه یابی قرار می دهیم، متوجه تعاریف مردم از مفاهیمی می شویم که محرک اعمال، باورها و احساساتشان محسوب می شوند.

مثلا وقتی شرکت کننده های یکی از تحقیقات برنه براون درباره ی مفهوم عشق صحبت می کردند، نویسنده کتاب زندگی با تمام وجود سعی می کرد این کلمه را بر اساس تجربه ی آنها تعریف کند. این کار گاهی مستلزم ابداع مفاهیمی جدید بود (همان کاری که براون درباره ی عشق و بسیاری دیگر از کلمات انجام داده).

بخشی از متن کتاب

شناختن خود مهم است، ولی تنها زمانی که در طول این روند خودشناسی، خود را دوست داشته باشیم و با خود مهربان باشیم. همان اندازه که خودشناسی و داشتن قدرت در زندگی کردن با تمام وجود مهم است، پذیرش همدلی و آسیب‌پذیری هم اهمیت دارد و شاید دردناک‌ ترین درس عبرتی که از آن روز گرفتم و نفسم را برید این بود که: همه‌ی اطلاعات نشان می‌دادند که نمی‌ توانیم آنچه را که خود نداریم، به فرزندانمان بدهیم.

جایگاه ما در سفر زندگی و عشق‌ورزی با تمام قلب در تربیت فرزند، مهم‌تر از همه‌ی چیزهایی است که می‌توانیم از کتاب‌های راهنما بیاموزیم. این سفر مستلزم کارِ برابر مغز و قلب است و من در آن روز هولناک ماه نوامبر متوجه شدم که چیزی که در من غایب بود، کار قلب بود.

سرانجام بلند شدم، خودکارم را برداشتم، خطی زیر فهرست «نبایدها» کشیدم و زیر آن نوشتم «من». کل فهرست نشان‌دهنده‌ی شخصیت کامل خودم بود». کمال‌ گرایی تنها به ضرر خودمان تمام نمی‌شود بلکه دامن اطرافیان را هم می‌گیرد. آن را به فرزندانمان منتقل می‌کنیم. با انتظارات محال محیط کارمان را آلوده می‌سازیم و در مورد دوستان و اعضای خانواده هم زیان‌بار است.

نقد کتاب زندگی با تمام وجود

کتاب زندگی با تمام وجود، سعی دارد تا به خوانندگان بیاموزد خود را همانطور که هستند دوست بدارند. انسانی را تصور کنید که به دوران پیری رسیده‌است. انسان در دوران پیری دیگر توان، زیبایی و راحتی جوانی را ندارد. در واقع درون و ظاهر او مملو از ایرادها و کاستی‌ها می‌شود. این کاستی‌ها باعث اندوه و ناراحتی همه انسان‌ها است. اما اگر زمان پیری نبود، چه زمان انسان می‌توانست استراحت کند؟ زمان پیری، زمان استراحت است. زمانی است که در آرامش بنشینید و آلبوم خاطراتتان را ورق بزنید.

دکتر برنه براون در کتاب خود از راه حل‌هایی که باعث پذیرش وجودی خود می‌شود، نیز صحبت می‌کند. یکی از این راه حل‌ها انجام تفریحات و فعالیت‌های شادی‌بخش است. در دنیای امروز، وقت برای تفریح بسیار اندک است. همه انسان‌ها از صبح تا شب مشغول کار و فعالیت هستند. به همین دلیل از تفریح، بازی و سرگرمی غافل می‌شوند. اما هیچگاه نباید از تفریح غافل شد. زیرا روح انسان نیاز به شادی، رهایی و استراحت دارد. این کتاب داستان خود را در چهل و سه فصل روایت می‌کند.

در فصول کتاب زندگی با تمام وجود موسیقی نیز برای تلطیف روح گذاشته شده‌ است. برنه بروان در این کتاب ده رهمنون را به خوانندگان ارائه می‌دهد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 5,248 بار

Bren%C3%A9%20Brown%20 %D8%A8%D8%B1%D9%86%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86 3

عنوان کتاب: زندگی با تمام وجود

(زندگی حضورمندانه ، موهبت کامل نبودن)

نویسنده: برنه براون

مترجم: مریم تقدیسی

تعداد صفحات کتاب: 186 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.86 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

استیو هاروی در کتاب پرش تعریف می‌کند که چگونه زمانی در فقر به سر می‌برد و با چالش‌های فراوانی مواجه بود و چه کرد تا به موفقیت دست‌یافت. وی کمدین موفقی است که جوایز بسیاری دریافت کرده، در مقام نویسنده نیز به موفقیتی چشمگیر دست‌یافته و کتاب‌هایش پرفروش و برگزیده‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1157
کتاب جرئت بسیار شما را از استانداردها و الگوهایی که توسط خانواده، مدرسه و حتی مدیران‌ برای‌تان طراحی شده رها می‌کند. این کتاب از شما می‌خواهد که به‌جای ترس از طرد شدن توسط دیگران، خود را همانگونه که هستید دوست داشته باشید. برنه براون در این کتاب از معنای جرئت و با جرئت بودن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 5823

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *