همه چیز درباره ی عشق

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
همه چیز درباره ی عشق (nbookcity.com)

دانلود کتاب همه چیز درباره ی عشق

اگه به دنبال راهی برای نجات زندگی عشقی خود هستید، کتاب همه چیز درباره ی عشق گزینه خیلی خوبی می تواند باشد.

بل هوکس می گوید: از بچگی برایم روشن بود که زندگی بدون عشق هیچ ارزشی ندارد. ای کاش میتوانستم بگویم به خاطر عشقی که در زندگی دریافت کردم به این حقیقت رسیدم اما در فقدان عشق بود که از اهمیت آن آگاه شدم. من بچه اول پدرم بودم، وقتی به دنیا آمدم عشق و مهربانی دیدم عزیز بودم و حس می کردم روی این زمین و در خانه خودم خواستنی هستم. تا به امروز نمیتوانم به خاطر بیاورم که آن احساس دوست داشته شدن چه زمانی از من رخت بست. فقط این را میدانم که از جایی به بعد دیگر عزیز نبودم.

بین من و آنهایی که در آغاز دوستم داشتند، فاصله افتاد و فقدان آغوش و توجه شان چنان غمگینم کرد و قلبم را شکست که به هیچ چیز دیگری نمیتوانستم فکر کنم، گیج و گنگ بودم. غم و اندوه بر من چیره شد. نمیدانستم کجا اشتباه کرده ام و هیچ چیز مرهمی بر زخمم نبود. هیچ رابطه دیگری نتوانست مرهمی بر زخم آن اولین جدایی، آن اولین تبعید از بهشت عشق باشد. سالها در تعلیق زندگی کردم؛ در دام گذشته، نمیتوانستم به جلو حرکت کنم. مثل تمام بچه های زخمی دلم میخواست زمان را به عقب برگردانم و دوباره در آن بهشت قرار بگیرم؛ در آن خلسه که محبوب بودم که حس تعلق داشتم…

خلاصه کتاب

بل هوکس در این کتاب، همه چیز درباره ی عشق را به شما می‌گوید. او نگاهی نو به مسئله عشق دارد که آن را در این کتاب با کسانی که طالب شناخت بیشتر این پدیده انسانی هستند، به اشتراک گذاشته است. همه می‌خواهند دربارهٔ عشق بیشتر بدانند. ما می‌خواهیم معنای عشق ورزی را بدانیم، می‌خواهیم بدانیم چه باید بکنیم تا در زندگی روزمره عشق بورزیم و عشق بگیریم. می‌خواهیم بدانیم چطور اطرافیان‌مان را که به بی‌عشقی گرویده‌اند، اغوا کنیم و قلب‌شان را به روی عشق بگشاییم. اما سقف و شدت آرزویمان تأثیری بر قدرتِ این تردیدِ حاکم بر ما ندارد.

از همه جا یاد می‌گیریم که عشق مهم است، اما در زندگی واقعی با بمباران شکست عشقی مواجهیم. در قلمروی سیاست، مذهب، خانواده و در روابط رمانتیک‌مان کم می‌بینیم تصمیمات متأثر از عشق باشد، که عشق درک ما را نسبت به اجتماع بالا ببرد یا ما را در کنار هم نگه دارد. این تصویر دلگیر با اصلِ حرف دل ما هیچ همخوانی ندارد. دل‌مان امید دارد که عشق پیروز شود. ما هنوز وعدهٔ عشق را باور داریم.  ما امید داریم، چون بسیاری‌مان هنوز قدرت عشق را باور داریم. باور داریم که عشق را دانستن مهم است. باور داریم که باید در پی حقیقت عشق باشیم.

هوکس در این کتاب از دیدگاه روان‌شناختی و جامعه‌ شناختی و جنسیتی موضوع عشق را بررسی کرده است. آشنایی با مفهوم عشق در کودکی، صداقت در عشق، عشق الهی، تعهد به اخلاق عشق، سادگی در عشق، همدلی عاشقانه، منافع مشترک در عشق، شیرینی عشق، عشق به زندگی و مرگ، رهایی بخشی عشق موضوعاتی هستند که در این کتاب هوکس به آنها می پردازد.

اما کتاب همه چیز درباره ی عشق به هیچ وجه کتابی پیچیده، تخصصی یا بر اساس اصولی خاص نیست. این کتاب برای همه در هر سن و سالی نوشته شده است. هوکس چنان درباره عشق حرف می‌زند که پیر و جوان و زن و مرد از آن لذت خوهند برد. زبانی ساده و صمیمی، سرشار از معنویت و کمی شاعرانه او در این کتاب و نگاه تازه و لطیفش به موضوع عشق باعث می‌شود این کتاب به شیرینی یک نوشیدنی فرح‌بخش باشد.

بخشی از متن کتاب

میخواهیم بدانیم چطور اطرافیانمان را که به بی عشقی گرویده اند اغوا کنیم و قلبشان را به روی عشق بگشاییم. اما سقف و شدت آرزویمان تأثیری بر قدرت این تردید حاکم بر ما ندارد. از همه جا یاد میگیریم که عشق مهم است، اما در زندگی واقعی با بمباران شکست عشقی مواجهیم. در قلمروی سیاست، مذهب، خانواده و در روابط رمانتیکمان کم می بینیم تصمیمات متأثر از عشق باشد، که عشق درک ما را نسبت به اجتماع بالا ببرد یا ما را در کنار هم نگه دارد، این تصویر دلگیر با اصل حرف دل ما هیچ همخوانی ندارد.

دلمان امید دارد که عشق پیروز شود ما هنوز وعده عشق را باور داریم. همان طور که آن گرافیتی ادعا میکرد ما امید داریم چون بسیارمان هنوز قدرت عشق را باور داریم. باور داریم که عشق را دانستن مهم است باور داریم که باید در پی حقیقت عشق باشیم. من در گپ و گفت های خصوصی و عمومی زیادی، درباره گسترش بی عشقی و ترسی که بر جان همه انداخته هم حرف زده ام و هم بسیار شنیده ام.

ناامیدی از عشق با بدبینی تلخی همراه شده که با هر دیدگاهی که عشق را به اندازه کار مهم بداند، که عشق را برای بقای ما ملتها، به اندازه سختکوشی برای رسیدن به موفقیت حیاتی بداند، سر ناسازگاری دارد نکته جالب این است که فرهنگ هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما با اینکه دستمان را برای درک معنای عشق یا درک عشق در گفتار و کردارمان باز نمی گذارد این قدر به عشق و نیاز به عشق نمی پردازد) غالب آثار سینمایی، موسیقایی و ادبی ما عشق است.

کشور ما به طور یکدست درگیر وسواس جنسی است. هیچ جنبه ای از سکسوالیته وجود ندارد که درباره اش تحقیق نشده باشد، مورد گفتمان قرار نگرفته یا تشریح نشده باشد. برای تمام ابعاد سکسوالیته کلاسهای خودشناسی وجود دارد. همه تصور می کنند که میدانند چطور از روی غریزه عشق بورزند. حقیقت این است که ما هنوز خانواده را به عنوان مکتب بنیادین عشق قبول داریم.

بر خلاف شواهد زیادی که علیه اش وجود دارد آنهایی که در بستر خانواده عشق ورزی را یاد نگرفته اند انتظار دارند عشق را بعدها در روابط رمانتیک خود تجربه کنند اما معمولاً این اتفاق نمی افتد و این روابط شکست میخورند. به همین خاطر ما یک عمر را صرف مرهم گذاشتن بر زخمهایی میکنیم که نتیجه ظلم، غفلت و منش غیر عاشقانه ای بوده که در خانواده ها و روابطمان دیده ایم؛ آنجا که کاری از دستمان بر نمی آمد. تنها عشق میتواند مرهم زخمهای کهنه باشد.

نقد کتاب همه چیز درباره ی عشق

اگر دوست دارید درباره عشق و دنیای عاشقانه و شور عشق در زندگی آدمی بیشتر بدانید، کتاب همه چیز درباره ی عشق را بخوانید. بل هوکس در کتاب مشهور و پرطرفدارش، همان‌‌طور که از عنوان فرعی کتابش برمی‌‌آید، «نگاهی نو» به این قصه‌‌ی کهن دارد.

اما مقوله‌‌ی عشق، تنها موضوعی نیست که او در کتاب خود از مناظر و زوایای گوناگون به آن می‌‌پردازد؛ بلکه به دلیل و بهانه‌‌ی عشق، بسا موضوع دیگر را هم شرح و بسط می‌‌دهد که خاصه در جغرافیا و زمانه‌‌ی ما بسیار نیازمند دانستن و آموختن درباره‌‌ی آنها هستیم: دروغگویی، خلوت و تنهایی، طمع‌‌ کاری و پول‌‌ پرستی، مصرف‌‌گرایی و ساده‌‌ زیستی، تنبیه و مراقبت از فرزندان، تأثیر رسانه‌‌ها بر جامعه، مرگ‌‌اندیشی و پذیرش مرگ، مفهوم خانواده و اهمیت نیایش.

نویسنده کتاب همه چیز درباره ی عشق از روشنفکران تحسین‌‌شده و یک منتقد فرهنگی و نظریه‌‌پرداز فمینیست است. نشریه‌‌ی آتنی ریدر، خانم هوکس را یکی از «صد روشنفکری که می‌‌تواند زندگی شما را تغییر دهد» نامیده است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 580 بار

Bell%20Hooks%20 %D8%A8%D9%84%20%D9%87%D9%88%DA%A9%D8%B3

عنوان کتاب: همه چیز درباره ی عشق

دیدگاه های نو در باب عشق

نویسنده: بل هوکس

مترجم: آزاده اتحاد

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.83 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در طول سالهای جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) فیلو تحلیلگر تصویری خود را به دوربین دید در شب برای سربازان تغییر داد. همچنین یک سیستم رادار که می توانست موشک های دشمن را ردگیری و منهدم کند، برای ارتش ساخت.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 171
آیا تا به حال احساس کرده‌اید که لازم است چند کلمه برای آخرین بار به معشوق سابق خود بگویید؟ کتاب حاضر دقیقاً به همین منظور نوشته شده است و شما در سراسر آن عشق، نفرت، حسرت و... را تجربه خواهید کرد...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 1229

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *