رمانتیک های عاشق

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
رمانتیک های عاشق (nbookcity.com)

دانلود کتاب رمانتیک های عاشق

کتاب رمانتیک های عاشق، پر از جملات ناب و خاص و حاوی نامه های عاشقانه نویسندگان مشهور قرن هفدهم، هجدهم و نوزدهم به محبوبشان است.

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ ویژه ادبیات رمانتیک کتابی جذاب و خواندنی است. درعین‌ حال کسانی که به کتاب‌ های زندگینامه یا مجموعه‌ نامه‌ها نیز علاقه‌مند هستند، جزو طیف خوانندگان آن قرار می‌گیرند.

از نکات قابل‌توجه در این کتاب این است که نامه‌ها به افراد و شخصیت‌های متفاوتی نوشته شده‌اند؛ این نشان می‌دهد که نویسندگان بزرگ رمانتیک در دوره‌های مختلف زندگی خود عشق خود را نثار افراد متفاوتی می‌کردند؛ به‌عبارتِ‌ دیگر گویا نویسندگان رمانتیک در تمام طول حیات خود رمانتیک زندگی می‌کردند و عنصر عشق در وجود آن‌ها به‌عنوان یک عنصر دائمی و همواره در‌حال‌ فوران بوده است.

خلاصه کتاب

کتاب رمانتیک های عاشق مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه نویسندگان نامدار سبک رمانتیک است و نویسندگانی همچون ویکتور هوگو، شیلر، گوته، شلی و پوشکین در این کتاب به معشوقه‌ های خود نامه‌ هایی تاثیرگذار و زیبا نوشته‌اند. رمانتیسیسم یکی از مکتب‌های هنری و ادبی مهمی است که به احساسات اهمیت زیادی می‌داد. هنرمندان رمانتیک در آن زمان از قلمروی سنتی رد شدند و به سوی برآورده ساختن آرزوها و خواسته‌های شخصی خود قدم برداشتند.

رمانتیسم نوعی واکنش احساسی در برابر خرد نیز محسوب می‌شود. نویسندگان رمانتیک به درون انسان بیشتر از همیشه اهمیت می‌دادند و گرایش زیادی به توصیف کردن خیالات و رؤیاهای خود نیز داشتند. از برجسته‌ترین نویسندگان رمانتیک در فرانسه می‌توان به ویکتور هوگو، ژان ژاک روسو و الکساندر دوما، در انگلستان به لرد بایرون، ویلیام بلیک و ساموئل تیلور کالریج، در آلمان به یوهان ولفگانگ فون گوته و یوهان کریستف فریدریش فن شیللر و در روسیه به پوشکین و لرمانتوف اشاره کرد.

اهمیت به فردیت، هیجانات و احساسات هنرمند، عدم تبعیت از قوانین ثابت و پیروی از امیال ذهنی از اصول اصلی مکتب رمانتی‌سیسم هستند. کتاب رمانتیک های عاشق واسطه‌ای است برای شناخت درونی‌ترین احساسات این شاعران و نویسندگان. نویسندگان و شاعران رمانتیک با عنصر تخیل، وجود خود را سرشار می‌کردند و از دریچهٔ دیدی شورانگیز به دنیا نگاه می‌کردند.

زمانی که نهال عشق در دل این افراد کاشته می‌شد، چندی نمی‌گذشت که به آتشفشانی از احساسات بدل می‌شد و در قالب نامه‌های عاشقانه به یار و همدلشان به بیرون پراکنده می‌شد. در کتاب رمانتیک های عاشق در ابتدا با زندگی و آثار این نویسندگان برجسته آشنا می‌شوید و بعد از آن نامه‌ های عاشقانه آنها به دوست یا معشوقه‌شان را می‌خوانید.

بخشی از متن کتاب

آیا میدانی پنج ماه انتظار یک بوسه را کشیدن چه طعمی دارد؟ آیا میدانی یک قلب خسته و درمانده چگونه تاب می آورد زمانی که پنج ماه هر روز و هر ساعت حس میکند زندگی ازش دست کشیده، سرمای گورستان در انزوا آهسته به سراغش می آید، مرگ و فراموشی همانند دانه های برف، نرم نرم بر سرش فرو می ریزند؟ آیا میدانی برای قلب چه دردی دارد که تسلیم شکست بشود، که برای لحظه ای باز بشود، که همانند گلی پژمرده از هم بگسلد، که دگربار قطره ای از شبنم ملکوت را بنوشد؟

تا به حال کسی به اندازه ی من عاشقت نبوده. نگاه کن؛ چگونه از دست رفته ام، من غرق شده ام! غرقه در عشق. عاشقت هستم با تمام گوشت و خون و استخوانم. دارم از عشق می میرم؛ عشقی که جاودان، توصیف ناپذیر، بی مبالات، بی طاقت و ورای رستگاری است. تو دوست داشتنی، ستودنی، جدا از مرگ هستی. نه؛ بهبود نمی یابم.

برای زندگی دست و پا نمی زنم و این گونه ترجیح میدهم؛ و مردن برای عشق تو می ارزد به زندگی. نگران حرف مردم هستم. می دانم که خواهند گفت معشوق دیگری داری، با این حقیقت می میرم ولی باز هم عاشق هستم. بگذار مرا از عشق ورزیدن بازدارند! ولی بگذار نامه ای را که شامل چیزی جز عشق تو نیست دریافت بکنم و بگو که لبانت را به من پیشکش میکنی.

گیسوانت را و رخساره ات را، که من مالکش هستم و بگو که یکدیگر را در آغوش می کشیم، من و تو. اوه خدایا، اوه خدایا وقتی به آن لحظه فکر میکنم نفسم می گیرد. ادراکم را از دست میدهم، زانوانم سست میشود، آه مردن دهشتناک است، چنین عشقی نیز دهشتناک است! چه اشتیاقی !چه اشتیاقی نسبت به تو دارم، تمنا میکنم نامه ای را که از تو میخواهم برایم بنویسی، دارم می میرم…

نقد کتاب رمانتیک های عاشق

کتاب رمانتیک های عاشق اطلاعات فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی جالبی به خوانندگان عرضه می دارد. نویسندگان و شاعران رمانتیک که وجودشان با تحیل سرشته شده بود و عالم را شور انگیز نظاره می کردند، عشق که سراغشان می آمد به آتشفشان احساسات بدل می شدند و نامه هایی می نگاشتند بی بدیل.

آنچه در این مجلد می خوانید مشتی است از خروار. نامه‌ها به نزدیکان همدل و محرمان اسرار، مانند نقب هایی هستند به دنیای درون مشاهیر و چه بسیار جنبه‌های نهفته سرشت و شخصیتشان را آشکار می‌کنند. به واسطه این نامه‌ها درمی‌یابیم که فلان فرمانروای جبار چه نازک‌دل بوده و شاعری شهره به لطافت احساس چه سفاک بوده است.

نویسندگان و شاعران رمانتیک که وجودشان با تخیل سرشته شده بود و عالم را شورانگیز نظاره می‌کردند، عشق که به سراغشان می‌آمد، نامه‌ های بی‌بدیلی می‌ نگاشتند. این نامه‌ها که به محرمان اسرار این افراد نوشته شده‌اند، به‌سان دالانی هستند به دنیای درون این افراد و چه بسیار جنبه‌های نهفته در سرشت و شخصیت آن‌ها از طریق این نامه‌ها آشکار می‌شود.

کتاب رمانتیک های عاشق، از مجموعه «نامه های نامداران»، دربردارنده نامه‌ هایی از شاعران و نویسندگان رمانتیک جهان است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 212 بار

%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%DA%A9%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%20(nbookcity.com)1

عنوان کتاب: رمانتیک های عاشق

نامه هایی از هوگو، شیلر، گوته، شلی و پوشکین

گرد آوری و سرپرستی: کاوه میرعباسی

مترجم: فرناز تیمورازف

تعداد صفحات کتاب: 100 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.89 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب لمس بشر داستان انسان‌هایی است که در دوران همه‌گیری کرونا از لمس کردن، لمس شدن و در آغوش کشیدن محروم شده‌اند. این کتاب به‌ عنوان اولین داستان بلند با موضوع کرونا و جدیدترین و آخرین اثر میچ آلبوم نویسنده مطرح آمریکایی‌ تبار منتشر شده است. لمس بشر داستانی...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 430
داستایفسکی در آثار خود شخصیت هایی را حلاجی می کرد که حتی آدمکشی را زیر لوای مرام و اعتقادات ایدئولوژیک خود موجه می دانستند. به همین خاطر آثار این نویسنده در تمام سال‌هایی که...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 1253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *