ظاهر خود را دوست داشته باشیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ظاهر خود را دوست داشته باشیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم

چگونه ظاهر خود را دوست داشته باشیم؟، چگونه می توانیم با اینکه ضعف های چهره خود را می دانیم ولی با اعتماد به نفس به زندگی اجتماعی خود ادامه بدهیم و دوست پیدا کنیم و رابطه های خود را به خوبی ادامه دهیم؟

تفکر همه یا هیچ که به آن تفکر سیاه و سفید نیز می گویند به این معناست که فکر شخص همواره در دو قطب مخالف قرار دارد؛ یا به شدت مثبت یا به شدت منفی. در این تفکر به نقاط خاکستری بین سیاه و سفید توجه نمی شود و مثلا زمانی که فرد بخواهد درباره زیبایی قضاوت کند، اگر موضوع مورد نظر عالی و بی نقص نباشد، حتما بسیار زشت و بی ریخت قلمداد می شود. اگر شما هم درگیر چنین خطایی باشید، یا خود را زیبا می انگارید یا زشت. معمولا مقوله زیبایی بسیار محدود است و از این رو جای گرفتن در آن دشوار می شود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

اگر محوری را برای رضایت یا نارضایتی از ظاهر درنظر بگیریم، عده‌ای در اوایل محور قرار می گیرند؛ یعنی چندان از ظاهر خود ناراضی نیستند و عده‌ای دیگر در انتهای محور قرار می گیرند. نارضایتی این عده در حدی است که آن‌ها را از پا می‌اندازد. صرف‌ نظر از اینکه در میان این دو قطب کجای محور باشید، خواندن کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم برای شما مفید خواهد بود.

سابین ویلهلم این راهکارها را برای هر دو گروه به‌ کار برده‌ است: گروه اول افرادی که نگرانی کمی داشته‌اند و گروه دوم افرادی که مبتلا به BDD هستند، یعنی دغدغه‌ای وسواس‌گونه و آزاردهنده درباره یک جنبه معینی از ظاهر خود داشته‌اند. این کتاب به شما کمک می‌کند در مرحله اول متوجه شوید که وسواس بیمارگونه دارید یا نه و اگر دارید برای حل آن تلاش کنید.

خلاصه کتاب

بسیاری از کتاب های موجود تمرکز اصلی خود را بر وزن و تناسب اندام گذاشته اند و روی سخن آن ها اغلب با زنان است، اما این کتاب، نگرانی از ظاهر را از بعد وسیع تری نگاه می کند؛ فرقی نمی کند که شما زن باشید یا مرد، به سبب پوست و موی تان خجالت بکشید یا برای لب و قسمت های دیگر بدن تان. مطالب کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم، درک تازه ای از مشکلات تان ارائه می کند و همچنین برنامه ای گام به گام برای غلبه بر آن در اختیارتان می گذارد.

این برنامه، حاصل کار سابین ویلهلم با بیمارانش، پژوهش های شخصی، و ادبیات این حوزه است. علاوه بر این چندین پژوهش درباره ماهیت این بیماری، به ویژه طرز فکر مبتلایان و نحوه پردازش آن ها صورت گرفته است. اکثریتی شایان توجه از مراجعانی که در برنامه شرکت می کنند، کاهشی چشمگیر در نارضایتی خود تجربه می کنند. در ضمن آن ها یاد می گیرند رفتارهای وسواس گونه درباره ظاهرشان را کنترل کنند و رفتارهای اجتنابی خود را کاهش دهند.

راهکارهای این کتاب، راهبردهای بالینی تعدیل شده نویسنده جهت خودیاری شماست. اگر شدت نارضایتی شما از ظاهرتان بسیار زیاد است، می توانید همراه کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم، از یک درمانگر خوب هم کمک بگیرید. یا فقط با همین کتاب، پیش بروید. گاهی مسیر غلبه بر نارضایتی از ظاهر و تنش های آن به صورت چالش دشوار درمی آید، اما صبور باشید و تسلیم نشوید. اگر پشتکار به خرج دهید، می توانید موضوع ظاهر را به کلی از زندگی خود کنار بزنید، خود را رها سازید و از روزهایی که در پیش رو دارید لذت ببرید و…

بخشی از متن کتاب

امیلی، دانشجوی رشته پزشکی، دختر بیست‌وسه‌ساله زیبایی است که درباره پوستش دغدغه فکری دارد. وقتی پوستش صاف و شفاف است، با دیگران راحت حرف می زند؛ اما اگر جوش در صورتش ظاهر شود، حتی حرف زدن با یک دوست او را عصبی می کند. او مطمئن است دیگران به پوست او خیره شده‌اند. دائم از خود می پرسد: «چرا پوست من مثل آن‌ها نیست؟ چرا پوستم صاف نمیشه؟» متأسفانه، مقایسه کمکی به او نمی کند، زیرا دیگران خیلی به نظر بهتر می رسند و احساس نقص داشتن تشدید می شود. او وقت زیادی را جلوی آینه می‌گذراند و آنچه می بیند بر احساسش تأثیر می‌گذارد.

هر گاه عیب و ایرادی در پوستش کشف می کند، مضطرب و ناامید می شود و تصور می کند ظاهری «کریه» دارد. به نظر او هرچیز لکه مانندی که روی پوست ظاهر شود «واقعآ منزجرکننده» است و به جنگ با آن می رود. گاهی اوقات ور رفتن زیاد صورتش را زخم می کند و مجبور می شود با کرم و آرایش آن را بپوشاند و این حال او را بدتر هم می کند، چون با ایجاد زخم مشکل خود را «وخیم تر» کرده است. سپس مشغول سرزنش کردن خود می شود و بیشتر به نقایصش فکر می کند: «من این سوراخ‌های بزرگ را روی پوستم درست کردم. خیلی غیرطبیعی شدم. خودم را از ریخت انداخته‌ام، حالا مردم میگن: نگاه کن! چی به سر خودش آورد. یارو دیوونه‌س!»

وقتی امیلی درباره زخم‌ها یا جوش صورتش احساس بدی دارد، دائم از نامزدش می پرسد: «خیلی تو چشم میآد؟ خیلی بد شده؟» و او معمولا جواب می دهد که چیزی نمی بیند و خیلی هم عالی است. اما مدتی است که نامزدش دیگر حوصله سؤال‌های همیشگی او را ندارد. امیلی حرف‌های او را باور نمی کند و به خودش می گوید: «او سعی می کند نزاکت را رعایت کند.» درضمن، نامزدش از اینکه مجبور می‌شود بیشتر اوقات تنها در مهمانی‌ها حاضر شود، خسته شده است؛ زیرا اگر امیلی احساس کند نقصی در صورتش ظاهر شده است، دیگر جایی نمی‌رود. حالا امیلی نگران است که نامزدش او را ترک کند، اما نمی‌داند چگونه از شر نگرانی درباره ظاهرش خلاص شود…

نقد کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم

در جامعه‌ ای که زندگی می‌کنیم افرادهای با ظاهر متفاوت مثل موهای وِز کرده، یک جوش روی صورت، یا نگرانی در مورد اندام یا وزنمان فکر کردن در مورد آنها حتی به جزئی می تواند یک روز خوب کامل ما را خراب کند. از نگاهی دیگر، استایل ستاره‌های سینما و تلویزیون بر روی مجلات، و تبلیغات محصولات آرایشی و زیبایی باعث شده بسیاری از ما در مورد ظاهر خود احساس مطلوب و رضایت نداشته باشیم. اگر نگرانی درباره ظاهرتان تأثیری منفی بر عزت نفستان گذاشته یا لذت زندگی را بر شما حرام کرده است، مطالعۀ کتاب ظاهر خود را دوست داشته باشیم را به شما پیشنهاد می کنیم.

دکتر سابین ویلهلم، استاد دانشگاه هاروارد، از طریق رویکرد شناختی – رفتاری مهارت هایی را به شما می آموزد تا با نگاه کردن های پی در پی خود در آینه، آرایش کردن‌ های پی در پی و ساعاتی طولانی ، وزن‏ کشی های مداوم، جراحی های زیبایی غیرضروری، و غیره کنترل و مقابله نمایید.

تعداد بازدید: 757 بار

Sabine%20Wilhelm%20 %D8%B3%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%88%DB%8C%D9%84%D9%87%D9%84%D9%85

عنوان کتاب: ظاهر خود را دوست داشته باشیم

کلیدهای مدیریت زندگی

برنامه ای گام به گام برای غلبه بر مشکلات

نویسنده: سابین ویلهلم

مترجم: اکرم کرمی

تعداد صفحات کتاب: 203 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

دختر نوجوانی به نام تسا شهر محبوبش فلوریدا و تمام آنچه را که در آنجا دوست داشته است، بدرود گفته و به اصرار پدر و مادرش به خانه‌ی جدیدشان در شیکاگو نقل مکان کردند. او علاوه بر دوری از دوستانش و دلتنگی برای آب و هوای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 863
«جدال بی هدف» رمانی از جان اشتاین بک، داستان جدال بی هدف و بی پایان با زندگی است. «جیم» دارای گذشته ناآرامی بوده و تصمیم می گیرد با گذشته اش قطع رابطه کند.
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 1371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *