خانه ای روی گورها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
خانه ای روی گورها (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه ای روی گورها

کتاب خانه ای روی گورها حاوی داستانی هیجان انگیز و ترسناک و بسیار پرطرفدار از لینزی کری است که برای نوجوانان به نگارش در آمده است.

دختر نوجوانی به نام تسا شهر محبوبش فلوریدا و تمام آنچه را که در آنجا دوست داشته است، بدرود گفته و به اصرار پدر و مادرش به خانه‌ی جدیدشان در شیکاگو نقل مکان کردند. او علاوه بر دوری از دوستانش و دلتنگی برای آب و هوای دلچسب فلوریدا باید با مشکل جدی‌تری دست و پنجه نرم کند و آن شبح سرگردانی است که در خانه او را آزار می‌ دهد! تمامی نوجوانان علاقمند به داستان‌های وحشت‌انگیز و ماجراجویانه و ترسناک را به خواندن این اثر جادویی دعوت می‌ کنیم.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب خانه ای روی گورها، تِسا، عاشقانه فلوریدا را دوست دارد؛ دریا و آب و هوای آفتابی‌، مدرسه و گشت‌ و گذار با دوستان؛ اما خانواده‌ی تسا تصمیم گرفته‌اند از آنجا به شیکاگو سفر کنند. هرچند تسا از این سفر غمگین و ناراحت است اما طولی نمی‌ کشد که اندوه تسا از سفر، به ترسی یخ‌زده در خانه‌ی جدیدشان تبدیل می‌ شود. در آنجا چیزهای غیرقابل توضیحی رخ می‌ دهد:

صداهای نامفهوم، چراغ هایی که خود به‌ خود خاموش و روشن می‌شوند، نقاشی‌ های مرموز توی دفتر نقاشی‌ تسا که خودش آن‌ها را نکشیده و در نهایت تصویر دختری شش ساله به نام اینِز که توی آینه‌ی اتاق تسا افتاده! حالا دیگر تسا و دوستان مدرسه ‌اش که قرار است به او در حل این معما کمک کنند، می‌ دانند که خانه‌‌ی تسا توسط ارواح تسخیر شده! تسا رفته رفته متوجه می‌شود که در پس هر یک از این نشانه‌ها پیام فردی است که می‌ خواهد با او ارتباط برقرار کند و پرده از رازی صد ساله بردارد!

آن فرد کسی نیست جز دختر 6 ساله‌ای که درون آینه اتاق تسا دیده می‌ شود. اما آیا حقیقتا تسا با ماجرای این خانه که توسط ارواح تسخیر شده است ارتباطی دارد؟، اما با داستان مهیج و پر رمز و راز خانه ای روی گورها همراهمان باشید تا بدانیم روح ناآرام اینِز از تسا و دوستانش چه می‌ خواهد.

بخشی از متن کتاب

« خوبم. فقط یه کم عصبی ام. سالم به اون جا می رسیم دیگه، درسته؟ »وقتی این سوال را می پرسم یک شاخه ی کوچک دیگر به کاپوت ماشینمان می خورد. برگ ها دیوانه وار توی هوا چرخ می خورند و روی شیشه ی جلو فرود می آیند که تبدیل به توده ی خیس و چندش آوری شده. بابا باز هم به جلوتر خم می شود و جواب می دهد: « معلومه که سالم می رسیم، تس . فقط یه توفان پاییزیه. اصلاً شبیه فصل تندبادهای فلوریدا نیست. یادته همه ش می خواستیم از خونه بریم به یه جای امن؟» به علامت مثبت سر تکان می دهم اما ساکت می مانم. حقیقت این است که خیلی وقت ها نزدیک بود از خانه برویم بیرون، اما هیچ وقت واقعاً مجبور به این کار نشدیم.

آن جا گرم هم بود. انگار خورشید می آمد دنبالت تا روی شانه هایت را ببوسد و موهایت را روشن کند. با توجه به چند باری که برای گشتن دنبال خانه به این جا آمده ایم می دانم که این جا فرق می کند. سردتر است. مامانم دستش را به عقب دراز می کند و توی تاریکی دنبال من می گردد. با این که هنوز عصبانی ام دستش را می گیرم. ته دلم می دانم که تقصیر او نیست. تقصیر هیچ کس نیست. وقتی ارکستر سمفونی شیکاگو با موقعیت خوبی تو را فرا می خواند، جوابش را می دهی. بابای من هم، بهترین ویولن زن کل فلوریدا، کسی بود که وقتی جای نوازنده ی اصلی خالی شد، به آزمون دعوتش کردند.

به جونا نگاهی می اندازم. هنوز راحت و آرام روی صندلی اش خوابیده. هر دو دستش محکم دور رینو قلاب شده؛ عروسک خیمه شب بازی چوبی اش که بدون او هیچ جا نمی رود. از نحوه ی نگاه کردن رینو خوشم نمی آید. انگار من را می پاید. چشم های گرد، لباس های مخصوص سیرک و دسته ای موی مشکی که به چوب چسبانده اند… آه. جونا بیشتر توی صندلی اش فرو می رود و ناله ی آرامی از دهانش خارج می کند. اصلاً نمی دانم وسط این هاگیرواگیر چطوری خوابیده، اما یک لحظه، آرزو می کنم ای کاش خواب نبود. شاید اگر می زد زیر گریه، بابا ون را نگه می داشت. شاید اگر بالا می آورد، دست کم می توانستیم کمی آرام تر برویم. شاید، شاید، شاید.

نقد کتاب خانه ای روی گورها

تِسا، عاشق خانه و زندگی‌شان در فلوریدا است. دریا، آب و هوای آفتابی، مدرسه و تمام دوستانش که در فلوریدا هستند. اما حالا که خانواده تصمیم گرفته‌اند برای کار به شیکاگو بروند همه چیز تغییر می‌کند. خانه‌ای که در شیکاگو انتظار آن‌ها را می‌کشد، خانه‌ای متعلق به قرن نوزدهم است و اما مشکل، صداهای نامفهوم و چراغ‌هایی است که خود به خود خاموش و روشن می‌شوند.

نقاشی‌هایی که در دفتر تسا ظاهر می‌ شوند و تصویر دختر شش ساله‌ای که در آینته اتاق تسا افتاده است. خانه آن‌ها در تسخیر ارواح است ولی مشکل اینجاست که پدر و مادر تسا، حرف او را باور نمی‌ کنند. تسا باید این موضوع را با کمک دوستانش حل کند. نوجوانان و دوست‌داران داستان‌های پر رمز و راز و ماجراجویانه از خواندن داستان خانه ای روی گورها لذت می‌ برند.

تعداد بازدید: 863 بار

Lindsay%20Currie%20 %D9%84%DB%8C%D9%86%D8%B2%DB%8C%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: خانه ای روی گورها

The Peculiar Incident on Shady Street

نویسنده: لینزی کری

مترجم: محمدرضا شکاری

تعداد صفحات کتاب: 323 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب قضاوت زدایی : شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند اثر گابریل برنستین، مناسب برای افرادی‌ست که تمام مدت به قضاوت مشغولند، افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست و هر روز بیشتر می‌شود. قضاوت کردن باعث دوری ما از حقیقت درونی‌ و یگانگی با...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1292
ویلیام شکسپیر از بسیاری جهات با سایر نمایشنامه نویسان تفاوت دارد که برجسته ترین این ویژگی ها خلق شخصیت ها و موقعیت های تراژیک و کمیک است. و نیز بُعد تلفیق چیزهایی است که در ظاهر سنخیتی با هم ندارند.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 419

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *