خانه قانون زده

خانه قانون زده (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه قانون زده

داستان رمان خانه قانون زده به ماجرای پرونده ای قضایی می پردازد که رسیدگی به آن، به مدت چهار دهه طول کشیده است: پرونده ای بدنام که در آن، ارث و میراث باقی مانده به تدریج توسط مخارج بالای حقوقی در حال بلعیده شدن است.چارلز دیکنز مخاطبین را با گذشته ی این پرونده آشنا می کند و در همین حین، برخی از عجیب ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت های خود را به آن ها معرفی می نماید؛ کاراکترهایی همچون خانم ددلاک که رازی شوکه کننده درباره ی فرزندی نامشروع و عشقی از دست رفته در سینه دارد؛ آقای باکت که یکی از اولین کارآگاه هایی است که در داستان های انگلیسی حضور می یابد؛ و خانم جلیبای که انسان دوستی های بی پایانش باعث شده نسبت به خانواده ی خود کاملا بی تفاوت باشد.

چکیده رمان

نقد رمان خانه قانون زده انگلستان در سال‌های ۱۸۳۰ و ۱۸۴۰ با رشد سریعی در صنعت، جمعیت، افزایش هزینه‌های زندگی و سکونت برای اقشار فقیر جامعه همراه بود. دوره ای بود همراه با هجوم کارگران روستایی به سوی شهرها که نهایتاً در محله های زاغه نشین و پر از بیماری جمع می شدند، همچون شخصیت تام همیشه تنها در رمان خانه قانون زده. در سال ۱۸۳۹ توماس کارلایل فیلسوف و مقاله نویس با نوشتن عبارت «وضعیت مساله انگلستان»، کشور را به چالش کشید تا بلکه فکری به حال وضعیت اسف بار طبقه های ضعیف تر جامعه شود، که تشدید شرایط نابسامان زندگی شان داشت به سوی بروز آشوب در جامعه و در نتیجه تهدیدی برای ثبات کل کشور تبدیل می شد.

مردم از بروز انقلابی فرانسوی در خاک انگلیس هراس داشتند. کارلایل که تأثیر زیادی روی چارلز دیکنز داشت، در کتاب گذشته و حال می نویسد: «‌انگلستان پر از ثروت است، پر از تولیدات و محصولات متنوع، مناسب برای برآوردن خواسته های مختلف مردم، ولی با این همه، انگلستان به خاطر خلاء های موجود و گرسنگی، در حال مرگ و نابودی است» چرا توزیع ثروت آن قدر ناعادلانه است و برای حل این مساله چه می‌توان کرد؟ دوره ای از اصلاحات شکل گرفت و راه حل‌ها و قانون گذاری های جدید زیادی پیدا شدند. میزان توجهات به طبقات پایین‌تر جامعه گسترش یافت، توزیع صندلی های مجلس با هدف مشخص کردن مناطق صنعتی، بهبود قوانین ناقص و تاسیس تجارت آزاد، از نو صورت گرفت.

در پشت جلد کتاب، می‌خوانیم:

خانه قانون زده نهمین رمان چارلز دیکنز است که در سال ۱۸۵۳ نوشته شده است‏.‏ این داستان زندگی غم انگیز طبقه کارگر فقیر انگلستان را نشان می دهد‏.‏ خانه قانون زده اولین بار بصورت داستان دنباله دار از ۱ مارس ۱۸۵۲ تا ۲۰ سپتامبر ۱۸۵۳ در هفته نامه Household Words چاپ شد‏.‏ در این کتاب دیکنز به برخی از غامضترین و ظاهراً چاره‏ ناپذیرترین مسایل اجتماعی و سیاسی انگلستان روزگار خویش می‏پردازد‏.‏

در کتاب خانه قانون زده نشان داده می‏ شود چگونه‏ این مسائل در نقشه‏ ی داستانی و شخصیت سازی های دیکنز بازتاب یافته ‏اند‏.‏ نویسنده با تحلیل تفصیلی مضمون های‏ اصلی و ساختار منحصر به فرد رمان دلیل اهمیت محوری آن در کار داستان نویسی دیکنز را روشن می‏کند، و واکنش‌های‏ گوناگونی را که از اثر برانگیخت، جایگاه آن را در ادبیات اروپایی، و تأثیر آن بر دیگر نویسندگان را شرح می ‏دهد‏.

بخشی از متن خانه قانون زده

دوره كار عدالتخانه عظمي، پس از تعطيلات عيد حضرت ميكائيل، تازه آغاز شده و قاضي القضات در لينكلنز اين هال به قضا نشسته است. هواي ماه نوامبر سخت طوفاني است. كوچه ها و خيابانها را چنان گل فرا گرفته است كه گويي سيلابهاي اوليه اندكي پيش از روي زمين واپس نشسته اند و عجب نخواهد بود اگر آدم با«مگالوسوروس»ي، روبرو شود كه نزديك چهل پا طول آن است، و چون مارمولك فيل آسايي به سنگيني از«هوبورن هيل» بالا مي خزد.

در پایان امیدواریم از خواندن رمان خانه قانون زده لذت ببرید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. آرزوهای بزرگ
  2. داستان دو شهر
  3. دیوید کاپرفیلد
  4. اولین پرونده های پوارو
  5. پرده آخرین پرونده پوارو

تعداد بازدید: 1,865 بار

Charles%20Dickens%20 %DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%84%D8%B2%20%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%B2 4

عنوان کتاب: خانه قانون زده (بلیک هاوس)

خانه متروکه (Bleake House)

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: ابراهیم یونسی

تعداد صفحات کتاب: 934 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

پیپ آرزوهای بزرگی را در سر می پروارند و این آرزو، رهایی از زندگی محقر روستایی و زندگی کردن مثل نجیب زادگان و اشرافیان است. پیپ در پی آرزوهای بزرگ خود می رود و با حوادث و اتفاقات و در نهایت پایانی عجیب مواجه می شود...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 5540
کتاب «دیوید کاپرفیلد» به دوران پختگی و کمال هنری دیکنز تعلق دارد. حجم انتقاد صریح اجتماعی در این رمان کمتر از نوشته های دیگر او است. در اینجا توجه نویسنده بیشتر به ماجراهای خانگی و روحانی است...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 4624

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *