خوشبختی در راه است

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
خوشبختی در راه است (nbookcity.com)

دانلود کتاب خوشبختی در راه است

آلیس مونرو در کتاب خوشبختی در راه است یا خوشبختی زیادی، اتفاقات و عواطفی پیچیده و سخت را به داستان های جذابی تبدیل کرده که به راه های ناشناخته و مسیرهای غیرقابل پیش بینی در زندگی مردان و زنان مختلفی می پردازد.

در یکی از داستان های این مجموعه، مادری جوان به شکلی غافلگیر کننده از درد از دست دادن سه فرزندش رهایی می یابد. در داستانی دیگر، زنی جوان، پس از تجربه ای غیرمعمول و تحقیرکننده به شکل هوشمندانه ای مسیر زندگی خود را تغییر می دهد. برخی دیگر از داستان های کوتاه این کتاب، به موضوعاتی چون مشکلات ازدواج، بی رحمی غیرقابل انتظار کودکان و جنبه های مثبت و منفی یک اتفاق در زندگی افراد مختلف می پردازد. کتاب خوشبختی در راه است ، یکی از برترین مجموعه داستان های کوتاه نویسنده ی شهیر کانادایی، آلیس مونرو است و بدون شک، طرفداران بی شمار او را به وجد خواهد آورد.

چکیده کتاب

مجموعه داستان خوشبختی در راه است نوشته آلیس مانرو با ترجمه مهری شرفی از سوی نشر ققنوس منتشر شده است. این مجموعه شامل 9 داستان درباره زنان است؛ «گستره ها»، «داستان»، «گودال های – عمیق»، «رادیکال های آزاد»، «صورت»، «بعضی زنان»، «بازی کودکانه»، «چوب» و «خوشبختی در راه است». در مجموعه داستان حاضر نویسنده برش هایی از زندگی انسان های معمولی را ارائه کرده است؛ مقاطعی از زندگی که تاثیری طولانی مدت روی زندگی قهرمانان داستان می گذارد. در بعضی از داستان ها مثل «بازی کودکانه» نویسنده نشان داده تاثیری که از یک حادثه به جا می ماند حتی می تواند به اندازه یک عمر باشد.

قهرمانان داستان های خوشبختی در راه است معمولاً زن هایی هستند که دشواری هایی در زندگی داشته اند اما توانسته اند این دشواری ها را تاب آورند و به زندگی ادامه دهند و مهم ترین نکته داستان همین مساله است. نویسنده بیشتر مسایل انسان ها مدنظرش است اگرچه در این مجموعه شخصیت اصلی هشت داستان، زن است و می شود گفت زن ها برایش اهمیت ویژه ای دارند اما مانرو نویسنده ای فمنیست نیست و نگاهی انسانی به مسایل پیرامونش دارد که البته در بعضی از داستان ها افراد سالمند را هم مورد توجه قرار داده است.

بخشی از متن رمان

در اتوبوس ِ دوم کم کم احساس ترس کرد و ناخواسته سعی می کرد حدس بزند کدام یک از زنان دور و برش ممکن است به همان جایی بروند که او داشت می رفت. زنانی تنها که غالبا در لباس پوشیدن خود دقت به خرج داده بودند، شاید می خواستند چنین به نظر آید که به کلیسا می روند. انگار افراد سالمندتر به کلیساهای سختگیر و قدیمی تعلق داشتند؛ جایی که باید دامن و جوراب به پا کنید و نوعی کلاه به سر بگذارید. در حالی که جوان ترها احتمالاً به گروه های مذهبی سرزنده تری وابسته بودند که با کت و شلوار زنانه، روسری های رنگِ روشن و گوشواره و مدل های پفدار مو مشکلی نداشتند.

دُری مناسب هیچ کدام از این دو گروه نبود. در طول یک سال و نیمی که کار کرده بود، یک تکه لباس هم برای خودش نخریده بود. در محل کار لباس فرم می پوشید و در جاهای دیگر لباس جین. آرایش کردن را قبلاً ترک کرده بود، چون مرد اجازه نمی داد و حالا هم که می توانست، دیگر آرایش نمی کرد. مش ِ طلایی رنگ موهایش به صورت استخوانی ِ ساده اش نمی آمد، ولی اهمیت نمی داد. در اتوبوس ِ سوم جایی کنار پنجره گیرش آمد و سعی کرد با خواندن علائم تبلیغاتی و نام خیابان ها خودش را آرام کند. راه خاصی برای مشغول کردن ذهنش پیدا کرده بود: حروف هر کلمه ای را که به چشمش می خورد، بر می داشت و سعی می کرد ببیند با این حروف چند کلمه جدید می تواند بسازد.

معرفی آلیس مونرو

آلیس مونرو از نویسنده های معاصر کانادا است که سال 1931 به دنیا آمده است. آثارش جایزه های زیادی را از آن او کرده است. آخرین جایزه ای که مانرو دریافت کرد، جایزه بوکر در سال 2009 بوده است که اتفاقاً به خاطر همین مجموعه داستان خوشبختی در راه است به او تعلق گرفته است. این نویسنده در کارنامه نویسندگی اش یک رمان و 13 مجموعه داستان دارد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. ستاره بخش
  2. استخوان های دوست داشتنی
  3. همیشه شوهر
  4. 17 قانون موفقیت
  5. ققنوس در باران

تعداد بازدید: 1,147 بار

Alice%20Munro%20 %D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%20%D9%85%D9%88%D9%86%D8%B1%D9%88

عنوان کتاب: خوشبختی در راه است

نویسنده: آلیس مونرو

مترجم: مهری شرفی

تعداد صفحات کتاب: 331 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.9 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 89
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 20 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *