هرگز تسلیم نشو

آخرین ویرایش: 1 روز قبل
کتاب هرگز تسلیم نشو

دانلود کتاب هرگز تسلیم نشو

کتاب هرگز تسلیم نشو از موفقیت مردی می‌گوید که با پشتوانه، تلاش و البته تفکرات نوین و منحصر به فرد خود، موسسه علی بابا را راه‌اندازی کرد و آن را به اوج رساند.

کتاب پیش رو نوشته‌ی باب سونگ و سوک لی دربردارنده سخنان تاثیرگذار موسس شرکت بزرگ علی بابا است که برای کسانی که می‌خواهند کسب و کاری ایجاد کنند و همچنین برای کارآفرین‌ها بسیار سودمند است. 

این شرکت که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند رقیب جدی سایت‌های آمازون و ای‌بی است.

خلاصه کتاب

کتاب هرگز تسلیم نشو چکیده‌ی سخنرانی‌های مردی است که در زمانی کمتر از یک نسل، انقلابی در بازار چین و به صورت بزرگ‌تر در تجارت الکترونیک جهان راه می‌اندازد، بدون این‌که پیش‌تر در کسب‌ وکار، فناوری یا صادقانه بگوییم‌ موفقیت، تجربه‌ای داشته‌ باشد.

این کتاب برای هر کسی است که بلندپرواز است یا هر شخصی که آرزویی دارد و باید به او یادآوری شود «هرگز تسلیم نشو!» جک‌‌ما با دیگر افراد موفق شباهت‌ها و البته تفاوت‌هایی داشت. افراد موفقی که تا پیش از آن، سرگذشت یا کتاب‌شان را خوانده بودم، اهل مغرب زمین بودند و ناخودآگاه فرهنگ غرب را (فارغ از خوب یا بد بودن آن) نشر می‌دادند.

اما او با پشتوانۀ اندیشۀ کهن مشرق زمین و چین به موفقیت نگاه می‌کرد، می‌اندیشید و عمل می‌کرد. گونه‌ای جدید که برای من تازگی داشت. ذهن جک ما سرشار از ایده‌های نو، پیشروانه و البته انسانی بود. 

او از دریچۀ خودش به موفقیت نگاه می‌کرد، نگاهش تقلیدی نبود. برخلاف بسیاری از نظریه پردازانِ موفقیت که نگاهی فردگرایانه به موفقیت دارند، او به موفقیت نگاهی جمع گرایانه دارد و موفقیت فرد را در دل جمع می‌بیند.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

جک ما، در کتاب هرگز تسلیم نشو داستان واقعی موفقیت خود را برایمان می‌گوید. داستانی که شکست نیز بخش جدای‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهد.

تاکنون کتاب‌های بسیاری در زمینه‌ی موفقیت، رموز پیروزی در فضای رقابتی تجارت، راه‌ و روش‌های مدیریت یک سازمان و اسرار موفقیت‌های چشمگیر شخصی و شغلی نوشته شده که هر کدام از ما دست‌کم با یک مورد از آن‌ها برخورد داشته‌ایم. 

بااین‌ وجود، خواندن رازو رمزهای موفقیت از زبان یکی از غول‌های دنیای تجارت و اقتصاد جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد. داستان زندگی چنین افرادی، به‌خودی خود درس‌های آموزنده‌ای برایمان دارد که با الگوگیری از آن‌ها می‌توانیم به همان قله‌هایی برسیم که چنین شخصیت هایی رسیده‌اند. 

بسیاری از ما ممکن است تصور کنیم زندگی این افراد مملو از موفقیت بوده و هرگز رنگی از شکست و ناامیدی به خود ندیده است. بااین‌حال، مطالعه‌ی آثاری مانند کتاب هرگز تسلیم نشو به ما نشان می‌دهد که:

بزرگ‌ترین سرمایه داران و موفق‌ترین کارآفرین‌های جهان نیز در لحظاتی از زندگی خود طعم تلخ شکست و حتی بدتر از آن، ترس از شکست را نیز تجربه کرده‌اند. با این‌ حال، به مسیر خود ادامه داده‌اند و به جایگاهی رسیده‌اند که برای اکثر انسان‌ها به رویایی دست نیافتنی می‌ماند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب هرگز تسلیم نشو می‌خوانیم: اگر همه چیز با پول به دست می آمد، پس بانکها همه شرکت های بزرگ را در دست داشتند. اگر کسب و کارتان را در رویارویی با رقابت های دشوار به خوبی مدیریت کنید، میزانی از رضایت به وجود خواهد آمد که:

اجازه می‌دهد کارمندان، سهامداران، شریک ها و مشتریان همگی شب راحت بخوابند. در این صورت اوضاع شرکت بهتر و بهتر می‌شود. زمانی که با رقابتی رویاروی هستید، درباره چهار مورد آگاه باشید:

  • اول آن چیزی است که نمی توانید ببینید؛
  • دوم آن چیزی است که از بالا به آن نگاه می کنید؛
  • سوم آن چیزی است که نمی توانید متوجه شوید؛
  • و در نهایت چهارم، بعد از امتحان کردن همه روش‌ها آن چیزی است که نمی توانید دنبالش کنید.

هدف این نیست که یک رقیب را شکست دهید تا «پیروز» شوید، چون همیشه رقیب دیگری وجود دارد. این کار را بیشتر مثل اکوسیستم زمین، آب و گوناگونی در سلیقه رقیب ها در نظر بگیرید. این رقابت شما را به تعالی می رساند و کمک می کند رشد کنید. 

در چنین اکوسیستمی شیر بز کوهی را می‌کشد نه به این دلیل که از آن نفرت دارد، بلکه به این دلیل که او به غذا نیاز دارد. شما رقیب های خود را به این دلیل که قوی هستید شکست نمی دهید، بلکه علتش این است که آنهایی که نمی خواهند پیشرفت کنند در گذشته باقی می مانند و آینده را از دست می دهند. 

اگر فناوری آنها ضعیف است، باید آن را بهبود ببخشند. اگر کارکرد کارکنان شان ضعیف است، باید آن را بالا ببرند. به این موضوع مثل یک اکوسیستم فکر کنید تا با رقیب هایتان به شرایط «برد- برد» برسید. ما همه باهم در این کار هستیم. بزهای کوهی بدون شیرها نمی توانند زندگی کاملی داشته باشند.

نقد کتاب هرگز تسلیم نشو

آموزگاری که چیزی از اینترنت و تکنولوژی نمی‌داند، چطور می‌تواند یکی از بزرگترین و سودآور ترین سایت‌های خرید و فروش کالا در جهان را ایجاد کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال جالب کتاب هرگز تسلیم نشو را بخوانید!

جک‌ما، کارآفرین و نیکوکار چینی، یکی از موفق‌ترین افراد جهان است. او یکی از ثروتمند‌ترین انسان‌های کره‌ی زمین به شمار می‌آید. سفر او به بلندای موفقیت نمونه‌ی یک داستان واقعی رسیدن از فرش به عرش است. 

در پایان امیدواریم از خواندن کتاب هرگز تسلیم نشو لذت ببرید.

کتاب های پیشنهادی

جک ما نویسنده کتاب هرگز تسلیم نشو

عنوان کتاب: هرگز تسلیم نشو

جک ما از زبان خودش

نویسندگان: سوک لی و باب سونگ

مترجم: زروان بختیار

تعداد صفحات کتاب: 149 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 50 دقیقه قبل
تعداد بازدید: 35120
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 106

2 پاسخ

  1. این سایت بهترین سایت است که بخاطر ارتقای سطح دانش علمی تا حال با آن آشنا شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *