باختن یک عشق یافتن یک زندگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
باختن یک عشق یافتن یک زندگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی

این کتاب احساسات شما را برمی انگیزد. نویسنده در کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی، خاطرات تلخ و شیرین خود را که در طول سال ها مچاله شده بود، جمع آوری کرده و با شما به اشتراک می گذارد.

در زندگی باختن پایان همه چیز نیست، بلکه شروع یک راه تازه است. عشقی را می سازیم اما در پی آن، زندگی را می یابیم. مطالبی که در کتاب پیش رو به نگارش درآمده است حاصل مکاشفات سوزان جفرز از دوران زندگی خود است.

خلاصه کتاب

ممکن است با خواندن کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی شگفت زده شوید. قبل از آنکه کتاب های خودیار را بنویسم و به تدریس روش های رشد شخصی بپردازم؛ خیلی ترسو بودم و به شدت به کمک نیاز داشتم. در سال ۱۹۷۲ اولین ازدواج من با شکست مواجه شد و احساس تهی بودن و شکست خوردن کردم. برای پشت سر گذاشتن این دوره ی سخت و خفقان آور، گاهی با نوشتن احساساتی که تجربه کرده بودم آرام می شدم. معمولا آنها را روی تکه کاغذی که در دسترسم بود؛ روی پاکت قدیمی، برگه ی خرید مچاله شده، کاغذ آدامس، دفترچه یادداشت یا هرچیز دیگری می نوشتم.

بعدها وقتی یکی از این یادداشت هایم را در ته کیف یا در اطراف خانه پیدا می کردم، آن را در داخل جعبه ی کوچکی که روی قفسه ی کتاب هایم بود، می انداختم. دو سال گذشت، یک روز یکشنبه بعد از ظهر بیکار بودم، جعبه کوچک را باز و شروع به مرتب کردن تکه های کاغذ، همان کاغذهایی که براساس ترتیب زمانی نوشته بودم. از ترتیب کشفیاتم شگفت زده شدم. با این کاغذها که در طی دو سال جمع آوری شد، توانستم به درون احساس کسی که عشقی را از دست داده و در عوض یک زندگی را یافته بود سفر کنم. از مکانی به نام گم شده به مکانی به نام پیدا شده سفر کرده بودم.  با این سفر من احساس مقصر شدن، ناامیدی، آزردگی، خشم، مکاشفه، شادی و هر هیجان انسانی دیگر می کردم.

تنها این را می دانستم این افکاری که به مرور زمان به ثبت رسیده بود، زمینه ی مطالبی است که امروز درباره ی آن می نویسم و به دیگران تعلیم می دهم. خواه در رابطه ای باشید یا نه با خواندن مطالب کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی خود را جای نویسنده ی آن تصور می کنید. بسیاری از شما همان سفر درونی مرا، خواهید کرد و تلاش و احساس پیروزی من برایتان آشنا خواهد بود. بسیاری از شما هنوز احساس گم شدن می کنید. تجربه من مرحله به مرحله به شما اطمینان می دهد که این امکان برای شما هست که خود را از درد و تنهایی بیرون بیاورید… و راه خانه ای امن را بیابید. یادتان باشد که شما تنها نیستید. شما بخشی از خانواده ی بشریت هستید

بخشی از متن کتاب

ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺷﺎﺩﮐﺎﻣﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؛ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺣﻔﻆ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﮐﺎﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﺍﺳﺖ .. ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﯿﻢ؛ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ .. ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻫﻤﻪﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﻮﺩ؛ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ .. ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﻣﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ؛ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎﺯ داشتیم..

ما فکر می کردیم مرد باید قوی باشد و از زن مراقبت کند؛ نمی دانستیم قرار است که ما از یک دیگر مراقبت کنیم… ما فکر می کردیم اگر به دنبال اهداف شخصی و رشد خود باشیم بی وفایی است؛ نمی دانستیم بیش از حد به حریم یک دیگر وارد شدن چقدر می تواند خفقان آور باشد.. ما فکر می کردیم وقتی طرف مقابل رشد کند، تهدیدی برای دیگری است؛ نمی دانستیم هر کدام آن قدر خوب هستیم، که احساس تهدید شدن نکنیم.. فکر می کردیم هر کس در خواست کمک کند ضعیف است؛ نمی دانستیم همه به کمک نیاز دارند..

فکر می کردیم پول ما را ایمن می کند؛ نمی دانستیم که امنیت؛ یعنی بدانید که می توانید زندگی تان را بسازید، و در کنارش مادیات هم قرار دارد.. فکر می کردیم دیگری به ما عشق نمی ورزد؛ نمی دانستیم که ما عشق او را احساس نمی کنیم و نمی پذیریم.. او گمان می کرد من خوشحالم نمی دانست چقدر ترسیدم.. من گمان می کردم او خوشحال است؛ نمی دانستم چقدر ترسیده است.. ما نمی دانستیم.. ما فقط نمی دانستیم.. خیلی چیزها بود که نمی دانستیم

نقد کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی

در زندگی شکست وجود دارد. هنر انسان در این است که از شکست نهراسد و از آن سرمایه‌ ای بسازد برای پیروزی‌ های آینده. سوزان جفرز در کتاب خود، باختن یک عشق یافتن یک زندگی، با صداقت تمام حاصل تجربیات چندین ساله خود را با همه خوبی ها و بدی هایش، با همه شکست ها و پیروزی هایش و همچنین راه های رسیدن به این موفقیت ها را در زندگی مشترکش نوشته است. خواندن این اثر می تواند دید تازه ای را به همه کسانی که در زندگی با شکست مواجه شدند ارائه کند.

تعداد بازدید: 2,067 بار

Susan%20Jeffers%20 %D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%20%D8%AC%D9%8A%D9%81%D8%B1%D8%B2

عنوان کتاب: باختن یک عشق یافتن یک زندگی

درمان درد جدایی

نویسنده: سوزان جفرز

مترجم: گیتی شهیدی

تعداد صفحات کتاب: 169 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

زمان شکل‌گیرى عقده‌ها، اوایل کودکى است، اما در هر زمان دیگرى از زندگى نیز مى‌توانند شکل بگیرند. هنگامى که یونگ درباره منشأ عقده‌ها صحبت مى‌کرد، منظورش آن عقده‌هایى بود که فرد را دچار مشکل...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 284
صاحب‌خانه و خانواده می‌شویم یا به شغل دلخواه‌مان می‌رسیم و به خود می‌گوییم بعدش چه؟ چطور می‌توانیم از دست پوچی خلاص شویم و معنای اصلی حیات را بیابیم. آلبر کامو یکی از اندیشمندانی است که به این سوال‌...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 5555

2 پاسخ

  1. این که 28 صفحه که نوشتید…درست هست؟ کل کتاب بیش از 100 صفحه هست!

    1. سلام. این فایل خلاصه کتابه. در حال پیگیری هستیم فایل کامل کتاب رو در صورت موجود بودن جایگزین می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *