تقدیر مردان کجا رقم می خورد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
تقدیر مردان کجا رقم می خورد؟ (nbookcity.com)

دانلود کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد

کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد، حرف هایی که سالها در مغز ما نقش بسته و زندگی ما را شکل داده اند را از ریشه بررسی می کند.

دنياهايی كه افراد در آن زندگي می كنند كاملا با هم متفاوتند، حتی اگر در يک خانه با هم در مدت طولانی زندگی كرده باشند. ما دنيا را از دريچه روان پدر و مادرمان می نگريم. وقتي كوچك بوديم و توان تحليل نداشتيم، در جستجوي واقعيت و شناخت از دنيا می بايست حرف های پدر و مادرمان را واقعيت عالم و مسير زندگي را بر مبنای آن ادامه می داديم. اگر به ما گفته بودند تو بی عرضه‌ای، مطمئنا تا بدين‌جا اگر به زندگی مان نگاه كنيم، رگه‌های اين بی عرضگی را می بينيم.

حال فرق نمی كند كه به خاطر رفع اين بی عرضگی عمري را گذاشته‌ايم و شديدا با خستگي دست و پا زده‌ايم كه اينگونه نباشيم، با اين كه در همين بی عرضگي با بی هويتی در حال گذران زندگی هستيم. عقده‌ها در هیجانات و رفتارهاى ما نمایان مى‌شوند اما تظاهرى نمادین نیز دارند؛ این چنین فرض شده که این نمادها بذر احتمالات آینده را در خود دارند. بر اساس دیدگاه یونگ عقده‌ها هسته‌اى کهن‌ الگویى دارند؛ به عبارتى دیگر، هر زمان که موضوعى حیاتى در زندگى به‌وجود مى‌آید عقده‌ها شکل مى‌گیرند.

خلاصه کتاب

کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد؟ چگونه می توان آن را تغییر داد نوشته ورنا کاست، رئیس انستیتوی روانکاوی یونگ است. عقده یعنی گذشته. همه ما چون گذشته داریم، پس عقده نیز داریم. شما پدر و مادر خود را چگونه درک کرده اید؟ درک شما از پدر، عقده پدر و درک شما از مادرتان، عقده مادر را در شما شکل می‌دهد. عقده پدر و مادر دو عنصر اصلی است که در ناخودآگاه شما نقشی جدی ایفا می‌کنند و زندگی شما را کاملا در سلطه خود دارند. مهم نیست که سن شما چقدر است و یا اینکه رییس شرکت بزرگی هستید، یا در هر جایگاه دیگری قرار گرفته‌اید.

یونگ درباره عقده می‌گوید: امروزه همه می‌دانند که انسان عقده دارد. آنچه هنوز به خوبی درک نشده این است که عقده‌ها هم می‌توانند ما را داشته باشند. شاید پدر و مادرتان خیلی شما را تحویل می‌گرفتند و این امر باعث شده شما احساس منحصر به فرد بودن کنید. ولی در جاهایی که دنیای بیرون از خانواده شما را پس زده، احساس حقارت و معمولی بودن کردید و این موضوع حالتان را بد کرده است. شاید هم هزینه زیادی از آسایش و آرامش زندگیتان داده‌اید تا این خاص بودن را ادامه دهید، ولی این روزها فکر می‌کنید چندان این خاص بودن باعث لذت بردن از زندگی نمی‌شود.

جالب است بدانید در روانشناسی تحلیلی ایگو یا من که بخش ناخودآگاه شما را شامل می‌شود، شما با ایگوی خود کارهای روزمره‌تان را به پایان می‌رسانید. این که شما تصور می‌کنید می‌توانید با برنامه‌ریزی بر دنیا و آینده مسلط شوید، اندیشه‌ای است که در سطح ناخودآگاه و ایگوی شما وجود دارد. ایگوی شما شغل، همسر و مسیری را برایتان در نظر می‌گیرد و باور دارد که بهترین کار ممکن را انجام داده است و حتماً هم از این مسیر به نتیجه خواهد رسید! و شاید هم تا مدتی با انتخابی که کرده‌اید احساس خاص بودن کنید و یا دچار غرور شوید، در صورتی که هنوز تا نتیجه قطعی خیلی فاصله دارید.

درک زندگی در سطح ایگو (خودآگاه) منجر نمی‌شود اقدامات و تمایلات ناخودآگاه دیگر تأثیری نداشته باشند. همان‌گونه که گفته شد ناخودآگاه شما از جمله عقده‌های درونی که موضوع اصلی کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد؟ است، در حال انجام کار خود می‌باشد. بنابراین باید با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید، در غیر اینصورت مجبور هستید تا شکست‌های پی در پی ایگو را مشاهده کنید که در نهایت باعث سرخوردگی شما از زندگی خواهد شد.

بخشی از متن کتاب

پادشاه به کانال اجازه داد که وارد قصر شود و لیموئین را ببیند. لیموئین به کاتال گفت: «من از آن تو نخواهم شد، چون تو تنها یک سوم مرا به دست آورده ای. تو باید مار را به جنگل ببری و بکشی. وقتی این کار را انجام دادی، باید به شرق سفر کنی و یک سال بعد در چنین روزی بازگردی و به من بگویی چرا شوالیه ای که آنجا زندگی می کند، هفت سال نخندیده است. سپس باید طلسم مرگ ساحره ترسناکی را که دندان هایش از یخ ساخته شده است برایم بیاوری.

وقتی همه این کارها را انجام دادی، آنگاه من به ازدواج با تو رضایت خواهم داد. اما مراقب باش، اگر پیش از آنکه زمان تو به پایان برسد این کارها را انجام ندهی، استخوانهای تو را پودر و خاکستر خواهم کرد!»  کاتال گفت: «اوه، از این فرصت استفاده خواهم کرد» و رفت. او در یک لحظه چوب هایی که به پشت مار بسته بود، باز کرد. سپس چوبی که از درخت زبان گنجشک درست کرده بود برداشت و با آن ضربه محکمی زیر گوش های مار زد. کمی بعد، کاتال و مار به میان جنگل بازگشتند.

سپس کاتال شروع به زدن مار با قسمت انتهایی و ستبر درخت کرد، تا جایی که گوشهای مار از حرکت ایستادند و دیگر تکان نخوردند. سپس کانال چاقویی از کمربندش درآورد و با آن نوک زبان مار را برید تا اگر افراد دیگری از آن مسیر عبور کردند به دختر پادشاه بگویند که مار کشته شده است. او دیگر به پشت سرش نگاه نکرد و به سمت ساحل رفت. آنجا قایقی را کنار آب دید و به قصد عزیمت به شرق قایق را حرکت داد. دماغه قایق به سمت اقیانوس و انتهای قایق را به سمت خشکی قرار گرفت.

او بادبان های رنگارنگ و بزرگ و کوچک قایق را باز کرد و به سمت بالای دکلها کشید. یک سوم نیروی حرکتی قایق از سوی پاروها بود و دوسوم دیگر توسط بادبانها تأمین می شد. قایق آبهای اقیانوس را می شکافت، یک لحظه آن چنان بالا می رفت که نزدیک بود وارونه شود و لحظه ای دیگر چنان پایین می آمد که عرشه اش پر از آب میشد. قایق با چنان سرعتی حرکت می کرد که اطراف آن گردابی از کف سفید و ماسه های خاکستری شکل می گرفت.

در مقابل کاتال دریا سبز، آبی بود و پشت سرش دریا به قرمزی خون، صدای خش خش بادبان ها و غرش موجها گوش را نوازش می داد. صدای ضربه های پاروها بر آب مانند صدای پرندگان شرق بود. کاتال بالاخره به سواحل شرقی رسید. سرعت قایق آن قدر زیاد بود که در هنگام توقف مسیر زیادی را روی ساحل سر خورد و قایق را جایی متوقف کرد که نه خطر آفتاب سوختگی وجود داشت و نه طوفان آن را تهدید می کرد. او در زیر بوته ای پر شاخ و برگ پناه گرفت. کاتال کمی استراحت کرد و سپس از جا برخاست.

نقد کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد

کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد؟ به شما کمک می‌کند تا از عقده‌های کودکی خود رها شوید و به دنبال یافتن اقتدار شخصی در زندگیتان باشید. عقده‌ها، هسته هیجانى شخصیت ما را تشکیل مى‌دهند. هر زمان که فرد برخوردى دردناک یا مهم با رویدادى بیرونى دارد یا در محیط زندگى با خواسته‌اى روبه‌رو مى‌شود که او را پریشان مى‌کند یا به طریقى ظرفیت لازم براى کنار آمدن با آن را ندارد، عقده‌ها برانگیخته مى‌شوند. از این‌رو، بدیهى است که عقده‌ها در نتیجه تعامل نوزادان و کودکان با مراقبان‌شان به‌وجود مى‌آیند.

بنابراین احتمالاً زمان شکل‌گیرى عقده‌ها، اوایل کودکى است، اما در هر زمان دیگرى از زندگى نیز مى‌توانند شکل بگیرند. هنگامى که یونگ درباره منشأ عقده‌ها صحبت مى‌کرد، منظورش آن عقده‌هایى بود که فرد را دچار مشکل مى‌کنند که البته همین عقده‌ها هستند که بیش از همه ما را درگیر مى‌کنند. اما قابل‌تصور است که همه تعاملات مهم میان کودک و بزرگسال، همه تعاملات بین تمام افراد، مى‌توانند «عقده‌ساز» باشند. عقده‌هاى ما بازتاب تعاملات اولیه ما با دیگران هستند (چه این تعاملات مشکل‌ساز بوده باشند یا خیر)، این تعاملات شامل روابط ما در دوران کودکى و در بقیه سال‌هاى زندگى‌مان است.

کتاب تقدیر مردان کجا رقم می خورد به هر خواننده ای کمک خواهد کرد ریشه های عقده های خود را شناسایی و رفع کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 290 بار

Verena%20Kast%20 %D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7%20%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA

عنوان کتاب: تقدیر مردان کجا رقم می خورد؟

چگونه می توان آن را تغییر داد؟

نویسنده: ورنا کاست

مترجم: ساره سرگلزایی

تعداد صفحات کتاب: 113 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.38 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

به شما کمک می‌کند تا بیاموزید که چگونه به یک انتقاد در محیط کار پاسخ دهید یا چگونه از دیگران تعریف کنید و در هنگام مشاجره یا نزاع چگونه رفتار کنید و با داشتن انگیزه هر روز صبح برای انجام...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 218
در داستان کتاب قهرمان مدرسه ما ، ام آردی مدرسه ای پر آشوب، شلوغی و هرج و مرج است. جایی که حتی نمی توانید تصورش را کنید. حالا باید یک نفر پیدا شود و مدرسه را سر و سامان دهد.یک ابر قهرمان یک فولاد ضد ضربه یا شاید یک بچه ننه ی درسخوان،که فقط به درد سر و کله زدن با...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 307

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *