آرامش در محیط کار

آخرین ویرایش: 7 ماه قبل
آرامش در محیط کار (nbookcity.com)

دانلود کتاب آرامش در محیط کار

کتاب آرامش در محیط کار برای کسانی که اکثراً در محیطی پرتنش فعالیت می کنند، راهکارهای خوبی معرفی می‌کند.

سوفی مرین این کتاب را بر اساس اتفاقات کسانی نوشته که از استرس و فشار محیط کار به روان‌ درمانگری روی آورده‌اند. این کتاب به ما کمک می‌کند تا عوامل استرس زای محیط را کاهش دهیم و سپس محیط کار شاد و آرامی داشته باشیم.

سوفی مرین در کتاب آرامش در محیط کار ابتدا با تجزیه‌وتحلیل شرایط استرس‌زایی که کارکنان با آن‌ها مواجه هستند، شیوه‌ی برخورد و تغییر نگرش نسبت به این مسئله را در قالب تمرین‌هایی عملی آموزش می‌دهد و سپس به کارفرمایان توصیه می‌کند حتی برای کسب منفعت بیشتر، نسبت به شرایط و محیط کاری کارکنان‌شان حساسیت داشته باشند و کیفیت شرایط ذهنی و روانی آن‌ها را به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت مجموعه‌ی خود در نظر بگیرند.

خلاصه کتاب

اگر شما هم در موقعیتی قرار دارید که ادامه‌ی کار و تحمل فشارها، روحتان را فرسوده می‌کند و قادر به ترک کار هم نیستد، سوفی مرین می‌تواند به شما کمک کند تا به مهارت‌ هایی دست یابید که بتوانید در مقابل استرس‌ها و فشارهای محیط کار دوام بیاورید. او با ارئه پرسش نامه‌ای برای شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد، همچون کمال‌ گرایی، مهرطلبی و… به نتایجی دست یافته که موضوع مشترک تمامی فصل‌های کتاب آرامش در محیط کار خواهد بود.

در جامعه ما، براساس آیین رفتاری و اخلاقی که در آن حاکم است، بسیار مهم است که یاد بگیریم به شکست و اشتباه، گونه‌ای دیگر نگاه نگاه کنیم: «شکست وجود ندارد، ما فقط تجربه می‌کنیم.» توماس ادیسون، مخترع لامپ الکتریکی، در جواب روزنامه‌ نگاری که به او گفته بود: «شما ثابت کردید که اراده‌ی محکم و بی نظیری دارید که با وجود ۱۰۰۰۰ شکست باز هم در کارتان ثابت قدم ماندید و پشتکار داشتید.» ادیسون فقط پاسخ داد:

«من شکست نخوردم، فقط ۱۰۰۰۰ راه‌حلی پیدا کردم که درست کار نمی‌کردند.» به همین ترتیب، نلسون ماندلا، رهبر آزادی خواهی و برابری طلبی آفریقای جنوبی، نیز گفته بود:«من شکست نمی‌خورم، یا پیروز می‌شوم یا یاد می‌گیرم.» در واقع، تمام مهارت‌های کاری نیز عادت‌های اکتسابی هستند و ما می‌توانیم یاد بگیریم که آن‌ها را در خود بهبود دهیم. کتاب آرامش در محیط کار در این مسیر مخاطب را یاری خواهد کرد.

معرفی نویسنده

سوفی مرین 35 ساله است و در شهر سن‌دیه‌گوی ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند. او یک روان‌درمانگر، روان‌شناس کار و کنشگر حرفه‌ای پیشگیری از خطر است که در زمینه‌ی تحلیل رفتاری و درمان‌های شناختی رفتاری آموزش دیده است. از بهترین کتاب‌های سوفی مرین می‌توان به «فریبکار» و کتاب حاضر اشاره کرد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب آرامش در محیط کار می‌خوانیم: ما هرگز شخصی را که از آب می‌ترسد ناگهان در استخر پرت نمی‌کنیم. این کار موجب بیشتر شدن ترسش از آب می‌شود، پدیده‌ای که حساس سازی نامیده می‌شود. بر عکس ما او را تشویق می‌کنیم که کم‌کم با آب خو بگیرد. به این ترتیب که از او می‌خواهیم کنار لبه استخر بنشیند و پاهایش را در آب بگذارد. در نتیجه به تدریج آن احساس ناراحتی و ترسش فروکش می‌کند. این مراحل متوالی و پیش‌رونده هستند:

ابتدا تا ساق پاهایش را درون آب می‌کند و سپس تا کمر به درون آب می‌رود… بر عکس اگر هیچ وقت به آب نزدیک نشود، پدیده‌ای که اجتناب نام دارد، ترسش از آب نیز بیشتر می‌شود تا جایی که ممکن است به فوبیا و ترس بیمارگونه تبدیل شود. این اصل برای پرورش مهارت‌ها در محل کار نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر خجالتی هستید و از صحبت کردن در جمع وحشت دارید، بدترین راه این است که از همکارتان بخواهید به جای شما سخنرانی کند و پروژه را ارائه دهد.

طبیعی است که برای اولین بار خودتان را مجبور نکنید که در همایشی ۲۰۰ نفری سخنرانی کنید؛ بلکه سعی کنید ابتدا در جلسه‌ای که تعداد حاضران آن ۲ یا ۳ نفر است، سخنرانی کنید. در این صورت باز هم احساس ترس و وحشت خواهید کرد اما بعد از ۲ یا چند بار سخنرانی در چنین جمع هایی ترستان به سطح قابل قبولی کاهش پیدا خواهد کرد و بعدها می‌توانید شرایط سخنرانی‌تان را به تدریج سخت‌تر کنید. (ص114 کتاب آرامش در محیط کار)

دست به عمل زدن، اغلب به معنای تعیین هدفی مناسب و ثابت است که می‌تواند پاسخگوی معیارهایی خاص باشد. وقتی هدفتان را فرمول بندی کردید، حال باید ابزار مورد نیاز و راه‌های رسیدن به آن هدف را تعیین کنید. در مثال قبلی، می‌تواند شرکت در یک دوره آموزشی سخنرانی در جمع باشد یا خواندن کتابی مفید و گرفتن مربی مجرب… در ادامه حتماً به فکر جشن گرفتن موفقیت هایتان باشید. موفقیت خود را به دیگران اعلام کنید و به همین مناسبت آنها را شام مهمان کنید.

یا برای خود، یک روز مرخصی ساعتی بگیرید. از سوی دیگر، اگر حتی به هدف‌تان هم نرسیدید و نتیجه مطلوبی کسب نکردید باز هم می‌توانید به مناسبت تلاش هایتان جشن بگیرید. برای افزایش احتمال دستیابی به هدفتان، از تکنیک تجسم افکار، کمک بگیرید، تکنیکی که برای آمادگی ورزشی و تربیت بدنی در سطوح بالا، بسیار کاربرد دارد. خوب است بدانید که جک نیکولاس، یکی از بهترین گلف بازها ۱۰ درصد از موفقیت خود را به تناسب… (ص115 کتاب آرامش در محیط کار)

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

بر اساس نتایج نظرسنجی استیل کیس که به تازگی در فرانسه منتشر شد فقط ۵% از نیروی کار این کشور از کار خود رضایت کامل دارند و به معنای واقعی در محل کارشان سرگرم هستند. با وجود تمامی فشارها و عوامل استرس‌زا در محیط کار، همچنان از کارمندان انتظار می‌رود سازگاری بیشتر با این شرایط داشته باشند. بنابراین شاهدیم که تعداد افراد مبتلا به استرس و فرسودگی کاری هر روز افزایش می‌یابد.

اگر اقدامات مشارکتی و داخلی یک شرکت با رویکرد پیشگیری از خطرات اجتماعی – روانی انجام شود، هر شخص شاغل قادر به توسعه توانایی خود با هدف مدیریت استرس و کسب مهارت‌های مفید حتی برای زندگی خود خواهد بود. تجربه من در جایگاه روانشناس کار و روان درمانگر در شرکت‌های مختلف این فرصت را فراهم کرده است که درمان‌های رفتاری- شناختی را بررسی کنم. این تجربه به من کمک کرد تا بتوانم ابزارهایی برای بهتر بودن داشته باشم.

علاوه بر این با تجزیه و تحلیل رفتارهای متقابل روزانه، موفق شدم به اهمیت مفهوم پیام‌های متصل که برای تعامل فرد و محیط کارش رد و بدل می‌شود نیز پی ببرم. همچنین بر اساس نتایج پرسش نامه‌ای برای شناخت ویژگی‌های شخصیتی افراد دریافتم که این مفهوم موضوع مشترک تمامی فصل‌های کتاب آرامش در محیط کار خواهد بود. برای مثال کمال گرایی به منظور «کامل و بی نقص بودن»، عدم توانایی در پاسخ رد دادن به منظور «مهرطلبی»…

مشکل در بیان احساسات به منظور نشان دادن «قدرت»، عدم توانایی در تنظیم زمان به منظور «تعجیل در کارها و خطر خستگی مفرط برای «سعی و تلاش بیشتر.» کتاب آرامش در محیط کار رویکردی دوگانه دارد: نخست بیان دوباره برخی نظریه هایی که پیشتر با اطلاعات آماری کلیدی اثبات شده‌اند؛ و پس از آن ارائه ابزارهایی عملی که مانند «جعبه ابزار» هستند و به فرد کمک می‌کنند تا برنامه‌ای شخصی برای خود تعیین کند و زندگی بهتری در محل کار داشته باشد.

نقد کتاب آرامش در محیط کار

مطالعه کتاب آرامش در محیط کار به شما کمک می‌کند تا بیاموزید که چگونه به یک انتقاد در محیط کار پاسخ دهید یا چگونه از دیگران تعریف کنید و در هنگام مشاجره یا نزاع چگونه رفتار کنید و با داشتن انگیزه هر روز صبح برای انجام کارها در محل کار خود حاضر شوند.

استرس‌ها و فشارهایی که در محل کار خود متحمل می‌شویم، روح ما را فرسوده کرده است. گاهی اوقات به این فکر می‌کنیم که عطای کار کردن را به لقایش ببخشیم، اما مگر غم نان می‌گذارد. هنگامی که یک فرد، تحت فشارهای کاری طولانی و شدید قرار می گیرد (درگیری های تکراری با همکار یا مدیر، حجم زیاد کار) وضعیت تنش و استرس مزمن حاکم می شود.

کتاب آرامش در محیط کار می تواند مرجع خوبی برای زنان شاغل نیز باشد زیرا به آن‌ها می‌آموزد که چگونه با تبعیض و آزار و اذیت جنسی در محیط کار برخورد کنند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 211 بار

%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%B4%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: آرامش در محیط کار

پیشگیری فشار روانی کار

نویسنده: سوفی مرین

مترجم: مرجان گلریز

تعداد صفحات کتاب: 240 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.95 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب استیو جابز، استیو وزنیاک و رایانه شخصی نوشته دونالد بی لمکه از مجموعه کتاب های تصویری مخترعان و کاشفان، با تصاویر کمیک قصه دوستی جابز و وزنیاک و شکل‌گیری شرکت اپل را بازگو می کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 201
رمان ابله (جلد دوم)  یکی از معروف‌ ترین رمان‌های فئودور داستایفسکی، نویسنده شهیر روس است. «رنس مویخکین»، آخرین فرزند یک خاندان بزرگ ورشکسته، پس از اقامتی طولانی در سوئیس برای معالجه بیماری، به میهن خود باز می‌گردد. بیماری او رسما افسردگی عصبی...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 3726

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *