جعبه کمک های احساسی

آخرین ویرایش: 8 ماه قبل
جعبه کمک های احساسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب جعبه کمک های احساسی

کتاب جعبه کمک های احساسی اثری روانشناسی، نوشته گای وینچ است که اهمیت رسیدگی و التیام زخم‌های عاطفی را بررسی می‌کند.

این کتاب راهبردها و تکنیک‌های عملی را برای مقابله با آسیب‌های عاطفی رایج، مانند طرد، شکست، احساس گناه و از دست دادن ارائه می‌کند. این اثر بر اهمیت مراقبت از سلامت عاطفی ما تأکید می‌کند و راهنمایی هایی را در مورد چگونگی تشخیص و پاسخ به این زخم‌ها به شیوه‌ای سالم و سازنده ارائه می دهد.

کتاب جعبه کمک های احساسی خوانندگان را تشویق می‌کند تا شفقت به خود را تمرین کنند، انعطاف پذیری خود را توسعه دهند و در صورت نیاز به دنبال کمک حرفه‌ای باشند. به طور کلی، کتاب پیش رو، به عنوان راهنمای درک و التیام درد عاطفی، ارتقای رفاه عاطفی و ایجاد انعطاف پذیری روانی عمل می‌کند.

خلاصه کتاب

گای وینچ نویسنده، روانشناس و سخنران است که به دلیل تخصص خود در زمینه سلامت عاطفی و بهزیستی شناخته شده است. او چندین کتاب نوشته است، از جمله جعبه کمک های احساسی (شفای طرد، گناه، شکست و سایر دردهای روزمره)، چرخ جیرجیر (شکایت از راه درست برای رسیدن به نتیجه، بهبود روابط و افزایش عزت نفس) و چگونه یک قلب شکسته را تعمیر کنیم.

کار وینچ بر کمک به افراد برای درک و رسیدگی به درد عاطفی خود، ارائه راهبردهای عملی برای ارتقاء شفای عاطفی و انعطاف‌ پذیری تمرکز دارد. او همچنین یک سخنران محبوب TED است که سخنرانی هایی را ارائه می‌دهد که بر اهمیت رفاه عاطفی و قدرت کمک های اولیه احساسی تأکید می‌کند. هفت فصل این‌کتاب به هفت آسیب روانی رایج که در زندگی روزمره با آن روبرو هستیم، اختصاص‌ دارد:

طرد شدن، تنهایی، از دست دادن، احساس گناه، نشخوار فکری، شکست و عزت‌ نفس از دست رفته. گرچه هر فصل از کتاب جعبه کمک های احساسی به یک مبحث اختصاص یافته‌ است، امّا پیشنهاد می‌کنیم که کتاب را به‌صورت کامل مطالعه نمایید. در ظاهر ممکن است برخی از فصل‌ها هیچ ارتباطی با مشکل فعلیِ شما نداشته‌ باشند، امّا آگاهی از انواع آسیب‌های روانی در شرایط مختلف، در تشخیصِ آتیِ آن‌ها در خود، دوستان و اعضای خانواده، به‌شما کمک خواهندکرد.

هر فصل از کتاب به دوبخش تقسیم شده‌ است. بخشِ اول، به‌توصیفِ زخم‌های خاص روانی هر آسیب _ از جمله زخم‌هایی که اغلب قادر به تشخیص آن‌ها نیستیم_ می‌پردازد: به‌ عنوان‌ مثال، ممکن است تصورکنیم که تنهایی باعث بروزِ درد عاطفی می‌شود، امّا ممکن است از این‌ موضوع آگاهی نداشته‌ باشیم که تنهاییِ درمان‌ نشده آن‌چنان پیامدهای جدی بر سلامت جسمی ما دارد که می‌تواند امید به زندگی را از بین ببرد.

هم‌چنین، معمولاً این‌واقعیت را نادیده می‌گیریم که افرادِ تنها، رفتارهای خودتخریب‌ گرانه‌ای دارند، تاجایی‌ که این‌ موضوع باعث می‌شود _ناخودآگاه_ کسانی را که می‌توانند به‌آن‌ها کمک کنند، از خود برانند. کتاب جعبه کمک های احساسی کتابی بی‌نظیر برای افرادی است که می‌خواهند گرفتاری‌های روحی و دردهای درونی که مانع از شادی و سلامت روانشان می‌شوند را پشت سر بگذارند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب جعبه کمک های احساسی آمده: اگر قادر نیستید رابطهٔ خود با شخصی که به او آسیب رسانده اید را اصلاح و رفتارتان را جبران کنید، بهترین راه برای پاکسازیِ احساس گناه بیش از اندازه، تسویه حساب به گونه‌ای است که ابتدا به خود اطمینان دهید: «از این پس هرگز مرتکب آن تخلف نخواهم شد». سپس باید رفتارهای خود را جبران نمایید.

مطالعات نشان داده است که آشتی و جبران مکانیسم های مؤثری در پاکسازی احساس گناه بیش از اندازه هستند، به این شرط که اقدامات شما روشی عادلانه برای ایجاد تعادل در «مقیاسها» باشند. ۱. چه تغییراتی باید در تفکر، عادت، رفتار یا سبک زندگی خود ایجاد کنید که احتمال تکرار تخلف در آینده را به حداقل برساند؟ به عنوان مثال:

والدینی که برای پنجمین بار شرکت در بازی بسکتبال یا کنسرت مدرسه فرزندشان را فراموش و از اینکه فرزند خود را ناامید کرده اند احساس گناه میکنند، ممکن تصمیم بگیرند تا اولویت‌های کاری خود را مجدداً ارزیابی و تغییراتی در آن ایجاد کنند؛ به گونه ای که امکان مشارکت کامل در زندگی فرزندشان فراهم گردد. برای مثال تغییر شغل، اتخاذ نقشی متفاوت یا تنظیم مجدد برنامه کاری، برای جلوگیری از اتفاقات مشابه. (ص183 جعبه کمک های احساسی)

۲. هنگامی که احتمال ارتکاب مجدد یک تخلف در آینده را به حداقل می‌رسانیم باید آثار گناه خود را با جبران کارها، رفتارها و یا پرداخت غرامت پاک کنیم. یکی از راه‌های انجام اینکار معامله با خود و شناسایی وظایف مشارکت‌ها یا تعهداتی است که باعث می‌شود در هنگام بخشش خود، احساس خوبی داشته باشیم. به عنوان مثال یکی از مراجعین من که دختری پانزده ساله بود، متوجه شد که خانواده‌اش با مشکل مالی مواجه شده اند.

او عادت داشت که بدون اطلاع از کیف والدینش پول بردارد، همین مسأله باعث شد تا احساس گناه کند، لذا تصمیم گرفت کار خود را جبران نماید. فهمیده بود که صرف اعتراف به سرقت تصور والدینش را از او به عنوان «یک دختر ایده آل» خراب خواهد کرد و در این شرایط نامناسب خانوادگی باعث پریشانی مضاعف آنها خواهد شد. (ص184 جعبه کمک های احساسی)

از آنجا که آنها هرگز متوجه دزدیدن پول توسط دخترشان نشده بودند، راه حل این بود که با درآمد حاصل از پرستاری کودک، پول را به مادرش بازگرداند. به خاطر داشته باشید اغلب نوجوانانی که از کیف والدین خود پول می‌دزدند احساس گناه نمی‌کنند چه رسد به اینکه جبران خسارت را در جزئیات برنامه کاری خود قرار دهند…

نقد کتاب جعبه کمک های احساسی

نکته‌ها و توصیه‌ هایی که وینچ در این کتاب مفید و باطراوت ارائه می‌کند، عملی و قابل اجراست. زمانی‌که همه چیز در حال فروپاشی‌ست تکنیک‌های واقع‌ بینانه و تسکین‌ دهنده کتاب جعبه کمک های احساسی فرا می‌رسند. شاید طرد شدن شایع ترین زخم، در بین تمامی زخم های عاطفی باشد که در طول زندگی مجبور به تحمل آنها هستیم.

در دوره نوجوانی و در حین تحصیل، بارها از جمع های دوستانه حذف و در تیم مدرسه، به عنوان آخرین نفر انتخاب شده ایم، برای رفتن به مهمانی تولدی که همه همکلاسی ها در آن حضور داشتند، دعوت نشده ایم، بارها توسط دوستان قدیمی از محافل دوستانه حذف شده و مورد طعنه و آزار همکلاسی هایمان قرار گرفته ایم.

سرانجام چالش مطرود شدن های دوران کودکی را پشت سر گذاشتیم تا به این نتیجه برسیم که انبوه بزرگی از تجربه های جدید طرد شدن، در انتظار ما است. در بزرگسالی نیز گاهی از قرارهای دوستانه حذف می شویم و گاه توسط کارفرمایان رد و توسط دوستان قدیمی خود سرزنش می شویم. حتی ممکن است همسرمان، ما را پس بزنند، همسایگان برخوردی سردی با ما داشته باشند و اعضای خانواده، ما را از جمع خود برانند.

دکتر گای وینچ، پزشک روان‌شناس در کتاب جعبه کمک های احساسی در کنار شماست تا روند بهبود شما را سرعت ببخشد و حال خوب را به شما هدیه کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 234 بار

Guy%20Winch%20 %DA%AF%D8%A7%DB%8C%20%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%86

عنوان کتاب: جعبه کمک های احساسی

(کمک های اولیه عاطفی، کمک های اولیه برای زخم های روانی)

راه کارهایی برای رفع حس گناه، طرد شدن و شکست

نویسنده: گای وینچ

مترجم: هاله نادری

تعداد صفحات کتاب: 365 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 31.36 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب‌ های متعددی در مورد فوبیا وجود دارد، اما کتاب دوست ترسناک من اولین کتابی است که به طور ویژه بر استراتژی‌های مربوط به غلبه بر ترس و فوبیا از حیوانات تمرکز می‌کند. این کتاب برای کسانی که ترس از یک...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 297
بیشتر آن بخش از اشعار بوکوفسکی را شامل می شود که یا آن‌ها در آخر عمر نوشته و یا پس از مرگ وی به چاپ رسیده است.  نوشته‌های بوکوفسکی به شدت تحت تأثیر فضای شهر لس‌آنجلس است که در آن زندگی می‌کرد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 437

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *