برای من غمگین نشوید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
برای من غمگین نشوید (nbookcity.com)

دانلود کتاب برای من غمگین نشوید

بوکوفسکی به کابوی پیری می ماند که بر اسب خود سوار، در دنیای شبانه‌ی لوس آنجلس دهه‌ های هفتاد و هشتاد مستانه می تازد و تجربه بر تجربه می افزاید و از واگویی آن همه واهمه ندارد. کتاب برای من غمگین نشوید مجموعه ای از اشعار است.

چارلز بوکوفسکی، هزاران شعر، صدها داستان کوتاه، و ۶ رمان، و بیش از پنجاه کتاب نوشته و به چاپ رسانده‌ است. در سال 1986، مجلهٔ «تایمز» بوکوفسکی را «قهرمان فرودستان آمریکایی» نامید. نوشته های او متأثر از محیط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شهر زادگاهش لس آنجلس بود. او در نوشته هایش، به زندگی عادی آمریکایی های فقیر، مشروبات الکلی، روابط با زنان و مشقت کار می پردازد.

خلاصه کتاب

بوکوفسکی، کسی که ژان پل سارتر و ژان ژنه او را بزرگ ترین شاعر آمریکا می‌دانستند سرانجام در نهم مارس۱۹۹۴ بعد از اتمام آخرین رمانش عامه پسند در سن پدرو کالیفرنیا می میرد. کتاب برای من غمگین نشوید بیشتر آن بخش از اشعار بوکوفسکی را شامل می شود که یا آن‌ها در آخر عمر نوشته و یا پس از مرگ وی به چاپ رسیده است.  نوشته‌های بوکوفسکی به شدت تحت تأثیر فضای شهر لس‌آنجلس است که در آن زندگی می‌کرد. او اغلب به عنوان نویسندهٔ تأثیرگذارِ معاصر نام برده می شود و سبک او بارها مورد تقلید قرار گرفته‌ است.

بخشی از متن کتاب

کفش هایم داخل گنجه شبیه زنبق های سفید فراموش شده‌اند. حالا کفش هایم تنها مانده‌اند مثل سگ هایی که در خیابان‌های دورافتاده پرسه می زنند و نامه‌ای به دستم می رسد از زنی در بیمارستان می گوید: «عشق، عشق» اما جواب نامه‌اش را نمی دهم. من از خودم هم سر در نمی آورم. برایم عکس هایی می فرستد که در بیمارستان گرفته است و من شب های دیگری را به خاطر می آورم که او رو به‌ مرگ نبود و کفش هایش با پاشنه‌های مثل خنجر داخل گنجه کنار کفش های من نشسته بودند. همهٔ آن شب‌های سنگین به ما دروغ می گفتند همهٔ آن شب‌ها.

نقد کتاب برای من غمگین نشوید

می توان گفت بیشتر شعرهای کتاب برای من غمگین نشوید پیرامون «مرگ» است. جمله ابتدایی کتاب نیز همین موضوع را می‌رساند: «مرگ می آید با پاهای ورم‌کرده و گل‌سرخی میان دندان‌هایش.» نویسنده خود را همپا و پیاله‌ی “همینگوی” می داند و گاهی از او نیز بالاتر. همه چیز را نفی می کند و بسیار گزافه گوست. داستانش مجموعه‌ی اتفاقات و ریزه‌کاری های کوچک است، در آنها از آرمانهای بی‌نهایت روشنفکرانه، خبری نیست. زندگی برای او ساخته‌ی همین چیزهای دم دستی و کوچک و روزمره‌ست.

در اروپا بیش از امریکا خواننده دارد شاید چون با زبانی ساده، رویای امریکایی را به باد استهزا می‌گیرد و این همه در حالی‌ست که خود امریکایی‌ای تمام‌ست. از پیچیدگی و مغلق‌گویی پرهیز دارد و با زبان، هرچه ساده‌تر کنار می‌آید در داستان و شعرش و خود را در پی زندگی می‌داند و نه سیاست و نه روشن فکری.

در کتاب برای من غمگین نشوید بارها در شعرهای مختلف از مرگ صحبت می شود. از مرگ عزیزان و دوستان و یا خودش. اما همه اینها یادآور “زندگی‌ای است که باید قبل مرگ کرد. باید با شکوه زندگی کرد که خوب مُرد.

تعداد بازدید: 444 بار

Charles%20Bukowski%20 %DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%84%D8%B2%20%D8%A8%D9%88%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%B3%DA%A9%DB%8C 1

عنوان کتاب: برای من غمگین نشوید

شاعر: چارلز بوکوفسکی

مترجم: سینا کمال آبادی

تعداد صفحات کتاب: 80 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتری آب روی اجاق جوش آمده بود و بخار می‌کرد، در کنارش هم قوری قهوه ناله کنان بر سر خود می‌کوبید. ساعت آشپزخانه ضربه‌ای زد، آونگ در حال حرکت را می‌شد از پشت شیشه براق کوچک...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 282
این کتاب درباره قهرمان ها و فضایل آنهاست. شاید غبطه بخورید و فکر کنید که آیا هرگز ممکن است به اندازه مردان و زنان این داستانها شجاع، دلسوزیا فروتن باشید؟ به شما قول می دهم که می توانید! برای برخی زندگی مطابق قانون قهرمانان بسیار طبیعی است، اما برای بیشتر ما این طور نیست.
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 322

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *