یادگیری را یاد بگیرید

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
یادگیری را یاد بگیرید (nbookcity.com)

دانلود کتاب یادگیری را یاد بگیرید

کتاب یادگیری را یاد بگیرید درباره مغز، تقویت حافظه، یادگیری و تمرکز است، که به خوبی موضوع را بیان کرده است.

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را به دست می‌آورید.

در انتهای هر فصل از کتاب یادگیری را یاد بگیرید نویسنده ها از تکنیک پرسش سوال از فصل، استفاده می‌کنند که این کار به مهارت مرور و تکرار برای درک مطلب کمک بسیاری می‌کند. به کارگیری این روش‌ها در خوانش هرکتابی، موثر و مفید است و درک مطلب و یادگیری را در هر کتابی بالا می‌برد.

خلاصه کتاب

کتاب یادگیری را یاد بگیرید نوشتهٔ باربارا اوکلی، ترنس سینووسکی و آلیستر مک کانویل است که تلاش می‌کند مهمترین مهارت در زندگی هر فرد را که مهارت یادگیری است، آموزش دهد. شاید اینگونه به‌نظر برسد که این مهارت نیازی به آموزش ندارد و همهٔ افراد آن را بلد هستند، اما در واقعیت با دیدن اینکه افراد با میزان مشابهی از هوش و  پشتکار نتایج بسیار متفاوتی می‌گیرند، باعث می‌شود توجهمان به خود موضوع یادگیری معطوف شود.

بسیاری از افراد از جمله نویسنده های کتاب با یادگیری این مهارت توانسته‌اند در موضوعاتی موفقیت کسب کنند که پیش از آن تصور می‌کردند در آن زمینه استعدادی ندارند. به‌نوعی با آموختن روش یادگیری علاوه‌ بر شکوفا‌ کردن استعدادهایمان می‌توانیم توانایی های جدیدی را نیز در خودمان پرورش دهیم.

آیا فکر می‌کنید هرکسی که بیشتر مطالعه کند، الزاماً بیشتر می‌آموزد؟ شاید از دوران مدرسه‌ی خود به یاد داشته باشید که بعضی همکلاسی‌هایتان تا لحظه‌ی آخر دست از مطالعه‌ی مباحث امتحان برنمی‌داشتند و دست آخر هم نمی توانستند به پاره‌ای از سؤالات پاسخ دهند. و از طرف دیگر بعضی از دوستانتان با یک بار خواندن روزنامه‌وار از روی مباحث، به درس مسلط می‌شدند و در امتحان نمره‌ی خوبی می‌گرفتند.

پس می‌توان گفت که الزاماً هرکس که بیشتر می‌خواند، بیشتر یاد نمی‌گیرد. پس برای این که بیشتر یاد بگیریم چه کار کنیم؟ پاسخ شما در کتاب یادگیری را یاد بگیرید قرار دارد. این اثر کتابی کاربردی در مورد چگونگی کمک به خود و دیگران به‌ویژه کودکان در سنین مدرسه است ولی بدون شک می تواند مخاطبان را در هر رده سنی یاری کند.

بخشی از متن کتاب

این دخترم ریچل است. میبینی چقدر گیج شده؟ دارد یاد میگیرد دنده عقب برود. دنده عقب رفتن با ماشین سخت است، حداقل اولش که سخت است. آدم باید توی آینه نگاه کند یا سرش را بچرخاند؟ یا جلویش را نگاه کند؟ خیلی چیزها هست که آدم باید فکرش را بکند برای اینکه به جهت درست بروی، باید فرمان را به جهت نادرست بچرخانی. دخترم وقتی تازه داشت دنده عقب رفتن را یاد میگرفت این شکلی بود. خیلی گیج شده بود.

خب، حالا چرا دارم اینها را به تو میگویم؟ چون در این فصل میخواهیم نشانت بدهیم ساختن زنجیره های مغزی قوی از چیزی که فکرش را می کنی خیلی مهمتر است. چرا؟ چون زنجیره های مغزی کمکت میکنند اطلاعات پیچیده را فوراً پردازش کنی و میخواهیم بدانیم ریچل و ماشینش چی شدند. فقط جهت یادآوری بگویم که زنجیره ی مغزی متشکل است از پیوندهای همایه ای میان خارهای دارینه ای و آسه ها.

وقتی مفهوم یا ایده ای را خوب یاد بگیریم، زنجیره ی مغزی در حافظه ی دراز مدت «کمد» تشکیل میشود. اگر زنجیره ی مغزی قوی باشد، اختاپوسِ توجه به راحتی میتواند آن را به صورت الکتریکی بگیرد و به حافظه ی فعالت وصل کند. اختاپوسِ توجه به راحتی میتواند زنجیره ی مغزی محکم را بگیرد. اولین بار که داری چیزی را یاد میگیری، حافظه ی فعالت سرش حسابی شلوغ است. هر چهار دست اختاپوسِ توجهت مشغول اطلاعات است.

دارند تلاش می کنند مفاهیم را کنار هم بگذارند تا مفاهیم به هم متصل باشند و راحت فهمیده شوند. حافظه ی فعالت سعی میکند یک زنجیره ی مغزی جدید درست کند. این فرایند در چند مرحله صورت میگیرد. اول، حافظه ی فعالت مفهوم جدیدی را درک میکند. بعد تو آن مفهوم جدید را تمرین میکنی. بعد از مدتی، برایت طبیعی و راحت میشود. دلیلش این است که زنجیره ی مغزی ساخته ای. (ص142 یادگیری را یاد بگیرید)

الگوی جدیدی با اتصالات درست و حسابی در حافظه ی دراز مدتت درست کرده ای. خارهای دارینه ای و همایه ها به هم وصل شده اند و یک یاخته ی عصبی مهربان با یاخته ی عصبی بعدی اش ارتباط برقرار کرده است. اختاپوس توجهت راحت میتواند زنجیره ی مغزی را محکم بگیرد. برای این کار، اختاپوس یکی از دستهایش را از کوله پشتی ات بیرون می آورد. دستش توی راهروهای ذهن میخزد و جلو میرود تا این که خودش را به کمد حافظه ی دراز مدتت می رساند…

نقد کتاب یادگیری را یاد بگیرید

کتاب یادگیری را یاد بگیرید مملو از تصاویر، سؤالات کاربردی و تمرینات مفید است و باعث می‌شود آموزش برای شما آسان و سرگرم کننده شود. این کتاب به بیش از دو میلیون یادگیرنده در تمام سنین از سراسر جهان قدرت داده است تا بر موضوعاتی که زمانی با آنها دست و پنجه نرم می کردند تسلط پیدا کنند.

طرفداران اغلب آرزو می کنند که این راهبردهای یادگیری را زودتر کشف کرده بودند و می پرسند که چگونه می توانند به فرزندان خود نیز کمک کنند تا به این مهارت ها تسلط یابند. نویسندگان در کتاب یادگیری را یاد بگیرید نشان می‌دهند که چگونه از زمان صرف شده برای مطالعه بهترین استفاده را ببرید.

همه ما ابزارهایی برای یادگیری چیزهایی داریم که ممکن است در ابتدا به طور طبیعی به نظرمان نیاید. راز این است که بفهمیم مغز چگونه کار می کند تا بتوانیم قدرت آن را باز کنیم. کتاب یادگیری را یاد بگیرید توضیح می‌دهد:

  • چرا گاهی اوقات اجازه دادن به ذهن شما بخش مهمی از فرآیند یادگیری است.
  • چگونه برای فکر کردن خارج از چارچوب، از “تفکر ناقص” اجتناب کنیم.
  • چرا داشتن حافظه ضعیف می تواند چیز خوبی باشد.
  • ارزش استعاره در توسعه فهم.
  • روشی ساده و در عین حال قدرتمند برای جلوگیری از تعلل.

رویکردی که نویسندگان کتاب یادگیری را یاد بگیرید اتخاذ کردند مبتنی بر علوم اعصاب بوده و برای یادگیرندگان در هر سنی ارزشمند خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 989 بار

%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%20%D8%B1%D8%A7%20%DB%8C%D8%A7%D8%AF%20%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20(nbookcity.com)1

عنوان کتاب: یادگیری یادگیری

(یادگیری را یاد بگیرید)

راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه کمتر

نویسندگان: باربارا اوکلی ، ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل

مترجم: حمید زعیمی

تعداد صفحات کتاب: 256 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.82 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

نویسنده با شوخ طبعی و یک عالمه ماجراهای ساختگی (اما در واقع بسیار شبیه به اتفاقاتی که هر روز دور و بر ما می افتد) نظریه من درآوردی خودش را مطرح می کند: بیشعوری یک بیماری مسری است...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 5023
شما همیشه می‌شنوید: استرس باعث بیماری قلبی می‌شود، باعث بی‌خوابی می‌شود و در کل استرس برای شما مضر است! اما اگر تغییر در نگرش شما درباره‌ی استرس باعث خوشبختی، سلامت و دستیابی به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 495

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *